Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@14:20:34 GMT

آغاز مرمت تزیینات ایوان جنوبی گنبد سلطانیه

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۵۵۶۶

آغاز مرمت تزیینات ایوان جنوبی گنبد سلطانیه

به‌گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر ارجمند، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کارگاه طبقه اول ایوان جنوبی گنبد سلطانیه مرمت کاشی، تزیینات گچی و آجری انجام خواهد شد و اقداماتی امنیتی هم به‌ منظور ایجاد ایمنی برای بازدیدکنندگان در طبقه همکف گنبد سلطانیه انجام‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود:کاشی‌ کاری‌های معرق تزیینات دوره اول تا زیر طاق ایوان جنوبی که در طبقه اول واقع‌شده نیاز به مرمت، استحکام‌بخشی و خوانا سازی دارند که در اولویت این کارگاه مرمتی است.

ارجمند بیان کرد: مستند نگاری، مرمت بخش‌های باقی‌مانده از تزیینات کاشی معرق و طرح‌های هندسی و نقوش گره بر سطوح دیواره‌‌های جانبی، بندکشی بین آجرها، مرمت بخش‌های فرسوده و استحکام‌بخشی در طبقه اول ایوان جنوبی گنبد سلطانیه آغاز شد.

وی ادامه داد: خوانا سازی تزیینات، نمایش آن برای گردشگران، حفظ و تثبیت آن‌ها یکی از اقدامات مهم است که در بناها و سایت‌های تاریخی در جهت حفظ و معرفی بهتر باید انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت:کارگاه‌های مرمت گنبد جهانی سلطانیه یکی از کارگاه‌های فعال مرمتی است که سال‌هاست آغاز به کار کرده و همچنان در حال فعالیت است و نمی‌توان تاریخ روشنی را برای پایان کار مرمت آن اعلام کرد؛ زیرا در کارهای مرمتی، کیفیت کار مهم است.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس

کلیدواژه: گنبد سلطانیه میراث فرهنگی امیر ارجمند کاشی کاری مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی زنجان گنبد سلطانیه ایوان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۵۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران شلاقی مهمان ناخوانده شهر ایوان غرب شد + فیلم

در این روزهای بهاری شهرستان ایوان غرب در استان ایلام میزبان بارش های شدید باران همراه با وزش تندباد شد به طوری که معابر این شهر دچار آبگرفتگی شد. 

این بارش ها موجب حیرت شهروند خبرنگار ما شد و فیلمی ارسال کرده است که می توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - ایلام

بیشتر بخوانید:

فیلمی از هوای بارانی و دلنشین انابد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • قرارگیری ۳۴۶ کارگاه در طرح طبقه‌بندی مشاغل در کرمانشاه
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • رشد ۵۰درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • باران شلاقی مهمان ناخوانده شهر ایوان غرب شد + فیلم
  • ایوان غرق در آب شد
  • سیلاب در ایوان استان ایلام