Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرداری فردیس طی ماه‌های گذشته روندی رو به رشدی برای ساماندهی مسائل شهر و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آغاز کرده است و در نظر دارد طرح‌های شاخصی را به منظور کاهش مشکلات شهر به بهره‌برداری برساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرستان فردیس با جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر با مرکزیت شهر پرجمعیت و مهاجرپذیر فردیس بیش از ۵ سال است به استقلال قاطع در حوزه مدیریت شهری رسیده است اما هنوز با وجود کمبود سرانه‌ها در حوزه‌های مختلف، دست و پنجه نرم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهر در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف همچون ساخت‌وساز، شهرک‌های صنعتی و مراکز خرید مطرح است و ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی دارد و با حمایت ویژه مسئولان استان و شهرستان می‌تواند به توسعه و پیشرفت روزافزون دست پیدا کند.

در بخش اول گفت‌وگو با «محمدرضا آژیر» شهردار فردیس اقدامات شهرداری طی هفت ماه گذشته و برنامه‌های شهرداری برای بهبود وضعیت ارائه خدمات و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را جویا شدیم. مشروح گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

برنامه‌های شهرداری در سال گذشته چه بوده است؟

با توجه به اینکه بودجه شهرداری فردیس ماه چهارم سال گذشته ابلاغ شد و شهرداری مدتی با حضور سرپرست اداره می‌شد، فرصتی برای برگزاری مناقصات و انجام پروژه‌ها فراهم نبود اما از ششمین روز آخرین ماه تابستان فعالیت خود را با قدرت آغاز کردم. سعی من در این مدت بر این بوده تا ضمن شناسایی نیازها و مسائل شهر، مناقصات و مزایدات برگزار و تمدید قراردادها انجام شود. تا پایان سال ۱۴۰۰، ۱۸۷ قرارداد نوشته و به موجب آن مناقصات متعددی برگزار شد.

رمز توسعه شهر از نگاه شما با وجود مشکلات چه خواهد بود؟

تنها با کار و تلاش است که می‌توان به موفقیت و توسعه دست پیدا کرد؛ ما در این مدت روزهای جمعه را نیز جزو روزهای کاری قلمداد می‌کردیم. امروز فردیس روزانه یک قرارداد اخذ شده است، همچنین در یک ماه گذشته نیز ۸ قرارداد بسته شده است. در مجموع ۷ ماه ۱۹۵ قرارداد منعقد شده است.

شاخص‌ترین فعالیت‌های حوزه عمرانی شهر فردیس چه بوده است؟

در حوزه عمرانی قراردادهایی اعم از لکه گیری آسفالت، جدول گذاری، پیاده سازی، رنگ‌آمیزی، زمین چمن کیاتل، توسعه-بازسازی-خفظ و نگهداری تابلوهای چراغ راهنمای و رانندگی سطح شهر، پروژه سرحد آباد با ارزش پنج میلیارد که در عید فطر بهره برداری شد، پروژه کیاتل هم ظرف مدت دو ماه به بهره‌برداری رسید. بنا در شهرداری فردیس بر این است که هیچ پروژه‌ای با هدف بازگشایی یک معبر افتتاح نشود، ضوابط اجرایی مناسب سازی معلولین، الزامات فضای سبزی، ترافیک و زیباسازی در قالب یک دفترچه ۳۰ صفحه‌ای برای هر پروژه‌ای تعریف می‌شود تا یک خیابان کامل به بهره برداری برسد.

آسفالت معابر و پروژه‌های عمرانی یکی از اولویت‌های ما است، در این میان می‌توان به پروژه شهدای اقتدار اشاره کرد؛ تا تمام موضوعات اتفاق نی افتد این پروژه افتتاح نخواهد شد چرا که باید به مردم بگوییم فضای مدیریت شهری تغییر کرده است.

پروژه کشتارگاه سال‌های زیادی است که مطرح می‌شود اما هنوز به ثمر ننشسته است. چرا؟

در خصوص پروژه کشتارگاه، حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد پیش از حضور بنده پیشرفت داشته است که پس از آن پیشرفت به ۹۰ درصد رسیده است؛ این پروژه به منظور ایمن سازی لوله‌های آب و گاز تا کنون آماده بهره‌برداری نشده است. چرا که دستگاه‌های خدمات رسان دیر ابلاغ کردند چه شرایطی نیاز است. با ادامه این روند می‌توان گفت حدود ۲ ماه دیگر این پروژه نیز آماده خواهد شد. عنوان این پروژه به «نیایش» تغییر پیدا کرد.

اقدامات شهرداری برای ساماندهی آب‌های سطحی و رفع آب‌گرفتگی چه بوده است؟

مشاور در این حوزه ضمن رصد میدانی طرح ارائه مرد و اقدام شد، همچنین ساماندهی معابر نیز با اعتبار هشت میلیارد تومان در قالب تفاهم نامه انجام شد. بهبود وضعیت و ساماندهی شهرک اسکویی، شهرک سپاه با اعتبار ۴ و ۳ میلیارد انجام خواهد شد. در این میان ۲۱ شهرک ساماندهی خواهند شد که شهر به شهرک عمرانی تبدیل خواهد شد.

حوزه فرهنگ تا چه اندازه در اولویت مدیریت شهری است؟

حوزه فرهنگی مورد تاکید بنده قرار دارد؛ در حوزه سازمان فرهنگی از ابتدای انتزاع تا چند ماه گذشته اراضی شهرداری فردیس به مناقصه و مزایده گذاشته نشده بود، این اراضی یا واگذار نشده بود و یا در دست متصرفین بود. برای مثال باشگاه استقلال شهر فردیس اخیراً آزادسازی شد. در این میان ۲۳ مزایده آگهی نیز برگزار شد و اراضی امروز در اختیار مردم قرار گرفت.

برنامه‌های شهرداری برای افزایش سرانه فضای سبز چیست؟

ارتقا سرانه فضای سبز به صورت جدی در دستور کار قرار دارد، در این میان چندین پروژه در راستای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی نیز در حال اجرا است که می‌توان به فرهنگسرا و باغ کتاب اشاره کرد. این دو طرح توسط مشاور طراحی و به مرحله اجرایی خواهد رسید. شش میلیارد اعتبار برای توسعه و ارتقا زیرساخت‌های فرهنگی شهر تخصیص داده شد. این بودجه به تفکیک ۲۱ محلات و مناطق تخصیص خواهد یافت که می‌توان به زمین زیر پل سرحدآباد اشاره کرد و به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

سازمان میادین شهرداری فردیس همچنان بلاتکلیف عمل می‌کند؟

مدیریت میادین متأسفانه از زمان انتزاع تا چند ماه گذشته مزایده‌ای برگزار نشده بود، بهره برداران یا آورده‌ای برای شهرداری نداشتند یا شاهد تخریب ظرفیت‌های این مجموعه بودیم، اما ۱۴۰ غرفه به فراخوان و مزایده گرفته شد و شب عید همه فعال شدند. از زمان انتزاع تا چند ماه گذشته هیچیک از دکه‌ها قرارداد نداشتند و هزینه به شهرداری پرداختند نکردند اما همه آن‌ها شناسایی و قرارداد منعقد شد، برخی نیز جا به جا شدند که شائبه‌ای ایجاد شد مبنی بر افزایش تعداد دکه‌ها که درست نبود.

توسعه سازمان آتش‌نشانی فردیس در دستور کار قرار دارد؟

یکی از مدیریت‌های مهم شهرداری سازمان آتش نشانی است، پیش از آغاز فعالیت حدود ۶۰ آتش نشان در فردیس لباس نداشتند، در این حوزه مناقصات برگزاری کردیم و البسه‌ای با بالاترین کیفیت در اختیار آتش نشانان قرار گرفت. همچنین هفت خودرو برای این مجموعه خریداری شد، دو دستگاه سنگین است که با وجود مخاطرات فردیس از جمله انبار نفت، نیروگاه و لوله‌های گاز ملزوم به خریداری بودیم، دو دستگاه دیگر هم در سال جاری خریداری خواهد شد؛ همچنین یک دستگاه به صورت رایگان در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.

سه دستگاه خودرو نیمه سنگین برای شهرداری فردیس خریداری شد، دو دستگاه نیز خودرو پیشرو برای فردیس خریداری شده است؛ با توجه به اینکه برخی از اقلام از خارج کشور تأمین می‌شود تا ۲ ماه آینده این خودروها به صورت کامل تحویل شهرداری خواهد شد.

۱۲۰ ساختمان بلند مرتبه زیر مجموعه شهرداری فردیس وجود دارد، که در این میان نرده‌بان بلند مرتبه در آتش‌نشانی وجود نداشت که یک نردبان ۲۶ متری خریداری خواهد شد و یک نردبان ۳۶ متری نیز سهمیه سازمان خواهد بود. نیازمند احداث ایستگاه‌های جدید هستیم، که در ضلع شمال شهر ایستگاه پشتیبان وجود ندارد و باید تعبیه شود.
با این تفاسیر، سازمان آتش نشانی شهرداری فردیس با خریدهای این دو سال شهرداری فردیس به حداقل‌های تجهیزات خواهد رسید و در صورت بروز بحران شرایط مدیریت اوضاع را خواهد داشت.

استقلال شهرداری فردیس از کرج چه زمانی به صورت صددرصدی ممکن می‌شود؟

حدود ۶۰ درصد از شهرداری کرج مستقل شده‌ایم و مابقی نیز ظرف دو ماه آتی انجام می‌شود این امر هزینه بر بود و استقلال کامل شهر را به دنبال خواهد داشت. مؤسسه حسابرسی بین کرج و فردیس مستقر شده است که سهم هر منطقه را تخصیص دهد که همین تفاهم نامه کار بزرگی بود.

اقدامات شما در حوزه پسماند و نظافت چه بوده است؟

پیمانکاری پسماند خشک و سگ‌های بلاصاحب طی چند ماه گذشته به انجام رسید. کل شهر به یک پیمانکار سپرده شده بود که پس از اقدامات صورت گرفته براساس منطقه بندی هر ناحیه به یک پیمانکار سپرده شد. با این اقدام سطح و کیفیت ارائه خدمات ارتقا و رضایتمندی شهروندان افزایش پیدا کرد.

در حوزه شهربان نیز با ضعف مواجه هستیم. این مسئله احصا شد و ظرف ۱۰ روز آتی این طرح اجرایی می‌شود و شهر را مدیریت خواهیم کرد. در حوزه خدمات شهری ناوگان بهسازی شده است. بسیاری از وسایل بلااستفاده مانده بود که احصا شد و مقرر کردیم بر اساس لیست تأیید شده ماشین‌های شهرداری فردیس تحویل شهر شود.

کد خبر 576683

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیریت شهری شهرداری فردیس شوراي شهر محمدرضا آژیر شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری فردیس چند ماه گذشته بهره برداری چه بوده آتش نشانی خواهد شد پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۸۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی صبا را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سید محمد ناظم رضوی درباره آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی صبا عنوان کرد: مسائل حقوقی این پروژه رفع شده‌اند و در حال حاضر با توجه به اینکه این فضا سال‌ها بلااستفاده مانده است، برای بازنگری طرح مشاور گرفته شده است.

وی افزود: مشاور میزان کار باقی‌مانده و تکمیل بخش‌هایی که در گذشته نیمه کاره مانده یا حتی به مرور زمان نیاز به بازنگری دارند و به نوعی نیاز است بخش‌هایی را مجدد به صورت ویژه طراحی کنند را برآورد می‌کند.

رضوی با اشاره به اینکه منطقه ۷ به عنوان مجری در این پروژه نقش خواهد داشت، گفت: به احتمال بسیار قوی طی ماه‌های اخیر کار اجرای عملیاتی این پروژه را انجام خواهیم داد، بودجه‌ای هم برای این امر در نظر گرفته شده است. شهرداری منطقه ۷ نیز عملیات اجرایی پروژه را عهده‌دار خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر تمام بخش‌ها و شریک سرمایه‌گذار به تعهدات خود عمل کنند، به احتمال بسیار قوی تا پایان ۱۴۰۳ می‌توانیم بخش فرهنگی و تجاری را توأمان راه‌اندازی کنیم.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی در پایان گفت: امیدوارم امسال اتفاقات خوبی را با دستور شهردار و بخش‌های مختلف مدیریت شهری برای شروع قسمت پایانی و تکمیل فاز بهره‌برداری شاهد باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری