Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خوشتراش-همشهری آنلاین: نمایشگاهی از کاریکاتورهای اردشیر محصص با عنوان «رنگ‌های اردشیر» را باید یکی از مهم‌ترین خبرهای بخش تجسمی روزهای در پیش رو دانست.  این نمایشگاه با ۱۵ اثر از کاریکاتورهای اردشیر محصص از ۶ خرداد در گالری آرتیبیشن به صورت آنلاین برگزار می‌شود. خلق آثار اردشیر محصص با دیدگاه انتقادی و طنزی گروتسک و در اواخر دهه ۳۰ شروع شد یعنی همان روزگاری که کاریکاتور در ایران صرفاً بار کمدی را بر دوش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«شیطان» را ۸۵ میلیون دلار خریدند طرح های متفاوت برای حادثه متروپل در آبادان

هادی حیدری کاریکاتوریست در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه درباره رنگ در آثار این هنرمند، نوشته است:  «رنگ‌های اردشیر!  بعضی از این آثار خود به خود طنزی سیاه و تأثیرگذار در دل داشتند و محصص با خطوطی قدرتمند و در برخی آثارش با رنگ‌های ویژه، آنها را وارد طرح‌ها و کاریکاتورهایش کرد. به باور من، آن‌چه محصص را شخصیتی جالب و قابل بحث می‌کند، فراتر از هنرش، هوش هنرمندانه در نوع ارائه آثارش است، آنجا که با طرح‌های سیاه و سفیدش همان کاری را انجام می‌دهد که با رنگی کردن آنها.» این نمایشگاه از تاریخ ۶ خرداد تا ۱۵ خرداد به صورت آنلاین در سایت آرتیبیشن به آدرس arthibition.net برگزار خواهد بود.

رنگ‌های اردشیر Quack در هما

Quack هم عنوان نمایشگاه انفرادی از آثار ام اسمارت، نقاش معاصر ایرانی است که جمعه ۶ خرداد  در گالری هما افتتاح می شود و تا  ۱۷ خرداد ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای تماشای آثار این هنرمند می‌توانند به نشانی؛ تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک مراجعه کنند. این گالری همه روزه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان است.

Quack بیخ چراغ در شریف

بیخ چراغ هم عنوان نمایشگاه انفرادی آثار جهانبخش امیربیگی است که جمعه  ساعت ۱۶در گالری شریف افتتاح می‌شود و تا  جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. دوستداران هنر نقاشی می‌توانند در این مدت به جز شنبه‌ها  همه روزه از ساعت ۱۲ تا ۱۹ به این مکان فرهنگی واقع در تهران، میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ سر بزنند.

عنوان گنجینه ۲ در شلمان

گالری شلمان هم ششم خرداد میزبان گشایش نمایشگاه گروهی نقاشی، حجم و نقاشی‌خط از هنرمندانی چون حسین احصایی، سعید امدادیان، ایلخانی رضا براتی، بهروز بلوری، حسین بهرامی، زهیر حسین جواهری، بامداد رضوانیان، ولی‌الله شاکر، مانی شرار، رضا عمادی، مراد فتاحی و  بهداد نجفی اسداللهی است که این رویداد تا ۱۱ همین ماه ادامه خواهد داشت. زمان افتتاحیه ساعت ۱۵ است ولی در روزهای بعدی علاقه‌مندان از ساعت ۱۶ تا ۲۰:۳۰ می‌توان به این محل واقع در میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ سر بزنند.


گنجینه ۲ در شلمان نمایشگاه نقاشی‌های لوییزا افشان فر

نقاشی‌های لوییزا افشان فر، عنوان نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های لوییزا افشان فر است که ساعت ۱۶ جمعه ۶ خرداد در گالری گلستان افتتاح می‌شود و تا  چهارشنبه ۱۸ خرداد  ادامه دارد. ساعات کار نمایشگاه به جز پنج شنبه‌ها  ۱۶ تا ۲۰ است. نشانی: تهران، خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴.

نقاشی‌های لوییزا افشان فر مروری بر آثار شهریار احمدی در نیاوران

یکی از برنامه‌های افتتاحیه، مربوط به گشایش نمایشگاه مروری بر آثار شهریار احمدی، نقاش معاصر در فرهنگسرای نیاوران است. همزمان با برپایی نمایشگاه مرور آثار شهریار احمدی، رونمایی از کتاب مونوگراف هنرمند که از سوی انتشارات بین المللی (SKIRA) چاپ شده، صورت می‌گیرد.

در نمایشگاه مرور آثار احمدی  ۹۰ اثر نقاشی روی دیوارهای فرهنگسرای نیاوران می‌رود که این آثار انتخابی است از مجموعه‌هایی که بین سال‌های ۱۴۰۰ ـ ۱۳۷۴ خلق شده‌اند. بعد از تهران این نمایشگاه در مراکز هنری خارج از ایران نیز به صورت تور ادامه خواهد داشت.

شهریار احمدی کد خبر 678854 برچسب‌ها هنرهای تجسمی خطاطی هنر - گالری کاریکاتور نمایشگاه نقاشی - نقاشان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هنرهای تجسمی خطاطی هنر گالری کاریکاتور نمایشگاه نقاشی نقاشان ادامه خواهد شهریار احمدی اردشیر محصص ۶ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۰۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران اظهار کرد: میانگین سرانه فضای سبز درون شهری در طی مدیریت شهری ششم به ازای هر شهروند به ۱۶.۹۶ مربع رسیده است، البته این آمار تا پایان سال ۱۴۰۲ است.

مختاری همچنین تاکید کرد: میانگین فضای سبز برون شهری؛ جنگل‌کاری به ازای شهروند تا پایان سال گذشته به ۲۶.۶۷ مترمربع رسید.

وی افزود: در سی ماه اخیر ۴۰ پارک مادر و کودک به بهره برداری رسیده است و احداث ۴۱ بوستان مادر و کودک هم در دست اقدام است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به اینکه در دوره اخیر مدیریت شهری ۴ هزار و هفتصد و چهل هکتار جنگل‌کاری انجام شده است، تصریح کرد: ۱۰۴ بوستان، محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه ای هم در این مدت ایجاد شده است.

مختاری با پرداختن به توسعه کمربند سبز گفت: امسال ۳ هزار هکتار جنگل‌کاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: استفاده از پساب تصفیه برای آبیاری هم به ۳۰ میلیون مترمکعب رسیده که تا پایان سال به ۵۵ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

مختاری در پایان خاطرنشان کرد: فاز اول رود دره فرحزاد در اواخر خرداد افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6091842

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر/ ۱۱ خرداد پایان مسابقات
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان