Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای جدید هیات رییسه مجلس شورای اسلامی که در سومین سال مجلس یازدهم با رای نمایندگان انتخاب شدند، سوگند یاد کردند.

به گزارش ایران اکونومیست، در جلسه علنی روز چهارشنبه( چهارم خردادماه ۱۴۰۱) مجلس شورای اسلامی انتخابات هیات رییسه مجلس در دستور کار قرار گرفت و پس از انتخاب رییس، نواب رییس، دبیران و ناظران، اعضای جدید هیات رییسه سوگند یاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن سوگند هیات رییسه به این شرح است:

«من به عنوان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خودرا برای اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف بکار گیرم و از هرگونه اقدام مخالف آیین‌نامه اجتناب نمایم».

در این انتخابات پس از رای گیری که به صورت کاغذی انجام شد، محمدباقر قالیباف با ۱۹۴ رای موافق از مجموع ۲۸۱ رای اخذ شده برای سومین سال بر کرسی ریاست تکیه زد.

همچنین بر اساس آراء عبدالرضا مصری(  ۱۶۸ رای)، علی نیکزاد ( ۱۶۸رای) به عنوان نایب رییسان مجلس انتخاب شدند.

به دلیل اینکه آرای نایب رییسان برابر بود، قالیباف قرعه کشی انجام داد تا نایب رییس اول و دوم انتخاب شوند، در این قرعه کشی نیکزاد به عنوان نایب رییس اول انتخاب شد.

 با برگزاری انتخابات هیات رییسه اجلاسه سوم سیدنظام موسوی با ۱۵۳ رای ،علیرضا سلیمی با ۱۴۶ رای و محمدرضا دشتی اردکانی با ۱۳۹ رای برای ناظری مجلس انتخاب شدند.

علاوه بر این سید محسن دهنوی با ۱۶۵ رای، حسینعلی حاجی دلیگانی با ۱۱۰ رای، محمد رشیدی با ۱۰۱ رای، علی کریمی فیروزجایی با ۱۰۱، احمد امیرآبادی با ۹۸ رای و علی نادری با ۸۹ رای برای دبیری مجلس در اجلاسیه سوم انتخاب شدند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مجلس شورای اسلامی ، مجلس یازدهم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند هیات رییسه سوگند یاد نایب رییس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۳۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدجواد ابوالحسینی در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر و روستا‌های مهریز به نقش شورا‌ها اشاره کرد و گفت: شورا‌های روستا‌ها نقش مهم و موثری در فعالیت عمرانی و امنیت اجتماعی روستا‌ها دارند.

وی افزود: اعتبار روستا‌های استان در سال گذشته از محل اعتبارات ارزش افزوده و سایر اعتبارات حداکثر ۴۰۰ میلیون تومان بود، اما هم اکنون شاهد فعالیت‌های عمرانی در سطح روستا‌ها با بیش از هزار میلیارد تومان هستیم.

معاون استاندار تأکید کرد که همه این اقدامات و فعالیت‌های عمرانی مرهون تلاش اعضای شورا‌ها و جلب مشارکت آنهاست.

وی ادامه داد: همکاری و مشارکت مردم با دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی و تعامل مناسب با دستگاه‌های اجرایی، مهمترین عامل در راستای تسریع در اجرا و بهره برداری از طرح‌ها و توسعه مناطق روستایی است.

حجت الاسلام محی الدینی امام جمعه مهریز هم بر اتحاد و همبستگی بین شورا‌ها تاکید کرد و بیان داشت: بی عدالتی در فعالیت اعضای شورای اسلامی شهر و روستا‌ها نباشد و تصمیم گیری‌ها به دور از هوای نفس و حب و بعض باشد، چرا که اگر اعضای شورا به مسائل حاشیه‌ای دامن بزنند، دود آن به چشم مردم و شورا می‌رود.
در پایان این دیدار از اعضای شورای اسلامی شهر و روستا‌های مهریز تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • دغدغه مردم در حوزه اشتغال است
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست