Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:30:30 GMT

مشکلات عدیده ای از جمله فرار زندانیان داریم

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۶۱۳۴

مشکلات عدیده ای از جمله فرار زندانیان داریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدمات تأمینی و تربیتی کشور، غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در جمع مددجویان بازداشتگاه اوین حضور یافت و ضمن سرکشی از بخش‌های مختلف همچون فضای خوابگاهی و اسکان آنان، به شکل رودررو نیز با آنان به گپ و گفت چندساعته نشست.

در بازدید رئیس سازمان زندان‌ها که صبح امروز، چهارشنبه و در یک روز تعطیل انجام گرفت، وی از نزدیک مشکلات رفاهی مددجویان را رصد و در سرکشی از بندهای مختلف، بر پیگیری مشکلات قضایی آن تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی ابتدا در بخش قرنطینه بازداشتگاه اوین حضور یافت و از مددجویان ساکن در این بخش سرکشی کرد. مددجویان این بخش، ضمن ارائه درخواست‌ها و مشکلات قضایی خود، از رسیدگی و خدمت‌دهی بازداشتگاه اوین به وضعیتی رفاهی و فضای خوابگاهی قدردانی کردند.

رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه جهت پیگیری نحوه ارائه خدمات درمانی به مددجویان، از واحد بهداشت و درمان بازدید کرد و ضمن گفتگو با کادر درمان و همچنین مددجویان گفت: نگهداری از مددجویان بیمار در بازداشتگاه باید ویژه باشد که این امر خصوصادرمورد بیماران اورژانسی و نیازمند به اعزام به مراکز درمانی و پیگیری روند درمانی آنان جدی‌تر دنبال شود.

وی درعین حال تأکید کرد؛ توقع من از اوین، داشتن یک مرکز درمانی مناسب و ارائه خدمات درمانی مناسب و حتی جراحی‌های عمومی معمول است. ما مشکلات عدیده‌ای در بحث اعزام‌ها داریم که مثال آن فرار زندانیان است؛ بنابراین با تجهیز امکانات مراکز درمانی داخل بازداشتگاه، هم به مددجویان رسیدگی ویژه‌تر کنید و هم مانع اقدامات غیرقانونی شوید.

ارتقاء کیفیت غذای مددجویان از اولویت‌های جدی سازمان در سال جاری است

محمدی تصریح کرد؛ انتظار داریم درکنار خدمات ویژه که به بیماران درحال انجام است، واحدهای بهداشت و درمان از نظر تجهیز امکانات پزشکی، انتظارات ما و مددجویان را بخوبی برآورده کند. اوین به‌درستی استعداد داشتن یک مرکز درمانی مجهز با تجهیزات لازم را داراست.

رئیس سازمان زندان‌ها ارتقاء کیفیت غذای مددجویان را از اولویت‌های جدی سازمان در سال جاری دانست و با تأکید بر بهبود آن در بازدید از آشپزخانه بازداشتگاه اوین گفت: بهبود کیفیت قضایی از یک طرف و البته به حداقل رسیدن دورریز غذا، باید جدی گرفته شود. حتی برای مددجویان دارای بیماری هم باید غذای جداگانه تدارک دید.

در این رابطه علی هاشمی، مدیر بازداشتگاه اوین نیز بر بهبود کیفیت غذا در سال جاری خبر داد و افزود: ما حتی به درخواست برخی مددجویان، به آنان جیره خشک می‌دهیم که برای طبخ غذای روزانه استفاده کنند. سعی ما ارائه یک برنامه غذایی باکیفیت مناسب است که حتی پرسنل شیفیتی ما نیز در کنار مددجویان از آن استفاده می‌کنند.

توسعه بخش کتابخانه‌ای و ورزشی همواره در دستور کار مدیران زندان‌ها باشد

غلامعلی محمدی در بخش دیگری از این بازدید، در جمع مددجویان اندرزگاه‌های مختلف ازجمله محکومین مالی، امنیتی و اتباع بیگانه حضور یافت و ضمن دریافت برخی انتقادات آنان از شرایط رفاهی وقضایی، رفع آنان را مورد تأکید و پیگیری اقدامات لازم را به معاون دادستان در امور زندان‌ها ارجاع داد.

رصد دوربین‌های امنیتی در سالن‌های خوابگاهی، سرکشی از اتاق اسکان مددجویان، گفتگوی چهره به چهره با آنان به همراه شنیدن جزئیات مشکلات آنان در این بازدید سه ساعته نیز صورت گرفت.

محمدی در جمع مددجویان مددجویان امنیتی و درواکنش به انتقاد برخی از آنان از فضایب موجود، بر حل مشکلات آنان تأکید ویژه کرد و گفت: کیفیت غذا و رفاهیات مددجویان بویژه از جنبه اسکان و علی‌الخصوص طبقه‌بندی زندانیان، مورد اعتقاد جدی ماست. توسعه بخش کتابخانه‌ای و ورزشی نیز همواره باید در دستور کار مدیران زندان‌ها باشد.

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین با اشاره به هدف خود از بازدید زندان‌ها خاطرنشان کرد؛ حضور من در زندان‌ها و دیدار نزدیک، مکرّر و مرتب با مددجویان، ازجهت سرکشی و پیگیری دستورات سازمانی و البته دیدن مشکلات مددجویان است. نکات همه را می‌شنوم و راستی‌آزمایی هم خواهم کرد. شخصاً وارد جزئیات و مشکلات مددجویان می‌شوم و مطابق بامقررات هم اقدام می‌کنیم.

گفتنی است؛ غلامعلی محمدی علاوه بر حضور در سایر اندرزگاه‌ها و گفتگو با مددجویان و پیگیری درخواست‌های آنان، در خاتمه نیز از آسایشگاه سربازان وظیفه نیز بازدید به‌عمل آورد.

کد خبر 5499257 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: فرار زندانیان غلامعلی محمدی سازمان زندان ها شهرداری تهران شورای شهر تهران آلودگی هوا میراث فرهنگی شورای شهر آتش نشانی علیرضا زاکانی شهر تهران قوه قضاییه مهدی چمران کمیته امداد امام خمینی مسمومیت آزادسازی خرمشهر احتکار رئیس سازمان زندان ها بازداشتگاه اوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس در تعقیب همدست ال چاپو | سلطان مواد مخدر اکوادور چه کسی است؟

همشهری آنلاین - حوادث: به نقل از میرر، ۷ ژانویه امسال، مسئولان زندان گوایاکیل اکوادور در جریان فرار خوزه آدولفو ماسیاس ویلامار، معروف به «فیتو» سلطان شرور مواد مخدر اکوادور قرار گرفتند. فیتو به جرم قاچاق مواد مخدرسرقت، جنایت، حمل سلاح مسلحانه و قتل در زندان بود.

این فراردر جریان شورش دریک سری زندان‌های اکوادور آغاز شد. بررسی دوربین‌های نظارتی زندان نشان داد که زندانیان چاقوهایی بر گردن نگهبانان گذاشته بودند و به مسئولان زندان می‌گفتند که به دنبال فیتو نروند و حتی ارتش نیز وارد زندان نشود، چراکه حتما قتل عام بزرگی صورت خواهد گرفت.

نقشه این فرار مدت‌ها قبل از سوی فیتو و هوادارانش طراحی شده بود و در روز موعد با موفقیت به اجرا در آمد. پلیس که در جریان این فرار قرار گرفته بود، تعقیب و گریز بزرگی برای یافتن خطرناک‌ آغازکرد. فرار فیتو به عنوان سردسته جنایتکارو خطرناک آکوادور موج هراس بزرگی را در کشور به راه انداخت. این تعقیب و گریز بدون یافتن اثری از فیتو هنوز ادامه دارد.

فیتو رهبر یک گروه وحشی به نام «لوس چونروس» است که با کارتل سینالوآ درمکزیک ارتباط داشت. او قبل از دستگیری و استردادش به آمریکا با ال چاپو قاچاقچی بزرگ مواد مخدر مکزیکی و رهبر کارتل سینالوآ همکاری و دوستی تنگاتنگی داست. ال چاپو ۴۴ ساله به دلیل جرایمی از جمله سرقت، جنایت سازمان یافته، حمل سلاح مسلحانه و قتل در زندان به سر می‌برد.

با توجه به کشف خودروهای بمب گذاری شده و ربوده شدن پلیس‌ها در خیابان‌های اکوادور و همچنین جنایات و تهدیدهایی که از سوی این باند رخ می‌دهد، دولت وضعیت اضطراری اعلام و آزادی‌های مدنی را سلب کرده است. همچنین به ارتش اجازه ورود به زندان‌ها داده شده است، اما هنوزمسئولان دولتی نتواسته‌اند که کنترل اوضاع را در دست بگیرند.

رئیس جمهور نوبوآ نیز گفت که تهدید تروریستی علیه مقامات دولتی نیز وجود دارد. بر اساس گزارش‌هایی که به پلیس اکوادور رسیده است، فیتو با وجود ارتباطش با کارتل مواد مخدر سینالوآ، از طریق کلمبیا به مکزیک رفته است.

اما برخی منابع گفته‌اند که فیتو همچنان در کلمبیا به سر می‌برد. این احتمال در جریان قتل و پیدا شدن جسد جونیور رولدان، رئیس یکی از شاخه‌های لوس چونروس در ۶ می در آنتیوکیا قوت گرفته است. جونیور در فوریه ۲۰۲۳ از زندان گوایاکیل آزاد شد و به کلمبیا رفت. او را در حالیکه و با گلوله‌ای بر سرش، جان باخته بود، پیدا کرده‌اند که پلیس معتقد است در این قتل ردپای فیتو دیده می‌شود.

این دومین باری است که فیتو فرار می‌کند، فرار قبلی او در سال ۲۰۱۳ انجام شد و زندان فوق امنیتی لاروکا فرار کرد و ۱۰ ماه متواری بود.

فیتو پس از قتل خورخه لوئیس زامبرانو، با نام مستعار خارش، که از دهه ۱۹۸۰ رهبر بود، رئیس لوس چونروس بود، به عنوان رهبریک باند بدنام و شرورآغاز به کار کرد و سپس وارد تجارت مواد مخدر، اخاذی و سرقت و قتل شد.

پلیس اکوادور گفت که این اولین کارتل است که با دیگر باندهای خارجی ارتباط برقرار کرده است.

سپتامبر گذشته، موزیک ویدیویی با حضور فیتو در داخل زندان ساخته شد که خشم مردم اکوادور را برانگیخت. این ویدئوی برای بزرگداشت این جنایتکار در زندان گوایاکیل ساخته شد که نشان می‌داد زندان تحت کنترل اوست. او در این ویدئو نشسته و مشغول مطالعه است و دو انگشتر طلا به شکل شیر و یک دستبند به همین سبک در دستش انداخته است.

در موزیک ویدیویی به نام «تصنیف شیر» که حرفه ای ساخته شده است، سعی می کند نشان دهد که فیتو آدم بدی نیست و در عین حال به دولت طعنه می‌زند که کنترلی روی آنها ندارد.
مسئولان زندان نتوانستند توضیح دهند که این ویدئو چگونه ساخته شده یا چگونه می‌توان تجهیزات ضبط را به داخل زندان به شدت محافظت شده وارد کرد.

کد خبر 847217 برچسب‌ها زندان حوادث جهان قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • پلیس در تعقیب همدست ال چاپو | سلطان مواد مخدر اکوادور چه کسی است؟
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند