Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از فرماندهان حشد شعبی عراق به نقش نظامیان آمریکایی در ممانعت از مقابله حشد شعبی با تکفیری‌ها در عراق اشاره کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «عبدالله الزیادی» فرمانده تیپ ۴۱ حشد شعبی عراق در گفتگویی تلویزیونی با اشاره به حملات و تحرکات داعش با سوءاستفاده از شرایط نامساعد جوی عراق گفت: عناصر داعشی همواره به دنبال بهره برداری از شرایط نامساعد جوی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه بیان کرد: امور سیاسی عراق تاثیر مستقیمی بر روند امنیتی آن دارد.

این فرمانده حشد شعبی با اشاره به تصمیمات واشگتن در حمایت از داعش گفت: نیرو‌های امریکایی اجازه پاکسازی مناطقی که در داعش در آن هستند را نمی‌دهد. نظامیان آمریکایی یک پهپاد حشد شعبی را سرنگون کردند و اجازه عملیات امنیتی به پهپاد‌های حشد شعبی را نمی‌دهند.

وی به عدم حمایت نظامی دولت عراق از نیرو‌های حشد شعبی هم اشاره کرد.

این فرمانده حشد شعبی از تهدید ترکیه به عنوان «خطر امنیتی بزرگ» نام برد و گفت: ترکیه از داعش حمایت می‌کند و گواه آن هم تروریست‌هایی که بازداشت کرده ایم.

صالح: تروریسم با خشکاندن منابع مالی آن از بین می‌رود

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق میزبان هیئتی از پارلمان اروپا به ریاست «ناتالی لویزو»، رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان اروپا بود.

رئیس جمهور عراق در این دیدار بر اهمیت روابط دوجانبه مشترک بین عراق و اتحادیه اروپا به عنوان یک شریک اساسی در زمینه‌های مختلف به خصوص مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و مبارزه با هسته‌های داعش در کنار توسعه توانمندی‌های نیرو‌های امنیتی عراق از طریق استفاده از تجارب اروپا در این زمینه تاکید کرد.

وی افزود: تروریسم و افراط گرایی را تنها با خشکاندن منابع مالی که بر فساد استوار است، می‌توان از بین برد.

رئیس جمهور عراق تصریح کرد: نیرو‌های امنیتی عراق قاطعانه به عملیات خود برای از بین بردن بقایای هسته‌های تروریستی که امنیت عراق و منطقه را تهدید می‌کنند، ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان خطر تروریسم را دست کم گرفت، بر لزوم پایان درگیری‌ها و بحران‌ها در منطقه و جهان و برقراری صلح تاکید کرد.

برهم صالح گفت: تداوم درگیری ها، فرصتی برای جان گرفتن به گروه‌های تروریستی می‌دهد.

از سویی دیگر «لویزو» بر پایبندی اتحادیه اروپا به حمایت از امنیت و ثبات عراق و توانمندسازی نیرو‌های امنیتی در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

وی نقش مهم عراق در مبارزه با داعش در کنار تلاش‌های این کشور در برقراری امنیت و ثبات در منطقه را تحسین کرد.

درخواست بغداد از اروپا در زمینه تجهیز عراق به پهپاد

از سوی دیگر «حسین العامری» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق هم گفت: ما از سکوت دولت مرکزی و اقلیم کردستان عراق در قبال حملات ترکیه در شگفتیم.

وی افزود: ما از اتحادیه اروپا خواسته ایم که به ما پهپاد بدهد.

این نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: ما خواهان آن هستیم که تصمیمات امنیتی به دور از تصمیمات سیاسی باشد. کمیسیون امنیت پارلمان حامی نیرو‌های امنیتی است.

داعش و شرایط نامساعد جوی

«عدنان الکنانی» کارشناس امور نظامی عراقی گفت: عناصر داعشی در کوه‌های حمرین و حاوی العظیم حضور دارند.

وی افزود: شرایط نامساعد جوی، پوشش امنی برای داعشی ایجاد کرده است.

این کارشناس عراقی خواستار فعال شدن نیروی هوایی عراق علیه داعش شد و درباره توان هسته‌های داعشی اظهار داشت: داعش هزار جنگجو در صلاح الدین و دیالی دارد و نبرد امروز به هماهنگی امنیتی و اطلاعاتی نیاز دارد.

وی در ادامه گفت: پهپاد و دوربین‌های حرارتی نقش بسزایی در تامین مناطق مرزی دارند.

این کارشناس نظامی عراقی فاش کرد: از جنایات بزرگی که علیه ارتش رخ داده است نقص تجهیز آن است. جنگنده‌های اف ۱۶ وارد شده از آمریکا از حیث تجهیزات کامل نیستند.

حمله جدید داعش

پلیس دیالی امروز چهارشنبه اعلام کرد که عناصر تروریستی داعش به یک مرکز امنیتی در این استان حمله کردند.

در بیانیه پلیس دیالی آمده است: در ساعت ۰۰:۱۵ بامداد امروز ۲۵ مه ۲۰۲۲، عناصر گروه تروریستی داعش در استان دیالی – شهر الخالص – ناحیه المنصوریه و منطقه شروین، به یک مرکز امنیتی و نیرو‌های آن در روستای «عرب نجم» حمله کردند.

در این حمله دو نیروی امنیتی عراق کشته شده و شماری نیز مجروح شدند.

پیش از این و در روز گذشته نیز در پی حمله عناصر داعش به روستای «الاصلاح» در دیالی، دو غیر نظامی کشته و دو سرباز مجروح شدند.

یادآور می‌شود که نیرو‌های امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر کشور ادامه می‌دهند. عناصر باقی مانده‌ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا و الانبار فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حشدالشعبی داعش عراق سوریه آمریکا شرایط نامساعد جوی نیرو های امنیتی امنیتی عراق حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۴۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود

معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور جزئیات جدیدی از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور و جلوگیری از قاچاق انسان و سلاح بیان کرد.

به گزارش فارس، سیدمجید میراحمدی درباره آخرین اقدامات درباره فنس‌کشی و ایجاد دیوار در مرزها گفت: یکی از اقدامات بسیار شایسته و تعیین کننده دولت رئیسی تصمیم‌گیری و سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزهاست.

معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور افزود: در ابتدای کار ما یک جمع‌بندی را خدمت رئیسی ارائه و شرایط و وضعیت مرزها را تبیین کردیم و خسارت‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی که‌عدم انسداد مرزها برای کشور دارد نیز برای رئیس جمهور تشریح شد.

میراحمدی با بیان اینکه سالیانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور یا از کشور خارج می‌شود فقط یک بخش از خسارت‌های اقتصادی درباره مرزها است، تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر و ناامنی‌هایی که برای کشور وجود دارد همه از طریق یک سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزها قابل حل است همان اقدامی که در دولت‌های قبلی از آن غفلت‌های اساسی شده بود.

وی ادامه داد: رئیسی به‌سرعت با این موضوع موافقت و دستور دادند تا ۳ میلیارد یورو ظرف پنج سال در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار داده شود و نیروهای مسلح به‌سرعت فرآیند انسداد مرز را آغاز کنند.

معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه راهبری موضوع انسداد مرزها توسط سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌گیرد، تاکید کرد: این کار اکنون جزو اولویت‌های کاری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است و با هدایت و راهبری وی در حال پیگیری است.

وی افزود: در این راستا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همه ظرفیت‌های مهندسی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فراجا و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) را به‌کار گرفته‌اند و یک تقسیم کار انجام شده که این نهادها اقدامات خوبی را برای انسداد مرز آغاز کردند.

میراحمدی گفت: یک اولویت‌بندی برای انسداد مرزها انجام شده و مسیرهایی که از طریق آن‌ها قاچاق انسان و قاچاق سلاح انجام می‌گیرند در اولویت بوده و در حال پیگیری است که بخشی از این اولویت نیز، مرز افغانستان است.

معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انسداد مرزها فقط به‌صورت دیوارکشی است یا به‌طریق دیگری انجام می‌شود، اظهار کرد: انسداد مرزها یک طرح جامع است که در چند لایه انجام می‌گیرد، هم به صورت فنس و هم به صورت دیوارکشی و هم سیستم‌های هوشمند کنترل مرزی.

وی در پایان افزود: اگر این طرح به‌طور کامل انجام شود آن‌گاه دستاوردهای راهبردی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی برای کشور حاصل می‌شود.

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • مردم یمن برای جنگ مستقیم با رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کردند
  • یمنی‌ ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی