Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر فاطمه سادات آقایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تعداد بیماران مزمن تنفسی با تشدید علائم افزایش یافته است اظهار داشت: وجود گرد و خاک معلق در هوا و ریزگردها موجب تشدید بیماری های تنفسی و افزایش بستری ها در مراکز درمانی شده است و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در بیمارستان شهید صدوقی یزد بعنوان بزرگترین بیمارستان جنوب شرق کشور پذیرای بیماران است ادامه داد: بیمارانی که با علائم سرماخوردگی مراجعه کردند دچار سرفه های طولانی هستند که قبلا سابقه نداشته و دلیل آن همین وجود گرد و خاک و ریزگردهاست.

دکتر آقایی ادامه داد: امکان آلودگی هوا در طوفان شن با پسماندهای کارخانجات که دفن نمی شوند نیز وجود دارد، یعنی ریزگردها در واقع فقط ریزگرد نیستند و حاوی ذرات ناشی از پسماندهای رها شده بر روی بیابانها هم هستند.

وی یادآور شد: متاسفانه اغلب بیماران تنفسی و قلبی که لازم است در تماس با هوای آلوده نباشند شبها پنجره اتاق را باز می گذارند و همین موجب افزایش حملات تنگی نفس در ابتدای صبح می شود.

این فوق تخصص ریه اظهار داشت: معمولا با شروع فصل گرما در یزد تشدیدهای COPD (بیماری انسدادی مزمن ریوی) را در بیمارستان‌ها مشاهده نمی کنیم  ولی امسال همچنان این بیماران با وجود خروج از فصل سرد سال ،تعداد زیادی از تخت های بستری ریه را به خود اختصاص داده اند .

وی گفت: با وجود ریزگردها و اینکه قرار است هر سال مهمان شهر ما باشند امید است در سطح کلان کشوری چاره ای اندیشیده شود و گرنه لازم است پنجره های خانه ها ۲ جداره شود و به جای کولرهای آبی که هوای بیرون را به داخل خانه می آورد از کولرهای گازی استفاده شود . 

توصیه آخر این فوق تخصص ریه به افراد سیگاری بود و افزود: با وجود این هوای آلوده و شرایط پر استرس جوامع کنونی، از استعمال دخانیات دست بکشید و بیش از این ریه های خود را آزار ندهید .

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد توفان شن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد توفان شن ویروس کرونا یزد توفان شن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است

دریافت 278 MB دریافت 278 MB کد خبر 6088828

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته