Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه عربستان در مجمع جهانی داووس تاکید داشت پیشرفت‌هایی در مذاکرات میان تهران و ریاض صورت گرفته است.

 

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان در سخنرانی خود در همایشی در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس اعلام کرد انتخابات لبنان ممکن است گام مثبتی باشد، اما قضاوت در این باره هنوز زود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فیصل بن فرحان در ادامه سخنان خود در خصوص مذاکره با ایران گفت: دست ما به سوی ایران دراز است، پیشرفت‌هایی با ایران داشتیم، اما کافی نیست. کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در حال هماهنگی گفتگو با ایران هستند. 

او درخصوص عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد موضع عربستان درباره عادی سازی روابط با «اسرائیل» تغییر نکرده است و برای آن‌ها در پایان یک مسیر طولانی که در طرح صلح عربی مطرح کردند امکان پذیر است. مذاکرات فلسطینیان و «اسرائیل» اولویت دارد و باید برای تحقق آن به سرعت عمل کرد.

پنجمین دور گفتگو میان نمایندگان عالی جمهوری اسلامی ایران و عربستان، روز گذشته در بغداد، پایتخت عراق برگزار شد. پیش از این چهار دور مذاکره میان ایران و عربستان با میانجیگری عراق در بغداد برگزار شده و شرکت‌کنندگان در آن این مذاکرات را سازنده خوانده و از برگزار کردن مذاکرات بیشتر خبر دادند. این مذاکرات پس از ۵ سال از قطع روابط دیپلماتیک دو کشور شکل گرفت. ایران ادامه این گفتگوها را مشروط به «جدیت عربستان» دانسته است.

با توجه به شکل‌گیری فضای مفاهمه و گفت‌وگو‌های سازنده میان نمایندگان دو کشور، پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک زمینه برگزاری جلسه مشترک میان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی فراهم شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض

معاون اقتصادی وزیر امو خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد صبح امروز وارد ریاض شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه امروز صبح در فرودگاه ریاض مورد استقبال علیرضا عنایتی، سفیر ایران در عربستان قرار گرفت.

صفری برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد با شعار «همکاری بین‌المللی، توسعه و انرژی» با حضور سران کشورها و سیاستگذاران  اقتصادی کشورهای مختلف جهان به عربستان سفر کرده است.

هدف از این نشست یافتن راه‌حل‌هایی برای چالش‌های جهانی مرتبط با مسائل بشردوستانه، تغییرات اقلیمی و موضوع‌های اقتصادی عنوان شده است.

آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایرانتعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد