Web Analytics Made Easy - Statcounter

واشنگتن پست گزارش داد بیشتر کشورهای اروپایی علیرغم لفاظی های قبلی خود علیه روسیه حالا مجبور شدند شرایط جدید پرداخت گاز روسیه را بپذیرند زیرا از بحران جدید انرژی بیم دارند.

این روزنامه نوشت: «به نظر می‌رسد شرکت‌های انرژی اروپایی به درخواست ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر خرید گاز طبیعی با استفاده از یک سیستم پرداخت جدید پیچیده عمل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بر اساس این گزارش، کشورهای اتحادیه اروپا به دنبال راه هایی برای کاهش وابستگی خود به گاز روسیه هستند. آنها در کوتاه‌مدت مایلند برای جلوگیری از بحران انرژی از برخی حلقه‌ها عبور کنند و همین موضوع یکی از عواملی بود که به ثبات روبل کمک کرد.

به نوشته این روزنامه، روسیه عرضه گاز طبیعی خود به لهستان و بلغارستان را پس از خودداری از پرداخت هزینه آن به روبل متوقف کرده است. «به نظر می‌رسد که اکثر کشورهای اروپایی مسیر متفاوتی را طی می‌کنند و از لفاظی‌ها درباره امتناع از باج‌دهی دور شده‌اند و با توافقی بر اساس نکات فنی صلح می‌کنند. اروپا برای خود زمان خریده است تا ذخیره سازی خود را برای دوره های اوج تقاضای گاز در زمستان آینده افزایش دهد.»

به گزارش کانال تلویزیونی « تی آر تی خبر» ترکیه، با آغاز فصل تابستان و استفاده از ذخایر گاز طبیعی موجود در انبارها، بحران انرژی اروپا که به ۶۷ درصد گاز طبیعی وارداتی از روسیه وابسته است، هنوز مورد توجه قرار نگرفته است.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا هشدار داده بود که به اندازه کافی گاز طبیعی در انبار‌های کشور‌های اروپایی ذخیره کرده اند، اما این بحران در ماه‌های زمستان آغاز خواهد شد و بروکسل بدنبال راهی برای خروج از بحران گاز طبیعی است و نگاه‌ها به واردات گاز مایع LNG معطوف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گاز روسیه اتحادیه اروپا روسیه و اوکراین گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۳۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در آستانه سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، «میخائیل اولیانوف» در پیامی در شبکه احتماعی ایکس از دیدار با «محسن نذیری اصل» نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین‌المللی در وین، در آستانه سفر برنامه‌ریزی شده مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران خبر داد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس هفته آینده در سفری به تهران ضمن دیدار با مقامات ایرانی در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان شرکت می‌کند. 

سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ از هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در اصفهان با حضور مهمانانی از اقصی نقاط جهان برگزار خواهد شد.

او قرار است در روز نخست این کنفرانس در ضیافت شام به میزبانی «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران شرکت کند.

گروسی همچنین روز سه‌شنبه و در یک کنفرانس خبری به سوالات رسانه‌ها پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • مکمل‌های ورزشی فقط باید در داروخانه‌ها عرضه شود
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است
  • اولین موتور سیکلت CNG جهان رونمایی می‌شود
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی