Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@14:33:39 GMT

بلیط هواپیما را در این زمان ها ارزان تر رزرو کنید!

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۴۶۵۲

بلیط هواپیما را در این زمان ها ارزان تر رزرو کنید!

 

افرادی که به واسطه شغل، تحصیل و یا حتی تفریح سفرهای زیادی می روند، به خوبی می دانند که قیمت بلیط هواپیما در طول سال نوسان داشته و بسته به عواملی مختلفی هزینه بلیط هواپیما نیز تغییر می کند. یکی از این عوامل مهم زمان خرید بلیط هواپیما است که تاثیر مستقیمی بر افزایش و کاهش قیمت بلیط دارد. مثلا بعد از عید نوروز با تمام شدن تعطیلات و باز شدن مدارس و ادارات دولتی، تقاضای مسافرین برای سفرهای خارجی و داخلی کمتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی از نیمه فروردین ماه تا اواخر اردیبهشت ماه، بیشتر مناطق کشور دارای آب و هوای بهاری و بسیار مطلوبی است که با توجه به کاهش نرخ بلیط هواپیما داخلی در آن زمان می توان سفر بسیار خوب و کم هزینه ای را تجربه کرد. در ادامه به بررسی بیشتر در رابطه با زمان خرید بلیط هواپیما ارزان می پردازیم.

بهترین زمان خرید بلیط ارزان هواپیما

از موارد حائز اهمیت در تهیه بلیط هواپیما، زمان خرید است، به گونه ای که اگر تاریخ سفر خود را از چندین هفته یا چند ماه قبل تعیین کرده و برای آن برنامه ریزی کرده اید، بهتر است هر چه سریع تر برای رزرو بلیط هواپیما اقدام کنید. معمولا شرکت های هواپیمایی در بعضی از روزها به منظور کاهش ترافیک و افزایش فروش، بلیط های خود را به صورت پیش فروش ارائه می کنند.

به خصوص در ایام پیک سفر یعنی تعطیلات عمومی و فصلی که به مناسبت های خاص اعم از اعیاد و شهادت ها، قیمت بلیط های هواپیما افزایش می یابد. از جمله ایامی که در آن پیک سفر وجود دارد، می توان به تعطیلات عید نوروز و تعطیلات آخر هفته در پی هم اشاره کرد، در این ایام کسانی که در طول سال یا هفته مشغله های کاری و تحصیلی دارند، برای مسافرت اقدام به رزرو پرواز کرده و شرکت های هواپیمایی با افزایش تقاضای مسافرین، بلیط های هواپیما را گران تر می فروشند.

از طرفی ممکن است رزرو بسیار زود بلیط هواپیما هم صرفه اقتصادی نداشته باشد، چرا که در اوایل عرضه قیمت بلیط های هواپیما بیشتر است. ناگفته نماند که قیمت آن بیشتر از قیمت مصوب نیست. همچنین شرکت های هواپیمایی با نزدیک تر شدن به موعد پرواز در صورت خالی بودن صندلی های هواپیما به منظور تکمیل ظرفیت پرواز، قیمت بلیط های خود را کاهش می دهند. لازم به ذکر است که خرید دیر هنگام بلیط با قیمت کمتر برای روزهای عادی در طول سال صدق می کند، چنانچه در مناسبت ها و تعطیلات قصد سفر دارید باید زودتر اقدام به رزرو بلیط هواپیما نمایید.

تاثیر زمان انتخاب مقصد بر قیمت بلیط هواپیما

یکی دیگر از عواملی که می تواند بر زمان خرید بلیط هواپیما تاثیرگذار باشد، مقصد انتخابی برای سفر است. به عنوان مثال شهرهای مذهبی مانند مشهد مقدس که در بعضی از روزهای سال تقاضا برای سفر به آن افزایش پیدا می کند. همین طور شب های قدر ماه مبارک رمضان، ایام محرم و صفر به ویژه شهادت امام رضا، دهه کرامت که از تاریخ ولادت حضرت معصومه تا ولادت امام رضا ادامه دارد، قیمت بلیط های هواپیما به مشهد از شهرهای مختلف با افزایش رو به رو می شود.

خرید بلیط هواپیما در روزهای وسط هفته

یکی دیگر از زمان های خوبی که می توانید بلیط هواپیما را با قیمت مناسب تری تهیه کنید، اواسط هفته است. به ویژه در روزهای دوشنبه و سه شنبه قیمت بلیط های هواپیما به صورت چشمگیری کاهش پیدا می کند و امکان دارد برخی از شرکت های هواپیمایی به دلیل کاهش تقاضای مسافرین، بلیط های خود را به صورت چارتری و یا لحظه آخری با قیمت بسیار ارزان تر به فروش برسانند.

 طبق آمار به دست آمده روزهای آخر هفته یعنی چهارشنبه و پنج شنبه قیمت بلیط هواپیما گران تر می شوند. دقت داشته باشید که همیشه قیمت بلیط هواپیما حتی به صورت لحظه آخری و چارتری هم ارزان نیستند و ممکن است در مسیرهای پرتردد ایرلاین ها و آژانس های مسافرتی، بلیط های هواپیما را با قیمت بالاتری به مشتریان ارائه دهند.

 

تاثیر ساعت خرید بر قیمت بلیط هواپیما

اغلب افراد نمی دانند که ساعت خرید بلیط هم بر افزایش و کاهش قیمت آن تاتیر زیادی دارد. به همین جهت توصیه می کنیم در ساعت های ابتدایی روز و انتهایی شب اقدام به رزرو و خرید بلیط نمایید، زیرا قیمت بلیط های هواپیما به دلیل کاهش تقاضا در این ساعات، ارزان تر به فروش می رسند. همچنین پروازهای صبح با تاخیر کمتری انجام می شود.

از دیگر نکات مثبت در پروازهای صبح این است که با توجه به خلوت تر بودن فرودگاه، زمان کمتری را برای تحویل بار و عبور از گیت منتظر می مانید. همچنین در صورتی که به هر دلیلی پرواز را از دست بدهید، می توانید از پرواز ساعت های بعد برای سفر خود استفاده کنید.

تاثیر کم سفرترین ماه های سال بر قیمت بلیط هواپیما

ماه های مهر و آبان در فصل پاییز، ماه بهمن در زمستان و اردیبهشت در فصل بهار در بین مسافران از بهترین ماه های سال برای سفر شناخته شده اند. زیرا معمولا سفرهای کمتری در این ماه ها صورت گرفته و امکان بیشتری برای رزرو بلیط هواپیما با قیمت کمتر وجود دارد. توصیه می کنیم برنامه ریزی برای سفر را در این ماه ها انجام دهید تا هزینه کمتری برای پرواز پرداخت کنید.

رزرو اینترنتی و انتخاب زمان خرید بلیط هواپیما ارزان

در نهایت می توانید برای رزرو بلیط هواپیما به صورت اینترنتی و از طریق دفاتر مجاز فروش بلیط الکترونیک اقدام کنید. برای این منظور شما می توانید از قسمت تقویم پروازی سایت مورد نظر، قیمت تمام بلیط های هوایپما را در هر زمانی با هر مبدا و مقصد مشاهده کنید. سپس با توجه به میزان بودجه و سایر شرایط سفر بهترین زمان را برای خرید بلیط هواپیما ارزان انتخاب کنید.

در این مقاله عوامل موثر بر زمان خرید بلیط هواپیما را بررسی کردیم. در نهایت بهتر است زمان های کم تردد را برای سفر خود انتخاب کنید تا بتوانید از پیشنهادات و تخفیفات ویژه در سایت های اینترنتی معتبر، شرکت های هواپیمایی و آژانس های مسافرتی بهره مند شوید و سفری لذت بخش و اقتصادی را تجربه کنید. البته در مواقعی که مجبور هستید تحت هر شرایطی در یک زمان خاص به سفر بروید توصیه می کنیم از بلیط های چارتری و یا لحظه اخری استفاده کنید.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: بلیط هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۴۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بدون اطلاع‌رسانی رسمی، آن تبصره مهم فروش بلیت ۸۰ هزار تومانی در ساعات طلایی برداشته شده و سالن‌های سینما در ۵ روز هفته (چهارشنبه تا یکشنبه) در همه ساعات روز می‌توانند بلیت را به قیمت ۸۰ هزار تومان به فروش برسانند.

نتیجه این گرانی، آن است که میانگین قیمت بلیت (که از تقسیم گیشه کل سینما به تعداد کل تماشاگران به دست می‌آید) حدود ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد و از حدود ۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان (در هفته‌های پایانی ۱۴۰۲) به حدود ۵۷ هزار تومان (در این روزها) رسیده است. یعنی با احتساب روزهای نیم‌بها و سینماهای کم‌کیفیت‌تر، هر تماشاگر به‌طور میانگین ۲۷ درصد پول بیشتری بابت بلیت سینما پرداخت می‌کند.

این درحالی است که همواره مصوبات شورای صنفی نمایش و شورای راهبردی اکران به‌عنوان دو کمیته تخصصی تعیین آیین‌نامه عرضه در سینمای ایران، به اطلاع عموم می‌رسید و هرگونه تغییر در بهای بلیت سینما نیز از این قاعده مستثنی نبود. این اتفاقی نادر است که نه سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و نه صنوف سینمایی حاضر در شورا، خود را موظف ندیده‌اند تا گران شدن بلیت را به اطلاع علاقه‌مندان سینما برسانند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900253

دیگر خبرها

  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و آلومینیوم آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر