Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ اراک؛ حدود 25 سال از طرح ساماندهی اراضی ضلع جنوبی دانشگاه اراک می‌گذرد، اما عدم اجرای این طرح‌ و بلاتکلیف نگه‌داشتن مردم موجب رنجش و اعتراض مالکین 30 هکتاری این محدوده از شهر شده است.

 در اوایل دهه 80 و به منظور ساماندهی اراضی ضلع جنوبی دانشگاه اراک (اعم از گاراژها، تعمیرگاه‌ها و باغات موجود در مسیر)، طرح تغییر کاربری این اراضی 30 هکتاری از فضای سبز «که 5 سال از تصویب و عدم اجرای آن می‌گذشت»، به فضای آموزشی به تصویب مسوولین وقت رسید، اما همچنان عدم اجرای این طرح‌ها حدود 30 سال سرمایه مردم را قفل و مالکین اراضی 30 هکتاری را سرگردان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در  اردیبهشت ماه سال 85 و در سفر هیات دولت به استان مرکزی مقرر شد وزارت راه و شهرسازی به منظور انتقال فعالیت‌های اقتصادی و کارگاه‌های واقع در ضلع جنوبی پردیس دانشگاه اراک زمین معوض را تعیین و به شهرداری اعلام کند تا شهرداری نسبت به انتقال و جابه جایی کارگاه‌های مذکور به محل جدید تعیین شده از طرف مسکن و شهرسازی اقدامات لازم را انجام دهد، همچنین مصوب شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در صورت نیاز برای تامین منابع مالی خرید و تملک اراضی جدید به منظور جا به جایی کارگاه‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

 

تصویب به این مصوبات در سفر هیات دولت به استان مرکزی بارقه‌ای از امید را در مالکین این اراضی به وجود آورد که بعد از 10 سال مشکل آنان حل و فصل خواهد شد، اما در طول این سال‌ها با برگزاری جلسات و کارگروه‌های مختلف هنوز این مصوبات نه تنها به مرحله اجرا در نیامده، بلکه به گفته معترضین راه و شهرسازی به جای رفع این چالش تنها سنگ اندازی و مانع تراشی کرده است.

حدود 30 سال سرمایه مردم قفل شده است

نماینده مالکین 30 هکتاری اراضی سردشت در این رابطه به خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: حدود 30 سال است  سرمایه و باغات مالکین این اراضی به بهانه اجرای دو طرح فضای سبز و فضای آموزشی قفل شده و مردم نمی‌توانند برای سرمایه‌های خود تصمیم‌گیری کنند.

 

غلامی می‌افزاید: از 30 هکتار اراضی مذکور 20 هکتار به صورت باغ و زمین و 10 هکتار به فعالیت‌های اقتصادی و کارگاهی اختصاص دارد، اما معطل نگه داشتن مردم باعث خشک شدن اکثر باغات و خوابیدن سرمایه مردم شده است.

وی بیان می‌کند: پنج سال مالکین این اراضی را به بهانه ایجاد فضای سبز و حدود 25 سال به بهانه تغییر کاربری فضای آموزشی معطل گذاشته‌اند، مردم نه می‌توانند سرمایه خود را بفروشند و نه می‌توانند کسب و کار جدیدی برای خود رقم بزنند، این واقعا به دور از انصاف بوده و احجاف در حق مردم است.

 

نماینده  مالکین اراضی سردشت اظهار می‌کند: در طول این سال‌ها جلسات بسیاری با عناوین مختلف برای حل این مشکل برگزار و مصوبات متعددی به تصویب رسیده‌ است، جای بسی تاسف است که بعد از این همه سال، حال که مشکل در درون استان حل شده و مسوولان به توافق رسیده‌اند، در خارج از استان  مسولی که هیچ شناختی از مشکلات این سال‌های مردم ندارد، با شخصی‌نگری و لج و لج‌بازی مانع اجرای طرح شده و گوش شنوایی هم ندارد.

غلامی ادامه می‌دهد: بسیاری از مالکین این اراضی پا به سن گذاشته و قادر به کار نیستند و فروش این اراضی می‌تواند منبع درآمدی برای آنها باشد، اما در طرح قرار گرفتن این اراضی مانع خرید و فروش سرمایه مردم و تصمیم‌گیری در خصوص آن شده است که این ظلم چندین ساله باید پایان یابد.

 در این سال‌ها برای حل این مشکل بارها با روسای جمهور دولت‌های مختلف، وزاری راه و شهرسازی، نمایندگان مجلس، استانداران، فرمانداران و دیگر مسوولان مربوطه رایزنی و نامه‌نگاری کرده‌ایم، اما هنوز اندرخم یک کوچه‌ایم

وی می‌گوید: در این سال‌ها برای حل این مشکل بارها با روسای جمهور دولت‌های مختلف، وزاری راه و شهرسازی، نمایندگان مجلس، استانداران، فرمانداران و دیگر مسوولان مربوطه رایزنی و نامه‌نگاری کرده‌ایم، اما هنوز اندرخم یک کوچه‌ایم.

این معترض بیان می‌کند: در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مشکل را مطرح کردیم که ایشان قول دادند به مشکل ما رسیدگی کنند، اما هنوز هیچ خبری نیست و شورای عالی معماری و شهرسازی قصد کوتاه آمدن ندارد و مرغ دبیر این شورا یک پا دارد و جای تاسف است که مدیران قبلی راه و شهرسازی استان به جای حل مشکل مردم  با دادن اطلاعات غلط و شیطنت کردن به فکر درآمد کسب کردن برای وزارتخانه و خودشیرینی در نزد بالادستی‌های خود بودند و اجازه ندادن تکلیف مردم بعد از 30 سال روشن شود.

در طرح جامع پردیس دانشگاه این اراضی باید در اختیار دانشگاه قرار گیرد

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی نیز در این رابطه به خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: اراضی سردشت در طرح جامع دانشگاه اراک جز کاربری‌های آموزشی لحاظ شده است و دانشگاه اراک باید نسبت به تملک این اراضی اقدام کند.

حمیدرضا نوازنی با اشاره به اجرای طرح جامع پردیس دانشگاه اراک در 180 هکتار از اراضی اطراف دانشگاه می‌افزاید: وجود گاراژها، تعمیرگاه‌ها و صنوف وابسته به تعمیرات خودرو و کاربری‌های ناهمسان شهری در مسیر اصلی خیابان، موجب شده دانشگاه در پشت این کاربری‌ها قرار گرفته و منظر شهری از نظر زیبایی جلوه نامطلوبی به خود بگیرد که در طرح جامع پردیس دانشگاه این اراضی باید در اختیار دانشگاه قرار گرفته و کاربری‌های آنها به کاربری آموزشی تغییر کند.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی ورودی سردشت توسط دانشگاه اراک و با همکاری شهرداری و راه و شهرسازی تهیه و این دستگاه‌ها موظف به رفع مشکلات این منطقه شدند، بیان می‌کند: متاسفانه طی سال‌های گذشته به دلیل حجیم بودن کار شهرداری و راه‌ و شهرسازی این مسئولیت را تقبل نکرده و پای کار نبودند و همین مسئله موجب سردرگمی و بلاتکلیف ماندن مالکین شد.

نوازنی با اشاره به اینکه حدود 30 هکتار از اراضی سردشت به دلیل وجود معارض قابلیت الحاق به دانشگاه اراک و پیدا کردن قابلیت آموزشی را ندارند،  اظهار می‌کند: طی دو سال اخیر جلسات متعددی به منظور حل مشکل مالکین این اراضی برگزار و در خصوص این اراضی تصمیم‌گیری شد، متاسفانه راه و شهرسازی با وجود اینکه رسالت شهرسازی را بر عهده دارد، به هیچ عنوان حاضر به ورود به موضوع نشد، شهرداری نیز توانایی ورود را نداشت، به همین دلیل با رایزنی‌های متعدد با هیات امنای دانشگاه اراک مقرر شد این دانشگاه به عنوان متولی کار پایان آمده و از 180 هکتار زمین در اختیار 40 هکتار را به قیمت کارشناسی دادگستری با کاربری مسکونی و تجاری در اختیار معارضین قرار دهد و بعد از تملک صنوف اطراف نسبت به ساماندهی اراضی اقدام کند.

 به دلیل برخی شیطنت‌ها و دادن اطلاعات غلط به شورای عالی شهرسازی، طرح بلاتکلیف باقی مانده و هیچ تصمیمی در خصوص آن گرفته نشده است 

نوازنی می‌گوید: اکثر مالکین این اراضی برای تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر اراضی خود با اجرای این طرح موافق بوده و رضایت خود را نیز اعلام کردند، پس از چکش‌کاری این طرح و اخذ مجوزهای مربوطه در استان و دریافت تاییده کمیسیون ماده پنج، برای تصویب به شورای عالی معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی ارجاع شد که متاسفانه به دلیل برخی شیطنت‌ها و دادن اطلاعات غلط به شورا، طرح بلاتکلیف باقی مانده و هیچ تصمیمی در خصوص آن گرفته نشده است.

وی اظهار می‌کند:  به دلیل ذهنیت‌های غلطی که برخی از مسوولان ایجاد کردند، جلوی طرح گرفته شده و کار در شورای عالی شهرسازی متوقف شده و مردم همچنان معطل این طرح مانده‌اند.

 

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی با بیان اینکه در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان موضوع مطرح و قول مساعد وزیر مبنی بر رسیدگی به طرح در اولین جلسه شورای عالی شهرسازی اخذ شد، می‌گوید: متاسفانه لحاظ کردن دیدگاه شخصی در شورای عالی باعث شده تا این لحظه عدم رسیدگی به طرح منجر به نارضایتی مالکین طرح شود، این در حالی است که راه و شهرسازی به عنوان دستگاه متولی باید مشکلات مربوط به شهرسازی را برطرف کند.

نوازنی ادامه می‌دهد: در این طرح به جای اینکه راه و شهرسازی مشکلات مربوط به اراضی را برطرف کند، در مقابل طرح جبهه گرفته و مقاومت و عدم همراهی این دستگاه موجب شد دانشگاه اراک پیش قدم شده و حاضر به دادن زمین به مالکین شود.

مدیرکل قبلی راه و شهرسازی مقاومت‌های جدی در برابر این طرح کرد و مخل کار استان شد

وی با بیان اینکه مدیرکل قبلی راه و شهرسازی مقاومت‌های جدی در برابر این طرح کرد و مخل کار استان شد، می‌گوید: جای بسی تاسف است که مدیر کل راه و شهرسازی استان به جای اینکه تسهیل کننده امور مردم باشد، در برابر طرح مردمی مقاومت و شیطنت کرد و جلوی کار را گرفت.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه ستادی در استان فعال شد تا به محض تصویب طرح در  شورای عالی شهرسازی امور مربوط به معارضین را با همکاری دانشگاه حل و فصل کند، ادامه می‌دهد: بیش از یک سال از ارائه طرح به شورای عالی می‌گذرد، اما دبیر شورا به دلیل لج و لج بازی و اعمال سلیقه شخصی از بررسی طرح خودداری می‌کند که این مسئله موجب خسارت جدی مالکین طرح شده است.

نوازنی بیان می‌کند: طرح تغییر کاربری اراضی سردشت به آموزشی از سال 82 مطرح و با گذشت چندین سال هنوز به سرانجام نرسیده و مردم حق دارند نسبت به آن معترض باشند.

 

مدیران قبلی راه و شهرسازی اراضی دولتی را به فروش رسانده و درآمد حاصل از آن را به خزانه واریز کردند که با خام فروشی زمین‌های دولتی آسیب‌های فراوانی را به شهر وارد کردند

وی تصریح می‌کند: متاسفانه دو مدیرکل قبلی راه و شهرسازی استان به جای اینکه در فکر کار برای مردم باشند، به فکر درآمدزایی برای وزارتخانه بودند به طوری که اراضی دولتی را به فروش رسانده و درآمد حاصل از آن را به خزانه واریز می کردند که با خام فروشی زمین‌های دولتی آسیب‌های فراوانی را به شهر وارد کردند که این اتفاق نامبارک موجب خسران مردم استان شد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی با بیان اینکه به دلیل این نوع عملکرد و خام فروشی مدیران قبلی راه و شهرسازی دست استان برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای خالی شده است، ادامه می‌دهد: زمین باید در خدمت شهرسازی باشد، اما می‌بینیم اهداف سازمان ملی مسکن و حوزه شهرسازی راه و شهرسازی در تعارض با یکدیگر است، که این تاوان این تعارض را مردم با سرگردانی می‌دهند.

دستور کتبی وزیر مبنی بر رسیدگی به طرح در شورای عالی شهرسازی اخذ شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز می‌گوید: هفته گذشته نشستی را با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار و پیرامون این مشکل رایزنی و دستور کتبی وزیر مبنی بر رسیدگی به طرح در نخستین جلسه شورای عالی شهرسازی را اخذ کردیم.

مهدی زندیه وکیلی می‌افزاید: متاسفانه بخشی نگری و مخالفت شخصی دبیر شورا باعث معطل ماندن مردم در این طرح شده که این رویه به صلاح شهر نیست.

 

وی  با بیان اینکه این طرح از سال 86 با جدیت مطرح و طی این سال‌ها هنوز به سرانجام نرسیده است این در حالی است که اخیرا مشکلات مربوط به تصمیم گیری در این خصوص در استان برطرف و کار در شورای عالی شهرسازی گره خورده است، می‌گوید: با جدیت به دنبال این هستیم این معضل چندین ساله برطرف و مردم به حق و حقوق قانونی خود برسند.

وی تصریح می‌کند: ناهمگونی ورودی‌  شهر در قسمت ورودی غربی شهر اراک از سمت شازند  با کاربری‌های غیر همسان موجب ناهماهنگی و بر هم خوردن دید و منظر شهری شده، که قطعا تعیین تکلیف این طرح به زیبایی هرچه بیشتر ورودی شهر از این سمت کمک خواهد کرد.

************

گزارش از جلالی

************

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: اراضي دانشگاه اراك راه و شهرسازي مهدي زنديه وكيلي اراضي دولتي دانشگاه اراك مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی شورای عالی شهرسازی قبلی راه و شهرسازی راه و شهرسازی پردیس دانشگاه شورای عالی رسیدگی به طرح دانشگاه اراک ادامه می دهد سرمایه مردم اراضی سردشت تصمیم گیری سال ها کاربری ها طرح جامع حدود 30

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۲۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه سپاهان‌شهر به عملیات مقتدرانه وعده صادق، مبارزه با فساد، عدالت در تخصیص بودجه به محلات و شفافیت اشاره کرد و گفت: تلاش شده در این دوره شهر اسلامی را بر مبنای درآمد حلال اداره کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه سپاهان‌شهر، یاد و خاطره همه شهدا به‌ویژه شهدای راه قدس را گرامی داشت و اظهار کرد: خون پاک شهیدان راه قدس از جمله شهیدان حجازی و زاهدی مسیر جدیدی را در شکل‌گیری نظم نوین بین‌الملل رقم خواهد زد و مقدمه آزادی قدس خواهد شد؛ بر همین اساس سپاه پاسداران به‌عنوان یکی از نهادهای تأثیرگذار و نیروهای تعیین کننده نظم نوین جهانی خواهد بود.

وی بیست‌وششم فروردین را در تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ سیاسی جهان مهم دانست و گفت: عملیات وعده صادق موجب تغییر نگاه جهان به جمهوری اسلامی و احترام مضاعف به مردم ایران و در عین حال تغییر محاسبات و نظم جهانی شد.

عضو هیئت رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سالروز حمله آمریکا به طبس و نیز عملیات وعده صادق، همچنین دیدار اخیر کارگران با رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: یکی از اقشار مهم و تأثیرگذار در جهش تولید، کارگران هستند و در مجموعه شهرداری در خدمت حدود ۱۵ هزار کارگر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول هستیم تا شهر ۲.۵ میلیون نفری اصفهان را اداره کنیم.

وی با اشاره به روز بزرگداشت شیخ بهایی و هفته اصفهان گفت: در این هفته برنامه‌های زیادی توسط شهرداری اصفهان برای گرامیداشت عقبه فرهنگی، دینی و تاریخی شهر اصفهان تدارک دیده شده است.

صالحی ادامه داد: چیزی که مقدمه و شکل‌گیری آن ۴۵ سال پیش به دست امام راحل (ره) رقم خورد، قانون اساسی مترقی و گفتمان انقلاب اسلامی است و مسیری که جمهوری اسلامی به‌وجود آورد، الگویی در برابر شرق و غرب است که رکن اساسی آن مردم و صندوق‌های رأی هستند؛ مدلی که در همه گفتمان‌ها و جوامع نمی‌توانند از آن عبور کنند و همه جهان معتقدند برای اداره دموکراتیک راهی جر مشارکت مردم در همه سطوح وجود ندارد و عالی‌ترین سطح آن در جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) و شهید بهشتی تمام سطوح مشارکت مردم در اداره جامعه را پیش‌بینی کرده‌اند، یادآور شد: امروز در آستانه بیست‌وپنجمین سالگرد روز ملی شوراها قرار داریم؛ شوراها برآمده از نگاه عمیق امام در مشارکت مردم در اداره حکومت شکل گرفت که اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی مشخصاً به موضوع شوراهای شهر و روستا اشاره دارد و نشان‌دهنده نگاه کانونی امام به مشارکت مردم در همه سطوح و لایه‌های کشور است.

تداوم مسیر مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی با شکل‌گیری شوراها و ۲۵ ساله شدن این نهاد بیش از پیش واقعی بودن مشارکت مردم را می‌رساند

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: چه مدلی بهتر، پیشرفته‌تر و مردم سالارانه تر از این است که صندوق رأی تعیین کننده باشد و قطعاً در هیچ آئینی مدلی بهتر از آن وجود ندارد، در ایالات متحده هم هنوز آرای اقشار مردم به یک اندازه تأثیر ندارد، اما در انقلاب نوپای اسلامی ما از همان ابتدا همه افراد دارای یک رأی و همه آرا به یک میزان تأثیرگذار بوده و هستند.

وی اضافه کرد: تداوم مسیر مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی با شکل‌گیری شوراها و ۲۵ ساله شدن این نهاد بیش از پیش باور گفتمان جمهوری به مردم و واقعی بودن مشارکت مردم را می‌رساند و خدمات و کمک‌هایی که این مدل به اداره کشور می‌کند بیش از پیش نمایان می‌شود و در مقابل می‌بینیم رگه‌های دیکتاتوری دموکراسی غرب روز به روز عیان‌تر و عریان‌تر می‌شود.

صالحی خاطر نشان کرد: نظامی که به ایران خرده می‌گرفت که چرا ظرفیت شبکه‌های اجتماعی را محدود و فیلتر کرده و مردم سالاری ما را زیر سوال می‌برد؟، حالا به دلیل موج بیداری دانشجویان خود در قلب نیویورک و در دانشگاهی که نخبگانی است و فرزندان سناتورها و رؤسای ایالات و مدیران نظام ایالات متحده در آن درس می‌خوانند، شبکه تیک تاک را فیلتر می‌کند؛ همان‌هایی که ما را محکوم به آزادی بیان می‌کردند.

وی اضافه کرد: کسانی که جمهوری اسلامی را به نبود دموکراسی تهدید می‌کردند و تحریم‌های متعدد علیه مردم به خاطر نقض حقوق بشر و ماجراهای ساختگی مثل سال ۱۴۰۱ برای ایران رقم می‌زدند، شدیدترین برخورد را به دانشجویان خود می‌کنند و اجازه حمایت از فلسطین و مظلوم را نمی‌دهند؛ این رگه‌های دیکتاتوری است که با یک پوشش مخملین از دموکراسی به خرد مردم دنیا داده شد، اما امروز که در تنگنا قرار گرفته‌اند ذات آنها مشخص شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نهالی که ۲۵ سال پیش تحت عنوان شوراها کاشته شد، امروز به دوران بلوغ و ثمر دهی خود رسیده است، مدیریت شهری در لبه خدمت‌رسانی به مردم است و تلاش شده است حداکثر بهره‌وری و خدمت رسانی به واسطه خود مردم و مشارکت آن‌ها رقم بخورد، زیرا مشخص‌ترین شاخص و نماد برای موفقیت مسیری است که انقلاب برای مشارکت مردم در سطوح مختلف ترسیم کرده است.

وی ادامه داد: در شورای اسلامی شهر اصفهان به‌عنوان یکی از مجموعه‌های شورا در کشور تلاش کردیم در ایام گذشته و پیش رو با در نظر گرفتن اولویت‌ها و مطالبات مردم که با مشارکت مردم همزمان شده است، را رسیدگی کنیم که یکی از اقدامات در حوزه مسئله زاینده‌رود است؛ به‌رغم اینکه شوراها یکی از بزرگترین حقابه‌داران در مسیر زاینده‌رود هستند و باغ شهر اصفهان نیز به این جریان نیاز دارد، اما بیشتر به خاطر اینکه مطالبه جدی مردم بود و در محیط زیست تأثیر داشت جز یکی از اولویت‌ها قرار گرفت و کمیسیون ویژه‌ای برای آن شکل گرفت.

احداث هر کیلومتر مسیر مترو سه هزار میلیارد تومان هزینه در بر داشته است

صالحی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان مشارکت مستقیمی را در مسیر انتقال آب از جنوب کشور و جنوب استان دارد و منابعی را نیز از شهر اصفهان در اختیار مدیریت استان قرار داده است تا در نظارت بر برداشت‌ها و انتقال آن تسریع شود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات شورا گفت: در حال حاضر پروژه‌های مختلفی در حال اجرا است که به‌زودی شاهد آغاز به‌کار بخشی از خط ۲ مترو در کم‌برخوردارترین منطقه یعنی شمال شهر اصفهان خواهیم بود؛ احداث در خط یک مترو بیش از ۲۰ سال طول کشید، اما امیدواریم در کمتر از ۱۰ سال فاز نخست خط ۲ مترو به بهره‌برداری برسد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه احداث هر کیلومتر مسیر مترو سه هزار میلیارد تومان هزینه در بر داشته است، گفت: در خط دو شاهد ۱۴ کیلومتر مسیر و ۱۶ ایستگاه خواهیم بود.

صالحی با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان در رابطه با مسئله آلودگی هوا و مطالبات اصلی مردم ورود جدی داشته است، افزود: در دو سال و نیم گذشته به اندازه چهار سال گذشته در ناوگان اتوبوسرانی شهر نوسازی داشتیم، همچنین حدود ۳۸۰ اتوبوس خرید، تجهیز، نوسازی و به‌روز رسانی شد؛ هر چند با نقطه آرمانی فاصله داریم، اما تلاش کردیم برای باز شدن ریه‌های شهر اصفهان نهایت همت خود را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه شفافیت و مبارزه با فساد که جزو آرمان‌های نظام و مطالبات مردم است، در اولین موضع طرح شفافیت جامع کشور را از شفافیت رأی، قراردادها و مذاکرات داشتیم تا مردم بدانند فقط نقش آن‌ها رأی دادن نیست و تا آخر می‌توانند اقدامات منتخبان خود را رصد کنند تا بهترین نتیجه رقم بخورد.

اصلی‌ترین مسئله مطالبه‌گری حقوق مردم در مجامع ملی و استانی است

صالحی در حوزه مبارزه با فساد گفت: تلاش حداکثری شد که در این سه سال به‌صورت سالانه قریب ۱۰۰۰ تا ۱,۵۰۰ میلیارد تومان از درآمدهایی که شاید پاک و سالم نبود را چشم‌پوشی کنیم تا شهر اسلامی را بر مبنای درآمد حلال اداره کنیم، هر چند بر ما سخت گذشت، اما احساس کردیم مطالبه اصلی مردم همین مبارزه با فساد است و بنابراین تلاش می‌کنیم این مسیر را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه در حوزه عدالت به‌ویژه برای محله‌های کم‌برخوردار تلاش‌های زیادی انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این دوره بیشترین هزینه به صورت خاص در مناطقی صرف شد که در سطح شهر به عنوان کم‌برخوردار تلقی می‌شدند، هرچند این محلات در مناطق به صورت پراکنده وجود داشت و زیر پونز بودند، اما سعی کردیم بخشی از عقب ماندگی آن‌ها را در تخصیص منابع و اعتبارات جبران کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مدل پرداخت عادلانه در این دوره کمک کرد تا هر محله متناسب با وضعیت خود و میزان برخورداری از خدمات شهر مشارکت داشته باشد.

وی اصلی‌ترین مسئله را مطالبه گری حقوق مردم در مجامع ملی و استانی ذکر کرد و گفت: در این راستا به‌عنوان نمونه بودجه فرهنگی اصفهان را ۱۰ برابر کردیم و مساجد جدیدی بنیان نهادیم؛ همچنین از نمایندگان مردم در مجلس مطالبه می‌کنیم مسئله اصفهان‌ستیزی را در سطوح عالی کشور با مطالبه‌گری قوی دنبال کنند تا با پول صنعت اصفهان و پول‌پاشی تبلیغاتی، مسئله آب و آلودگی هوای اصفهان بدون پیگیری و نتیجه باقی نماند.

کد خبر 748142

دیگر خبرها

  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن