Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:14:31 GMT

حقوق پرستاران اورژانس باید پیگیری شود

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۸۶۵۶۵

حقوق پرستاران اورژانس باید پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر میعادفر، در شانزدهمین نشست شورای عالی نظام پرستاری ضمن تشکر از پیگیری‌های انجام شده جهت به سرانجام رسیدن اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اظهار کرد: سازمان اورژانس نیز خودش را همراه پرستاران می‌داند و منافع شامل همه می‌شود و همه در یک کشتی هستیم و سوراخ کردن این کشتی، می‌تواند همه را به عمق دریا ببرد و حفظ و صیانت از آن، همه را منتفع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی داریم این است که خدمات رایگان است اما کارکنان این سیستم، حق و حقوقی دارند و ما نیز مسئولیم که پیگیر این حقوق باشیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: همکاران پرستار در محیط امن بیمارستانی قرار دارند اما پرستاران اورژانس در محیط‌های تعریف نشده و در همه صحنه‌ها از جمله منزل مردم و محل حوادث حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: همکاران فوریت‌های پزشکی چند اقدام را همزمان انجام می‌دهند؛ یک پرستار اورژانس اول کار پرستاری می‌کند؛ دوم در صورت نیاز کار پزشکی می‌کند و بالای سر بیمار می‌رود و باید تصمیمات پزشکی بگیرد. گاهی نقش رانندگی را برعهده دارد و بیمار را نیز حمل می‌کند. این تکنسین حتی نقش خدماتی را نیز ایفا می‌کند. اگر آمبولانس این فرد در مسیر پنچر شود نیز خودش تنهاست و باید کار مکانیکی نیز در برخی اوقات انجام دهد.

میعادفر تصریح کرد: تکنسین اورژانس فردی است که در چندین بخش کار می‌کند؛ در یک مأموریت با بیمار روانی مواجه است و در مأموریت دیگر، با مجروح و بیمار سوختگی و قلبی و…، روبرو است‌.

وی ادامه داد: قانون ارتقای بهره‌وری در بسیاری از نقاط کشور برای پرستاران اورژانس اجرا نمی‌شود.

میعادفر با اشاره به جمعیت ۲۵ هزار نفری پرستاران و عوامل اورژانس بیان داشت: کارکنان اورژانس در دوران کرونا ۱۹ شهید تقدیم کردند و بیش از ۱۵ هزار نفر به کرونا مبتلا شدند و بسیاری از آنها زمین‌گیر شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: حقوق پرستاران اورژانس باید پیگیری شود. همکاران ما در عدم اجرای کامل ارتقای بهره‌وری آسیب دیده‌اند و نمی‌خواهیم مشکلی برای خدمت‌رسانی به مردم ایجاد شود.

وی افزود: یک تکنسین یا پرستار اورژانس نباید ۴ ماه حقوق خود را با تأخیر دریافت کند.

کد خبر 5499335

منبع: مهر

کلیدواژه: جعفر میعادفر اورژانس کشور پرستار ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آبله میمون واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آمار کرونا تجهیزات پزشکی بهرام عین اللهی سازمان غذا و دارو قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده سازمان بیمه سلامت کووید 19 پزشک خانواده آنتی بیوتیک پرستاران اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۶۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک معلم درکلات کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،مدیر آموزش و پرورش کلات گفت: محدثه شعبانی معلم پایه اول مدرسه شهید غلامپور زاوین زمانیکه متوجه می‌شود دانش آموز کلاس اش به خاطر عمل جراحی نمی‌تواند چند روزی در کلاس درس حاضر شود منزل دانش آموز را به کلاس تبدیل کرده است.
رمضان پروانه  افزود: خانم شعبانی با هدف عیادت و روحیه دهی به دانش آموز بیمار کلاس‌های درس را به منزل دانش آموز برده است. 
پروانه گفت: این اقدام خانم معلم همدلی، مهربانی، مسئولیت پذیری، نوع دوستی و مسئولیت اجتماعی  درقبال همنوعشان رابه تصویر کشیده است.

دیگر خبرها

  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | تلاش مرد فداکار برای رساندن دارو به دختر بیمار
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • یک معلم درکلات کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی