Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام دارایی در مراسم افتتاحیه همایش معاونین غذا و داروی سراسر کشور گفت: حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی کشور از توانمندی های زیادی برخوردار است، به عنوان مثال اگرچه تفاوت فاحشی بین زیرساخت‌های ایران با ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی و آلمان با ۸۰۰ هزار تخت بیمارستانی وجود دارد، اما هنوز میزان فوتی های کرونا در این کشور حدود ۲۰۰نفر در روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت:در اوایل پاندمی کرونا گفته می‌شد که آلمان به دلیل تعداد تخت های آی سی یو توانسته است کرونا را به خوبی کنترل کند؛ این که بعد از ۴۰ سال در حالی که تحت فشار انواع تحریم ها بوده ایم و توانایی ساخت واکسن و داروهای مورد نیاز کرونا داریم و می‌توانیم کرونا را کنترل کنیم، دستاورد بزرگی است.

به گفته وی در دوران کرونا هر کسی هم که به صنعت داروسازی ما شک داشت، ثابت شد که در این حوزه هوش و تلاش وجود دارد و کارهای بزرگی انجام شده است، اگر سالهای سال در حوزه‌های مختلف مشکل داشتیم و با تحریم ها با مشکل های جدی مواجه بودیم اما در حال حاضر در حوزه ژنتیک و بسیاری از تجهیزات آزمایشگاهی مشکلی نداریم و نیاز خود را در حوزه های مختلف با اتکا به تولید داخل برآورده می‌کنیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: موضوع عدالت و تعالی نظام سلامت شعار اصلی وزارت بهداشت است و کارهای خوبی در این حوزه انجام شده است.

به گفته وی موضوع هدفمندی یارانه ها در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نیاز به تبیین دارد و جهاد تبیین برای ما در سیاست های دولت سیزدهم بسیار مهم است که امیدواریم به خوبی پیش برود، چرا که معتقدیم ریل گذاری مناسبی در جهت اصلاح شکاف طبقاتی جامعه انجام می شود.

رییس سازمان غذاودارو گفت: حمایت و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان یکی دیگر از اولویت‌های سازمان غذا و دارو است. این موضوع جزو اولویت‌های اصلی سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت است و طبق منویات مقام معظم رهبری، دانش بنیان‌ها از بحث های مهم کشور هستند که در حمایت از آن‌ها در معاونت تحقیقات وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو دنبال خواهد شد.

وی گفت: بحث نظارت بر کیفیت و تشدید برخوردها مورد تاکید ریاست محترم جمهوری است و به عنوان یکی از برنامه‌های جدی سازمان غذاودارودر شهر تهران آغاز شده است و به سرعت در سراسر کشور دنبال خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: شفاف سازی و مبارزه با فساد نیز یکی دیگر از اولویت‌های سازمان غذا و دارو است، این مبحث با اشاراتی که ریاست محترم قوه قضائیه طی روزهای گذشته داشته است به طور جد مورد پیگیری است، امکان تشخیص سره از ناسره را داریم و می‌توانیم در مقام شناسایی مصادیق فساد و تخلفات موجود در حوزه سازمان غذا و دارو قدم بگذاریم تا خیال مردم را از این بابت روشن کنیم که بدنه دولت روی این موضوع پافشاری دارد.

به گفته دارایی مشکلاتی که بر اثر تحریم به‌وجود آمد، باعث شد که کاسبان تحریم وارد سیستم شوند و مسیر ارز و تامین چرخه کالاهای سلامت محور را تحت تاثیر قرار دهند،  چه کسانی می توانند دست این افراد را کوتاه کنند؟ بی‌شک معاون غذا و داروی سراسر کشور و شبکه مهم علوم پزشکی می‌توانند در این زمینه کمک کنند، کسانی که البته در چند ماه اخیر در مورد هجمه قرار گرفته اند، اما در مقابل شخص اول مملکت قدردان زحمات کادر سلامت است و از زحمات فعالان این حوزه تقدیر کرده است، این موضوع برای ما مهم است و ما نیز باید از دستاوردهای حوزه سلامت صیانت کرده و آن را برای مردم تبیین‌ کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غذا و دارو نظارت و بازرسی سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۹۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو

روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته‌اند؛ اعلام کرد.

به گزارش ایسنا؛ روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن 66462026روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • با تخلفات کنکور امسال بلافاصله برخورد شد
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد