Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ، نسبت به کلاهبرداری از دانش‌آموزان و خانواده‌ها در پوشش فروش سوالات امتحانی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه افراد سودجو از هر فرصتی برای رسیدن به مقاصد شوم خود استفاده می‌کنند، گفت: در فصل امتحانات ممکن است برخی افراد سودجو با ترفندهایی مانند فروش سوالات امتحان نهایی و … نسبت به کلاهبرداری از دانش آموزان و خانواده‌هایشان اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این افراد با ایجاد درگاه‌های جعلی فروش، اقدام به فیشینگ می‌کنند، اظهار کرد: ممکن است افراد سودجو با طرح قیمت‌های بسیار ارزان برای فروش سوالات اقدام به هدایت کاربران به صفحات جعلی کرده و از این طریق حساب بانکی آنها را خالی کنند. همچنین ممکن است در مواردی سوالات تقلبی را به دانش آموزان فروخته و این افراد با این تصور که سوالات را دریافت کرده‌اند، از مطالعه باقی موارد خودداری کرده و در امتحانات دچار مشکل شوند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ادامه داد: در مواردی هم این احتمال وجود دارد که افراد سودجو اقدام به انتشار فایل‌هایی در فضای مجازی کرده و ادعا می‌کنند که حاوی سوالات امتحانی است، اما این فایل‌ها در واقع حاوی بدافزار بوده و پس از دانلود و اجرا، اطلاعات شخصی کاربران را به سرقت می‌برد.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: در همین راستا هشدار ما به تمامی دانش آموزان و خانواده‌های آنان این است که به هیچ عنوان فریب چنین ادعاهایی را نخورند، چرا که اساساً احتمال نشت سوالات امتحان بسیار پایین است و افرادی هم که چنین ادعایی کنند، ادعایشان کذب است و قطعاً هدفشان سودجویی و کلاهبرداری است، همچنین شهروندان محترم می‌توانند هر گونه اطلاعاتی از این دست را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع همکاران ما رسانده تا اقدام لازم صورت پذیرد، همچنین می‌توانند هر گونه اعلام رضایت و پیشنهاد و…، از عملکرد همکاران بنده در مجموعه فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی را از طریق سامانه ۱۹۷ اطلاع رسانی نمایند تا در بهبود عملکرد و افزایش رضایتمندی شهروندان از مجموعه فراجا اثر داده شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلیس فتا جرایم سایبری کلاهبرداری اینترنتی دانش آموزان فروش سوالات افراد سودجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۳۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگرداندن زن کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار مجید کریمی گفت: در پی اعلام مراجع قضایی متهمه‌ای به اتهام کلاهبرداری از طریق جلب اعتماد تعداد زیادی از هموطنان با عنوان چندین شرکت هرمی، تحت پیگرد قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: این متهمه و شرکاء خود اقدام به ایجاد چندین شرکت هرمی کرده و با معرفی صراف‌های معتبر و بعضا آشنایان خود در چندین کشور منطقه با وعده سرمایه گذاری به شاکیان در این شرکت‌ها در قبال دریافت سود ماهیانه بالای ۱۰ درصد و اجرا نکردن تعهد، به وعده‌های خودشان عمل نکرده و از این طریق از تعداد زیادی از ایرانیان، کلاهبرداری می کنند.

­

رئیس پلیس بین الملل گفت: این فرد کلاهبردار و همدستانش ضمن پاسخگو نبودن به سرمایه گذاران قبلی، مجددا با هویت دیگری اقدام به راه اندازی شرکت هرمی دیگری کرده و به کلاهبرداری از تعداد بیشتری از قربانیان اقدام کردند.

سردار کریمی افزود: متهم پس از کلاهبرداری به یکی از کشور‌های منطقه متواری که با بررسی‌های به عمل آمده و استفاده از ظرفیت سازمان اینترپل، متهمه در یکی از کشور‌های منطقه ردیابی، شناسایی و حکم جلب بین المللی یا همان اعلان قرمز علیه وی صادر و موضوع تحت تعقیب بودن این فرد به اینترپل کشور محل اختفا نیز ارسال شد.

­

این مقام انتظامی گفت: با هدایت اطلاعاتی عملیاتی پلیس بین الملل فراجا، بر اساس اعلان قرمز صادره علیه متهمه و هم چنین رایزنی‌های پلیسی، وی در کشور محل اختفا دستگیر شد و امروز از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی به کشور بازگردانده و برای ادامه رسیدگی به پرونده، تحویل مراجع قضایی شد.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • هشدار پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • بازگرداندن زن کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات هشدار داد
  • پلیس، گرداننده فراری چند شرکت هرمی را به کشور بازگرداند
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات
  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • هشدار به خریداران امتیاز مسکن دولتی | مراقب سلب امتیاز باشید!