Web Analytics Made Easy - Statcounter

اینکه چرا مدیران باشگاه‌ها با علم به بازنده بودن، باز هم درخواست تجدید نظر می‌دهند و باشگاه را با غرامت سنگین‌تری مواجه می‌کنند کمی مشکوک است

رفتار برخی از مدیران فوتبالی در قبال پرونده های بازیکنان خارجی، هزینه های گزافی را متوجه باشگاه ها می کند.

به گزارش طرفداری و به نقل از روزنامه ایران ورزشی، باشگاه‌های ایرانی سال‌هاست که بابت پرداخت نکردن به‌موقع حقوق و دستمزد بازیکنان خارجی-حتی داخلی- با شکایت آنها به مجامع بین‌المللی مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اغلب پرونده‌ها، به دلیل قراردادهای بد و رعایت نکردن اصول قرارداد حرفه‌ای، باشگاه‌های ما در پرونده‌های خارجی بازنده می‌شوند و فیفا حکم به پرداخت حقوق و دستمزد بازیکنان و مربیان خارجی می‌دهد.

مدیران باشگاه‌های ایرانی- اغلب استقلال و پرسپولیس و در مواردی تراکتور- با علم به این موضوع که حق با مربی و بازیکن شاکی است، درخواست تجدیدنظر به فیفا می‌دهند که فرجام‌خواهی دوباره، مستلزم پرداخت هزینه دادرسی مجدد است.

وقتی در استیناف فیفا هم پرونده‌ها شکست می‌خورند، باز هم باشگاه‌ها دست بردار نیستند و به دادگاه حکمیت ورزش یا همان دادگاهCAS شکایت می‌کنند و هزینه‌ای دلاری برای بررسی پرونده می‌پردازند.

آخرین نمونه آنتونی استوکس است که به‌دلیل قرارداد غیر استاندارد مدیران وقت پرسپولیس، به ایران بازنگشت و بلافاصله از پرسپولیس شکایت کرد.

در این پرونده باشگاه پرسپولیس شکست خورد اما مدیران وقت برای اینکه غرامت این بازیکن در زمان آنها پرداخت نشود، پرونده را به استیناف و سرانجام دادگاه حکمیت ورزش بردند. نتیجه هم از ابتدا مشخص بود که استوکس برنده ماجراست.

این وسط باشگاه پرسپولیس ضرر می‌کند؛ چرا که به جز هزینه‌های دادرسی مجدد، باید سالانه ۵ درصد غرامت دیرکرد هم به بازیکن بپردازد. با گذشت حدود دو سال از ماجرای استوکس، مدیران قبلی برای پرداخت نکردن حقوق این بازیکن پرونده را با فرجام‌خواهی به تعویق انداختند تا در دوره خود این مبلغ هنگفت را نپردازند.

با این شرایط، هر روز که می‌گذرد، باشگاه پرسپولیس باید روزشمار جریمه به غرامت اصلی اضافه کند. در نهایت باشگاه‌های ما می‌دانند که نمی‌شود از این پرونده قسر در رفت اما تعلل آنها باعث می‌شود تا ضرر و زیان بیشتری به باشگاه تحمیل شود.

اینکه چرا مدیران باشگاه‌ها با علم به بازنده بودن، باز هم درخواست تجدید نظر می‌دهند و باشگاه را با غرامت سنگین‌تری مواجه می‌کنند کمی مشکوک است. تعدادی از اهالی فوتبال معتقدند که بخشی از این غرامت به جیب دلال‌هایی می‌رود که با بعضی از مدیران فوتبال در زد و بند هستند. اگر این واقعیت داشته باشد که واویلاست.

بد نیست نهادهای نظارتی به پرونده‌هایی که ما طی سال‌های اخیر در مجامع بین‌المللی باختیم ورود کنند.

اخبار داغ 

استوری علی دایی در واکنش به ریزش برج متروپل عکس های ارسالی عجیب مدیر عامل تراکتور و ادعای تحریک تماشاگران توسط بازیکنان پرسپولیس / فیلم پیام اریک تن هاخ برای هواداران منچستریونایتد: میخوام با همشون بجنگم (با زیرنویس فارسی) / فیلم شعار هواداران میلان علیه هاکان چالهان اوعلو با رهبری تئو هرناندز در جشن قهرمانی / فیلم

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: باشگاه ها پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۳۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زرنگ‌بازیِ سعید آقاخانی در نون‌خ ۵ که شاید متوجهش نشده‌اید

آفتاب‌‌نیوز :

این روزنامه نوشت: نویسنده و کارگردان «نون خ ۵» در این فصل توانستند طوری مشکلات و سختی‌های جامعه را در قالب داستان خود مطرح کنند که هیچ ممیز و ناظر پخشی نمی‌توانست دست به ممیزی و اصلاح این سریال بزند. کنایه به مدیران و مسئولان و حتی انتقادات تند در قالب خرده‌داستان‌ها و حتی اشارات سیاسی آنقدر در این سریال به چشم می‌آمد که می‌توان صد‌ها تحلیل و تفسیر فرامتنی سیاسی از آن داشت، اما آقاخانی آنقدر با ظرافت همه این انتقادات را در قالب طنز و شوخی مطرح کرد که مدیران صدا‌وسیما نتوانستند در مقابل آن مقاومت کنند و چنین انتقاداتی در قالب یک سریال پربیننده که بالاترین درصد تماشاگر را داشت روی آنتن تلویزیون رفت. از آن سو «نون خ ۵» اولین سریالی است که تا این اندازه روی حرکات موزون قومیت‌های مختلف تکیه کرده و آن‌ها را در یک مجموعه تلویزیونی به تصویر کشیده است.

اشاره به کند بودن سرعت اینترنت همزمان با امتحان میان استانی، مهمان شدن در بیغوله‌ها و اشاره به بیکاری و ورشکستگی مردم بلوچ، کنایه به لغاتی مانند زیرساخت، پیشرفت، پروژه و… نشان دادن مشکل کمبود سوخت در سیستان‌وبلوچستان، نبود امکانات پزشکی در این استان، به تصویر کشیدن وضعیت کولبرها، ضروری بودن دارو‌های کودکان سرطانی، بالا رفتن ناگهانی قیمت طلا و… ازجمله مسائلی بود که آقاخانی و وفایی با تیزهوشی و ریزبینی به بهترین شکل در «نون خ ۵» به نمایش آوردند بدون اینکه ممیزان بتوانند این بخش‌ها را دچار جرح و تعدیل کنند.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • روزنامه‌های ورزشی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زرنگ‌بازیِ سعید آقاخانی در نون‌خ ۵ که شاید متوجهش نشده‌اید
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • زرنگ‌بازی سعید آقاخانی در «نون خ ۵»
  • عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • پیشخوان روزنامه‌های ورزشی ۱۱ اردیبهشت
  • نیم صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۱۱ اردیبهشت
  • روزنامه‌های ورزشی سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی یکشنبه ۹ اردیبهشت