Web Analytics Made Easy - Statcounter

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی دایی ۲۰۰۰ نفر را از بیکاری نجات داد
علی دایی جدا از اینکه فوتبالیست بسیار بزرگی بود و جزو مفاخر ورزش ایران به حساب می‌آید، انسان فوق العاده‌ای است و همواره شاهد کارهای خیر او هستیم. شهریار فوتبال ایران در جدیدترین کار خیر خود کارخانه فولاد بردسیر کرمان را که در آستانه ورشکستگی و تعطیلی بود، خرید تا این کارخانه به فعالیت و حیات خود ادامه دهد. دایی با این کار ۲۰۰۰ کارگر را از بیکاری نجات داد که کاری بی‌نظیر محسوب می‌شود و در این اوضاع بد اقتصادی مردم ایران، خیلی به خانواده این کارگران کمک خواهد کرد. علی دایی که برای بازدید و انجام کارهای مربوطه به این کارخانه در کرمان سر زده بود، به شدت مورد استقبال کارکنان این کارخانه قرار گرفت و آن‌ها از اسطوره فوتبال ایران تقدیر و تشکر کردند./خبرورزشی

ماجرای دروغین فردی که ۳۰ ساعت زیر آوار بود
شب گذشته صداوسیما گزارشی پخش کرد که در آن فردی مدعی شد پس از ۳۰ساعت از زیر آوار در آمده است؛ حالا امروز تصویری از این فرد در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد او قبلا در حال کمک رسانی به مردم در ماجرای حادثه آبادان بوده است. دانشگاه علوم پزشکی آبادان متنی را در خصوص صحبت‌های شهروند صدمه دیده در متروپل منتشر کرد: ضمن عرض خسته نباشید به تمام جهادگرانی که این روزها در عرصه‌های مختلف خدمت در مسیر پایان دادن به بحران جانخراش سقوط ساختمان متروپل و التیام دردهای به حق شهروندان هستند، به اطلاع می‌رساند در پی ادعای فردی مبنی بر اینکه در حادثه فروریختن ساختمان، بعد از ۳۰ ساعت از زیر آوار بیرون آورده شده است، بر خود لازم می‌دانیم تا توضیحات زیر به منظور تنویر افکار عمومی حضور مطالبه‌گران محترم عنوان می‌شود. بر اساس وظیفه ذاتی نیروهای امدادگر درمانی در خط دوم حادثه قرار می‌گیرند و معمولاً پس از اعلام نیاز نیروهای آتش‌نشان و آواربردار، آمبولانس به خط اول حادثه اعزام می‌شود. در موضوع شب گذشته نیز با توجه به ازدحام امدادگران و نیروهای مردمی اعلام می‌شود فردی زنده از زیر آوار بیرون آورده شده است و با اعلام درخواست اعزام یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه، بلافاصله کارکنان فوریت‌های پزشکی در محل حاضر و فرد مصدوم را به بیمارستان انتقال می‌دهند. گزارشگر صداوسیمای مرکز آبادان نیز به محض اطلاع از این موضوع برای تهیه گزارش در بیمارستان با فرد مصدوم مصاحبه می‌کند که در این مصاحبه فرد مدعی می‌شود که به مدت ۳۰ساعت در زیر آوار بوده و با کمک کارکنان آتش‌نشانی بیرون کشیده شده است. در اظهارت بعدی مشخص می‌شود این فرد از نیروهای مردمی حاضر در محل بوده و برای کمک به داخل حفره ایجاد شده می‌رود و وقتی احساس خطر می‌کند با فریاد درخواست کمک کرده و نیروهای امدادگر نیز برحسب وظیفه وی را بیرون آورده و سپس توسط کارکنان فوریت‌های پزشکی به بیمارستان انتقال می‌دهند./فارس

خانواده دختری که سرش در اهواز بریده شد تقاضای قصاص نکردند
سخنگوی قوه قضاییه از عدم مطالبه قصاص توسط خانواده غزل حیدری خبر داد. مسعود ستایشی سخنگوی جدید قوه قضائیه درباره پرونده قتل غزل حیدری اظهار کرد: اولیای دم فعلا مطالبه قصاص نکردند و پرونده در دادگاه کیفری دو در حال رسیدگی است. وی افزود: ان‌شاءالله رای شرعی و قانونی این پرونده به‌زودی صادر می‌شود. این در حالی است که دادستان اهواز پیش از این گفته بود: به دلیل شکایت اولیاء دم در خصوص متهمان از حیث جنبه خصوصی جرم و مطالبه قصاص، پرونده به دادگاه کیفری استان ارسال شد. غزل حیدری معروف به مونا، سال گذشته از ایران خارج و بهمن ماه سال گذشته پدر و عمویش با همکاری پلیس ترکیه او را به کشور بازگرداندند. این زن جوان پس از بازگشت به کشور توسط همسرش کشته شد. انتشار فیلم سر بریده این خانم در شبکه‌های اجتماعی بازتاب فراوانی داشت.

سردار قاآنی: پیروان تفکر دوم خرداد اهل مقاومت نبودند
فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه مناسبت دیگری تحت عنوان دوم خرداد نیز وجود دارد، اظهار داشت: سوم و چهارم خرداد ارتباط مستقیم به مقاومت دارد و دوم خرداد نیز به مقاومت ارتباط مستقیم دارد. وی خاطرنشان کرد: اینکه این روز‌ها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تفضل الهی است تا فکر کنیم اگر بر مدار مکتب امام (ره) حرکت کردیم، آن گاه ادامه سوم خرداد چهارم خرداد است و اگر به هر دلیلی عقب‌گرد کردیم، می‌شویم دوم خردادی. وی ادامه داد: ما با برخی اشخاص جنگ و دعوا نداریم، بصیرت جزو برجستگی بالای نیرو‌های سپاه و فرزندان میدان مقاومت است. سخنان بسیاری درباره دوم خرداد وجود دارد، اما اگر آن‌ها را جمع کنیم، عصاره این است که پیروان این تفکر یا اهل مقاومت نبودند و یا بریده‌های صحنه انقلاب و مقاومت بودند. هیچ کدام از آن‌ها مرد میدان مقاومت و استمرار آن نبودند. انقلاب اسلامی مرد میدان مقاومت می‌خواهد و اگر این همه پیروزی در صحنه‌های مختلف حاصل شده به این علت است که انقلاب اسلامی یک‌بار دیگر برای همه مسلمانان و اهل دنیا گرد را از روی آیات مبارکه مقاومت در قرآن و این سبک زندگی مقاومت ارزشمند، پاک کرد.

ماجرای حسن عباسی و نام بردن از چهار اقتصاددان!
ویدئویی از سخنرانی حسن عباسی در دانشگاه علامه طباطبایی در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده که یک دانشجو مکررا از آقای عباسی می‌خواهد تا تنها نام چهار اقتصاددان مطرح دنیا را بیان کند و حسن عباسی از جواب دادن طفره می‌رود. در ادامه با دخالت عوامل اجرایی برنامه جو سالن هم متشنج می‌شود. در این ویدئو دانشجوی معترض حسن عباسی را «دلقک» خطاب می‌کند و حسن عباسی هم به دانشجوی عصبانی می‌گوید «بچه پررو»!

آذری جهرمی: با یک اعلام ممنوعیت ساده، قیمت آیفون بیش از ۵۰ درصد رشد کرد
آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات در واکنش به خبر آزاد بودن واردات آیفوت در کانال تلگرامی خود نوشت: با یک اعلام ممنوعیت ساده  قیمت هر آیفون در بازار بیش از ۵۰ درصد رشد کرد. رانت و دزدی شاخ و دم ندارد، به همین راحتی است! وی در این باره نوشت: اعلام رسمی رییس سازمان توسعه تجارت: در دوماه نخست امسال، بیش از کل نیاز کشور در سال گذشته و سال‌جاری، ثبت سفارش واردات آیفون به کشور انجام شده است. با یک اعلام ممنوعیت ساده که سپس با اختلال در سایت و جابجایی رده‌بندی گروه کالایی عنوان اصلاح شد، قیمت هر آیفون در بازار بیش از ۵۰ درصد رشد کرد. رانت و دزدی شاخ و دم ندارد، به همین راحتی است!

گروسی: گفت‌وگوهای آژانس با ایران به نقطه بسیار دشواری رسیده است
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ادعا کرد که مذاکرات با ایران به منظور پایان دادن به بن بست طولانی مدت درباره توضیح منشا «قطعات اورانیوم غنی شده یافته شده در تاسیسات قدیمی اعلام نشده»، در نقطه «بسیار دشواری» قرار گرفته است./ ایرنا

آژانس ایران را به جعل اسناد محرمانه متهم کرد
وال استریت ژورنال:ایران اسناد محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از مقامات اطلاعاتی به دست آورد که برای کمک به فرار از تحقیقات آژانس در مورد کارهای گذشته خود، در اختیار مقامات ارشد قرار داد.تلاش‌های فریبکاری ایران در مورد تحقیقات آژانس قبلاً نوشته شده بود و مدت‌ها ظن وجود داشت که ایران به دنبال دسترسی به اطلاعات داخلی آژانس است.اما هرگز مدرکی مبنی بر اینکه آنها اطلاعات محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به دست آورده‌اند - تا کنون وجود نداشته است.

روایت پولیتیکو از تصمیم نهایی بایدن درخصوص سپاه
به گفته یک مقام ارشد غربی، «جو بایدن» تصمیم خود را برای نگه داشتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست سیاه تروریسم نهایی کرده است.نشریه پولیتیکو با انتشار خبر تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر ماندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی به نقل از منابع آگاه نوشت: «جو بایدن این تصمیم را در ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) طی تماس تلفنی با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر اسرائیل در میان گذاشت و اعلام کرد که این تصمیم کاملاً نهایی و پنجره امتیازات ایران بسته شده است.»نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از این گفت‌وگو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مطمئن هستم که رئیس‌جمهور بایدن که دوست واقعی اسرائیل است و به امنیت آن اهمیت می‌دهد، اجازه نخواهد داد سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج شود.»یک مقام آمریکایی آگاه به این موضوع ماه گذشته به پولیتیکو گفت: «موضع ایالات متحده این بوده است که تا زمانی که ایران با برداشتن گام‌های خاصی برای کاهش نگرانی‌های امنیتی فراتر از برجام موافقت نکند، واشنگتن سپاه پاسداران را از فهرست نهاد‌های تروریستی خط نزند.»

جوکار: ضد انقلاب علیه سرود «سلام فرمانده» فضاسازی کرد
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: فضاسازی ضد انقلاب علیه سرود سلام فرمانده عصبانیت آنها را از این حرکت و سرود مردمی نشان می‌دهد.محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: فضاسازی ضدانقلاب علیه سرود «سلام فرمانده» عصبانیت آنها را از این سرود و حرکت مردمی نشان می‌دهد.وی افزود:‌ آنها پیام این حرکت مردمی را درک نمی‌کنند و فکر می‌کنند این سرود یک کار حاکمیتی و دستوری است و به همین سبب به فضاسازی علیه آن می‌پردازند.رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سرود سلام فرمانده امروز در تک تک خانه‌ها نفوذ کرده و جایش در بطن و متن جامعه است و هیچ دستوری در کار نیست.جوکار خاطرنشان کرد:‌ البته ضد انقلاب سعی دارد تا هر آنچه را به نفعش نیست وارونه جلو دهد و به فضاسازی علیه آن بپردازد و ما به این کارهای آنها آشنا هستیم.رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: سلام فرمانده یک پویش و حرکت مردمی است و از متن جامعه برخاسته است.

ادعای جنجالی درباره منشی وزیر نفت
رییس دانشکده صداوسیما طی پیامی خطاب به وزیر نفت نوشت که منشی او درخواست صدور گواهی فارغ‌التحصیلی دروغین دارد. شهاب اسفندیاری رییس دانشکده صداوسیما با انتشار مطلبی در فضای مجازی از درخواست غیرقانونی منشی وزیر نفت از دانشکده صدا و سیما پرده برداشت.

متن پیام او به شرح زیر است:

«جناب آقای اوجی
وزیر محترم نفت
با سلام
منشی شما فارغ التحصیل دانشگاه ما است. قبل از آنکه واحدهای درسی‌اش تمام شود در دوره دکتری یک دانشگاه غیر انتفاعی پذیرفته شده. مکرر درخواست داشت که گواهی دروغین برای او صادر کنیم با تاریخ فارغ التحصیلی قبل از پذیرش دکتری. گفتیم نمی‌شود. امروز با لحنی ناشایست با مسئول دفتر من تماس گرفته و تهدید کرده که چنین و چنان خواهد کرد. باکی نیست. هرچه می‌خواهد بکند. اما آیا فردی که چنین بی‌پروا درخواست‌های خلاف قانون را پیگیری می‌کند صلاحیت حضور در دفتر شما را دارد؟

با احترام
شهاب اسفندیاری
رییس دانشگاه صداوسیما»

عضو کمیسیون امنیت ملی: خطوط قرمز ایران در مذاکرات محرمانه است
عباس گلرو، نماینده مردم سمنان با بیان این مطلب به عصر ایران گفت: اخیرا با تحرکاتی که ایجاد شده است یک فضایی باز شده که توافقاتی که صورت گرفته و متن شده است در یکی دو موضوع نهایی شود و طرف آمریکایی موضع صریحش را اعلام کند و خواسته ایران را که خواسته به حقی است اجابت کند تا سریعتر توافق حاصل شود و به سمت اجرا بروند.وی در مورد پیش بینی از احتمال توافق نهایی گفت: همیشه باید در دیپلماسی خوش بین باشیم و اینکه چه زمانی این توافق حاصل می شود نمی شود با حدس و گمان جلو رفت ولی روند مذاکرات رو به جلو است و عقب گرد ندارد و ایست کامل ندارد و امیدواریم رو به جلو بودن نتیجه بدهد.وی در مورد اینکه آیا در این توافق خطوط قرمز ایران رعایت می شود، گفت: جزییات محرمانه است؛ ولی قطعا خطوط قرمز ایران در این مذاکرات حفظ می شود و طبیعتا تیم مذاکراه کننده غیر از نفع ایران کار نمی کند. مجلس هم بعد نظارتی اش را حفظ می کند .

رئیسی توسط موساد تهدید به ترور شد!
اکانت توئیتری منسوب به موساد رئیس‌جمهور را به ترور تهدید کرد.موسسه موساد با انتشار تصویری از ابراهیم رئیسی در کنار شهید قاسم سلیمانی، نوشت «آن‌ها باهم شیرین به نظر می‌رسند؛ آن‌ها باید یک دیدار دیگر انجام دهند»! و بدین‌ترتیب رئیسی را تهدید به ترور کرد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی آبله میمونی سامانه یکپارچه فروش خودرو حسن صیاد خدایی متروپل آبادان بسته ویژه خبری حسن عباسی آذری جهرمی یارانه ارز 4200 تومانی آبله میمونی سامانه یکپارچه فروش خودرو حسن صیاد خدایی متروپل آبادان بیش از ۵۰ درصد رشد انقلاب اسلامی سلام فرمانده ضد انقلاب دوم خرداد حسن عباسی زیر آوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۸۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟

فرارو- آیفون 13 پرو مکس بدون توجه به حضور مدل‌های سری ۱۴ و ۱۵ اپل کماکان گرانقیمت‌ترین گوشی موبایل در ایران است.

قیمت آیفون 13 پرو مکس نسخه یک ترابایت با پارت‌نامبر ZZA تا حدود ۱۳۵ میلیون بالا رفته و خود آیفون 13 معمولی با پارت‌نامیر CH دست‌کم ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

ردمی A2 پلاس آن طرف ماجرا جزو ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار است و با ۶۴ گیگ فضای ذخیره‌سازی قریب چهار میلیون فروخته می‌شود.

گلکسی A55 سامسونگ جزو نوبرانه‌های بازار است و این یکی در دسته میان‌رده‌ها قرار می‌گیرد. مدلی که با ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ارزش دارد.

پوکو X6 پرو که یکی دیگر از قدرتمندترین میان‌رده‌های بازار است، از A55 سامسونگ ارزان‌تر است و می‌شود با حدود ۱۷ میلیون سراغ خرید پوکو X6 پرو رفت. قیمت روز گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار موبایل

مدل

قیمت

گلکسی A15 نسخه 128+4

شش میلیون تومان

گلکسی A05s نسخه 64+4

چهار میلیون و 850 هزار تومان

گلکسی A54 نسخه 256+8

16 میلیون و 800 هزار تومان

گلکسی A55 نسخه 256+8

22 میلیون و 500 هزار تومان

گلکسی A34 نسخه 128+8

11 میلیون تومان

گلکسی A35 نسخه 256+8

16 میلیون تومان

گلکسی S24 اولترا نسخه یک ترابایت

95 میلیون تومان

ردمی نوت 13 4G نسخه 256+8

9 میلیون تومان

ردمی نوت 13 پرو پلاس نسخه 512+16

23 میلیون تومان

ردمی A2 پلاس نسخه 64+3 گیگ

چهار میلیون تومان

ردمی  A3 نسخه نسخه 128+4

پنج میلیون و 400 هزار تومان

ردمی 13C نسخه 256+8

شش میلیون و 300 هزار تومان

پوکو X6 پرو نسخه نسخه 512+12

17 میلیون و 250 هزار تومان

آیفون 13 نسخه 128 گیگ پارت‌نامبر CH

41 میلیون و 500 هزار تومان

آیفون 13 پرو مکس نسخه یک ترابایت پارت‌نامبر ZAA

135 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • پایان آوار برداری انفجار منزل مسکونی در قوچان 
  • اجرای سرود سلام فرمانده توسط کودکان پیش دبستانی + فیلم
  • دور زدن قانون ممنوعیت آیفون با پرداخت ۲ میلیون تومان برای ریجستری
  • کنایه آذری جهرمی به صداوسیما: «بنیاد آقاخان» عکس‌العملی شبیه «ساترا» نداشت
  • اقدام جالب شمس‌آذری‌ها علیه حکم کمیته انضباطی
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای صهیونیست‌ها علیه غزه ادامه دارد
  • اعلام برنامه مسابقات چهار هفته پایانی لیگ یک فوتبال ایران
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • «حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد