Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه‌های اجتماعی روز سه شنبه در پی هشدار شرکت اسنپ درباره سود کمتر، بیش از ۱۳۵ میلیارد دلار ارزش بازارشان را از دست دادند.

به گزارش ایران اکونومیست، ارزش سهام اسنپ که به درآمد تبلیغات دیجیتالی متکی است، ۴۳ درصد ریزش کرد که بزرگترین ریزش اواسط معاملات روزانه از زمان عرضه اولیه عمومی سهام این شرکت با قیمت ۱۷ دلار در سال ۲۰۱۷ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ریزش سهام، ۱۶ میلیارد دلار از ارزش بازار اسنپ کم کرد و به افت همتایانی نظیر مِتا پلتفرمز (شرکت مادر فیس بوک)، آلفابت (شرکت مادر گوگل)، توییتر و پینترست اضافه شد.

این خبر باعث فروش گسترده در فضای تبلیغات و فناوری تبلیغات شد. رکورداران ریزش قیمت سهام شرکت ترید دسک با ۱۹ درصد، فوبو تی وی با هفت درصد، مگنیت با ۱۳ درصد، روکو با ۱۴ درصد، ویزیو هولدینگ با ۱۰ درصد، اومنی‌کام با ۸.۴ درصد و لایو رمپ هولدینگز با هشت درصد بودند.

تحلیلگران وال استریت با این گفته رونالد جوزی، تحلیلگر بانک سیتی موافق بودند که ریزش اخیر قیمت سهام شبکه‌های اجتماعی نشان می دهد کندی اقتصادی روی نتایج تبلیغات در سراسر بخش اینترنت تاثیر می گذارد اما پلتفرمهایی نظیر توییتر، یوتیوب و پینترست تاثیرپذیری بیشتری نسبت به تبلیغات برند دارند.

شرکت اسنپ که مالک اپلیکیشن اسنپ چت است، رشد سه ماهانه کاربران را در آوریل گزارش کرد که فراتر از پیش بینی‌ها بود اما این شرکت با گذشت یک ماه، هشدار داده است نمی تواند پیش بینی‌های قبلی برای درآمد و سود را محقق کند که منعکس کننده وخامت فضای اقتصادی است.

اسنپ و پلتفرمهایی مانند فیس بوک و گوگل برای دلارهای تبلیغاتی در شرایط پرچالش فعلی رقابت می کنند. تورم رو به رشد، شرکتها و هزینه‌های مصرفی را تحت فشار قرار داده است و تغییرات اخیر تنظیمات حریم خصوصی مانند محدودیت ردیابی در سیستم اپل، کسب و کار تبلیغات را که در دوران پاندمی رونق زیادی پیدا کرده بود، کساد کرده است.

رشد کاربران موضوع مهم دیگر برای شرکتهای شبکه‌های اجتماعی است که برای جذب مشتریان جدید برای تبلیغات هدفمند در یک بازار اشباع شده، رقابت دارند. شرکت مِتا در فوریه پس از این که توقف رشد کاربران را اعلام کرد، با بزرگترین ریزش یک روزه ارزش بازار در تاریخ شرکتهای آمریکایی روبرو شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نگرانی دیگری که در صنعت فناوری دیده می شود، روند افزایش نرخهای بهره در آمریکاست که روی سهام فناوری تاثیر منفی گذاشته است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: اسنپ ، شبکه‌های اجتماعی ، رکود اقتصادی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اسنپ شبکه های اجتماعی رکود اقتصادی شبکه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۳۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد

داریوش حسن نژاد در بازدید از سد حوضیان گفت: پروژه شبکه انتقال آب حوضیان با هدف توسعه و تامین آب ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم منطقه با سیستم آبیاری بارانی در دست اجراست.

وی اظهار داشت: طول اصلی خط انتقال این پروژه ۱۱ کیلومتر است و برای آن در مصارف کشاورزی ۱۳.۷ میلیون متر مکعب و جهت مصارف صنعت، ۲میلیون متر مکعب آب تخصیص در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه گفت: یکی از مهمترین وظایف شرکت آب منطقه‌ای لرستان، مطالعه، طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف تامین آب شامل سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و انتقال آب، ساخت ایستگاه‌های پمپاژ و کانال‌های آبرسانی مطابق سیاست‌ها و برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب وزارت نیرو است.

سد حوضیان که در یک کیلومتری شهرستان الیگودرز و بر روی رودخانه‌ای به همین نام قرار دارد با طول تاج ۵۳۳ متر، عرض تاج ۱۰ متر و ارتفاع ۷۳ متر از نوع خاکی سنگ ریزه‌ای با هسته رسی است و بهره‌برداری رسمی از آن اردیبهشت ۱۳۹۵ آغاز شد که تکمیل شبکه آن از مصوبات سفر آذرماه ۱۴۰۰ آیت الله رییسی به لرستان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • تاخیر در تحویل خودرو متقاضیان شرکت مدیران خودرو را گلایه‌مند کرد
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت