Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@20:40:35 GMT

سواحل مکران دروازه ورود به جهان اقتصاد دریا محور

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۴۸۸۷

سواحل مکران دروازه ورود به جهان اقتصاد دریا محور

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، بانکرینگ، کاپوتاژ مواد معدنی، ارائه خدمات فنی مهندسی، گسترش صنایع دریایی، توسعه صنعت توریسم دریایی و فراساحل از جمله ظرفیت‌های سواحل شرقی هرمزگان در پهنه سواحل مکران به شمار می‌رود.

این سواحل با فرصت‌های سرمایه‌گذاری پرشماری که در دل دارند با حضور بخش خصوصی و دولتی برای شکوفاسازی آن کلید ورود به عرصه جهانی بازارهای اقتصاد دریا محور و ایفای نقش موثر در آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در تبیین  فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بنادر شرق هرمزگان اظهار داشت: معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، شناسایی و معرفی عوامل موثر بر سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در بنادر مسافری زیر مجموعه از جمله بندر شهید حقانی و هرمز که نقش تعیین کننده‌ای در این حوزه دارد.

حمیدرضا محمدحسینی‌تختی تامین منابع مالی توسعه صنعت گردشگری، تبادل دانش تخصصی و بررسی راهکارهای نوین جذب صنعت توریسم با توجه جابجایی بیش از سه میلیون مسافر و گردشگر در این بنادر را از عمده فعالیت‌های کلیدی بخش‌ها برشمرد.

وی افزود: سواحل مکران به لحاظ موقعیت جغرافیایی و راهبردی در دستیابی و جذب بازارهای بین المللی به عنوان توسعه و رشد اقتصاد مبتنی بر دریا نقش کلیدی و تعیین کننده‌ای دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان بیان کرد: بندر جاسک با توجه به احداث پایانه نفتی کوه مبارک و نیاز به عملیات راهبری کشتی‌های نفتکش و پشتیبانی و ارائه خدمات فنی به شناورهای سبک و سنگین از جایگاه ممتازی در قلب سواحل مکران برخوردار است.

محمدحسینی‌تختی تصریح کرد: مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی در این زمینه می‌تواند نقش مهمی در ارتقای جایگاه این بندر به عنوان توسعه بنادر کوچک و اقتصادی پویا ایفا کند.

وی ادامه داد: بندر تیاب از جمله بنادر کوچک با بازدهی بالاست که عملیات احداث و تعمیرات اسکله‌های آن از سال گذشته آغاز و درحال  حاضر مراحل تکمیلی خود را سپری می‌کند.

 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: با توجه به دسترس بودن زیرساخت‌ها برای احداث انبارهای کالا و جهش در طرح‌های توسعه‌ای، بستر مناسبی برای واگذاری این بندر با قراردادهایی مانند(BOT)  به سرمایه‌گذاران وجود دارد.

محمدحسینی‌تختی اضافه کرد: بندر سیریک نیز که عملیات احداث اسکله چند منظوره شمع و عرشه آن در حال اتمام و بهره‌برداری است با عملکردی افزون بر ۲۲ هزار تن در سال ۱۴۰۰ از فرصت مناسبی برای کاپوتاژ مواد معدنی به سایر جزایر برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: خور آذینی در سیریک و خور تیاب میناب از دیگر مناطق گردشگری بکر در سواحل مکران هستند که با توجه به اکوسیستم موجود در آن‌ها، تدوین و اجرای طرح‌های مطالعاتی ویژه‌ای را از سوی بخش دولتی و خصوصی می‌طلبد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

منبع: فارس

کلیدواژه: سواحل مکران اقتصاد دریا محور هرمزگان توسعه سرمایه گذاری سواحل مکران شرق هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۴۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است

سیدحسین حسینی در جلسه شکل گیری شهر مولد استان بوشهر با حضور استاندار، یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریا پایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

 وی شهر‌های مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهر‌های مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهر‌های مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانواده‌ها دارند و در اجرایی‌شدن شهر‌های مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، افزود: شهر‌های مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوار‌ها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرایی شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهر با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده و نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در آیین امضای این قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد