Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:00:50 GMT

اختصاص ۸ هزار میلیارد در سفر دولت به لرستان

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۵۶۸۰

اختصاص ۸ هزار میلیارد در سفر دولت به لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زیویار امروز چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره بانک صنعت و معدن کشور، اظهار داشت: سفر رئیس‌جمهور به لرستان فصل جدیدی از توسعه و تغییر و تحولات کار در استان به وجود آورد.

وی افزود: در دوره‌ای که اعتبارات نقدی در استان دو سال بود کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان بود، با این سفر در اولین فصل واریز وجوه نقدی مجموع اعتبارات و برای مجموعه پروژه‌های عمرانی بالغ بر هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده است، یعنی تحرک دادن به کارهای عمرانی و فعالیت‌هایی که می‌شود انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار لرستان، عنوان کرد: تقریباً چک سفید در اختیار استان قرار داده شده، بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان اعتبارات ریالی است و آن طرف اعتبارات ارزی نیز داریم که امیدواریم با حمایت بانک‌ها بتوانیم آن‌ها را مورد استفاده قرار دهیم.

زیویار افزود: هشت مورد واحد صنعتی داریم که در رابطه با هرکدام تحلیل متفاوتی وجود دارد، به برخی واحدهای صنعتی امیدوارانه نگاه می‌کنیم، چون می‌خواهد از بیت‌المال در این راه هزینه شود باید دقیق به این موضوع نگاه کرد، امیدواریم در کنار هم بتوانیم چرخ صنعت استان را بهتر به چرخش درآوریم.

وی عنوان کرد: اگر از واحدهای صنعتی استان بازدید کنید، می‌بینید که ماحصل آن ایجاد شغل برای حداقل ۸۰۰ نفر است.

استاندار لرستان افزود: در رابطه با مجموعه پارسیلون دقت نظر بیشتری داشته باشید، اگر صبر کنیم و پول حق هیئت‌مدیره پرداخت کنیم معتقدم سوءاستفاده از زمان و سرمایه کشور است، اگر بگوییم به خاطر تورم و ارزش‌افزوده صبر کنیم، فردا نسل‌ها چه قضاوتی در مورد ما می‌کنند.

زیویار افزود: صرفاً بگوییم که یک ساختمان باقی بماند قیمتش بالا برود، ما راجع به یکسری مباحث دیگر مانند سرمایه انسانی نیز باید احساس مسئولیت کنیم.

وی ادامه داد: ماشین سازی مجموعه‌ای است که اگر در دادن تسهیلات به آن تسریع شود من معتقد هستم در اسرع وقت می‌توانیم شاهد شکوفایی و اشتغال بیشتر این مجموعه و حتی کار اساسی در سطح کشور باشیم، چون یک کار بنیادی به‌حساب می‌آید و تقریباً جز صنایع مادر است.

استاندار لرستان، تصریح کرد: کارخانه سیمان ازنا بالغ بر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حتی فاز اول آن به‌شرط اینکه تسهیلات بگیرد شاید تا مردادماه افتتاح شود.

زیویار بیان کرد: یخچال‌سازی بوژان نیز طبق قولی که مدیرعامل آن در سفر ریاست‌جمهوری داده، اگر تسهیلات در اختیار آن قرار داده شود ظرفیت ایجاد اشتغال آن دو برابر شده و می‌تواند پکیج لوازم‌خانگی که تولید می‌کند را کامل کند.

وی افزود: سفر شما مکملی است بر سفر رئیس‌جمهور به استان و تحقق عملی وعده‌های داده شده است.

کد خبر 5499239

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار لرستان فرهاد زیویار مطالبات مردم لرستان از دولت بوشهر آلودگی هوا کرمانشاه گرد و خاک سوم خرداد فتح خرمشهر گرد و غبار ساختمان متروپل خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا آزادسازی خرمشهر ریزش آوار آمار کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۵۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم

ایسنا/لرستان استاندار لرستان از بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی استان در دولت سیزدهم خبر داد.

ابوطالب شفقت روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان نیایش خرم‌آباد با اشاره به روند مطلوب پیشرفت پروژه‌های خدمات درمانی در لرستان و توجه به همه شهرهای استان گفت: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در لرستان مطلوب است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در استان در دولت سیزدهم بهره برداری شده است، افزود: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در این استان ۶.۵ برابر قبل بوده که این روند مطلوب است.

وی افزود: فرماندار، شهردار بروجرد و اداره‌کل مسکن و شهرسازی لرستان باید در اولین فرصت زمینی را برای ایجاد یک بیمارستان در این شهرستان فراهم کنند تا در سفر دوم رئیس جمهور به استان شاهد کلنگ‌زنی بیمارستانی در سطح این شهرستان با حضور رئیس جمهور یا نمایندگان آیت‌الله رئیسی باشیم.

استاندار لرستان افزود: بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۹۲ کلنگ‌زنی شد و تا پایان دولت دوازدهم تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیک داشت که طی ۲ سال و نیم اخیر این پیشرفت به ۶۵ درصد رسیده است.

شفقت افزود: امیدواریم با فراهم کردن امکانات این بیمارستان سال آینده به بهره‌برداری برسد چراکه این مجتمع بزرگ بهداشتی درمانی است که شامل اسکان بیماران و همراهان آنهاست و با حمایت ویژه به نتیجه خواهد رسید.

وی با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به لرستان گفت: میزان پیشرفت پروژه‌های استان باید بررسی و طرح‌های مختلف شهرستان‌ها بازدید شود و پس از آن اعلام خواهیم کرد تا میزبان رئیس جمهور باشیم؛ بنابراین زمان دقیقی برای این سفر پیش بینی نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • نمود موفقیت دولت در چهره شهرها مشخص است