Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دولت وحدت ملی لیبی در سخنانی اعلام کرد که از تمامی توان خود برای برگزاری انتخابات در لیبی تا انتهای سال جاری استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایران اکونومیست،‌ به نقل از المیادین، عبدالحمید الدبیبه،‌ رئیس دولت وحدت ملی لیبی، چهارشنبه در سخنانی از برگزاری انتخابات در لیبی تحت هر شرایطی تا انتهای سال جاری خبر داد و اعلام کرد که از تمام توان خود در این زمینه استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 الدبیبه در جریان دیدار و رایزنی خود حول برگزاری انتخابات در طرابلس گفت: علی رغم دخالت و ممانعت کشورهایی در فرآیندهای انتخابات لیبی جهت ممانعت از تشکیل دولت و به ویژه تشکیل پارلمان، انتخابات در لیبی تحت هر شرایطی برگزار خواهد شد چرا که این امر خواست مردم لیبی است.

 وی تاکید کرد که دولتش دقیقه‌ای را بعد از انتخابات پارلمانی و تشکیل دولت جدید، بر سر کار نخواهد ماند.

این درحالی است که یکشنبه، ریاست پارلمان لیبی صحت مطالب منتشر شده در مورد تشکیل یک دولت کوچک در این کشور را تکذیب کرد و به تداوم تلاش‌ها برای بسیج حمایت‌ها از دولت فتحی پاشاغا از سوی همه احزاب لیبیایی اشاره کرد و تاکید کرد که دولت پاشاغا تنها دولت قانونی است.

در ۲۰ مه، کشورهای اروپایی در بیانیه‌ای از همه طرف‌ها در لیبی خواستند تا در یک گفت‌وگوی واقعی برای یافتن راهی توافقی که از طریق آن انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی در اسرع وقت برای تجدید مشروعیت نهادها سازماندهی شود، شرکت کنند.

در این بیانیه، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن نگرانی شدید خود را در مورد رویارویی‌های مسلحانه اخیر و تحریک به خشونت‌هایی که در طرابلس رخ داد، ابراز کردند.

در فوریه گذشته، پارلمان شرق لیبی، فتحی پاشاغا، وزیر کشور سابق را به عنوان نخست وزیر منصوب کرد.

پارلمان شرق لیبی از حمایت خلیفه حفتر، رئیس نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی برخوردار است که نیروهایش در سال ۲۰۱۹ تلاش کردند طرابلس، پایتخت لیبی را تصرف کنند.

با این حال پاشاغا تاکنون نتوانسته دولت مستقر در طرابلس به ریاست الدبیبه را که تاکید کرده است، قدرت را تنها به یک دولت منتخب واگذار خواهد کرد، کنار زده و به جای آن روی کار آید.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: لیبی ، عبدالحمید الدبیبه ، فتحی پاشاغا ، انتخابات لیبی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: لیبی عبدالحمید الدبیبه فتحی پاشاغا انتخابات لیبی برگزاری انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس

در حالی‌که کمیته حقوقی پارلمان گرجستان لایحه «شفافیت نفوذ خارجی» را در قرائت دوم تصویب کرد تا بعد به تصویب نمایندگان برسد، گروهی از مردم تفلیس در حمایت از این قانون در مقابل پارلمان تجمع کردند و اعتراضات مخالفان این لایحه نیز همچنان ادامه دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، کمیته امور حقوقی پارلمان گرجستان شب گذشته در پایان نشست ویژه خود لایحه جنجال برانگیز مربوط به «شفافیت نفوذ خارجی» را در قرائت دوم تصویب کرد.

کمیته حقوقی این ابتکار عمل را به مدت 10 ساعت مورد بررسی قرار داد. در طول این نشست مناظرات داغی بین نمایندگان حزب حاکم "رویای گرجستان - گرجستان دموکراتیک" و مخالفان صورت گرفت. به دلیل نقض قوانین پارلمان، 14 نماینده مخالف از حضور در سالن محروم شدند.

هنوز تاریخ ارائه این لایحه برای رای گیری در نشست عمومی پارلمان گرجستان اعلام نشده است.

همزمان با این نشست، در خیابان مرکزی تفلیس، تجمع حامیان حزب حاکم "رویای گرجستان - گرجستان دموکراتیک" در حمایت از تصویب لایحه "شفافیت نفوذ خارجی" برگزار شد. ایراکلی کاباخیدزه، نخست وزیر گرجستان در این گردهمایی سخنرانی کرد.

این در حالی است که یک روز قبل تظاهرات اعتراض آمیز دیگری علیه تصویب قانون عوامل خارجی در تفلیس برگزار شد و در جریان آن هزاران نفر در میدان جمهوری پایتخت تجمع کردند.

در اوایل ماه آوریل، حزب حاکم گرجستان اعلام کرد که قصد دارد لایحه مربوط به عوامل خارجی را بار دیگر به پارلمان ارائه دهد که در مارس سال 2023 به دلیل اعتراضات گسترده از دستور کار پارلمان خارج شده بود. این لایحه در نخستین قرائت در 17 آوریل به تصویب رسید. 83 نماینده به تصویب رای دادند و هیچ رای مخالفی وجود نداشت. سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهور گرجستان گفت که این لایحه را وتو خواهد کرد.

پس از آن، نخست وزیر گرجستان، زورابیشویلی را عامل نفوذ خارجی خواند. سپس تظاهرات کنندگان در مقابل ساختمان پارلمان گرجستان در تفلیس یک ساعت به مقامات فرصت دادند تا لایحه را پس بگیرند. چند هزار نفر در این تظاهرات تجمع کرده بودند که تجمع به خشونت کشیده شد و پلیس 14 نفر از معترضان را بازداشت کرد.

نخست وزیر گرجستان خواستار پذیرش این کشور در اتحادیه اروپا با در نظر گرفتن حاکمیت آن شد

ایراکلی کاباخیدزه، نخست وزیر  گرجستان شب گذشته در تجمع بزرگ حامیان لایحه «شفافیت نفوذ خارجی» تاکید کرد که تفلیس  قصد دارد و حق دارد به اتحادیه اروپا بپیوندد، ولی خواهان آن است که حاکمیت و ارزش‌های این کشور مورد توجه و احترام قرار گیرد.

او گفت:  امروز گرجستان یک کشور مستقل و دارای حاکمیت است. جامعه گرجستان دارای ارزش‌های قوی است و ما می خواهیم با استقلال، حاکمیت و ارزش‌های خود عضو اتحادیه اروپا شویم.

نخست وزیر یادآور شد: ادعاهای متعددی وجود دارد مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا تنها در صورتی گرجستان را می پذیرد که از حاکمیت دولتی و ارزش‌های ملی خود چشم پوشی کند، ولی هرگز چنین نخواهد شد. وی همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا مذاکرات برای پیوستن گرجستان به این سازمان را در سال جاری آغاز کند.

گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کردنخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیمقانون «عوامل خارجی»دست غرب را در گرجستان می‌بندد؟-بخش پایانی

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • گام عملی برای جهش تولید
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه