Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عرب گفت: در دو ماه اول سال جاری مبلغ 800 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جمع و صرف آزاد کردن 25 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی عرب مدیر عامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان سمنان در گفتگو با مرآت ضمن تشریح وظایف انجمن حمایت از خانواده های زندانیان اظهار کرد: در حال حاضر انجمن ۲۰۰ خانواده از شهرستانهای سمنان و سرخه و مهدیشهر را تحت پوشش خود قرار داده و در دو بخش حمایت مادی و پشتیبانی شغلی از خانواده زندانیان و همچنین به زندانیان نیازمند به کمک، به ایفای نقش می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان سمنان افزود: حمایت های صورت گرفته از خانواده زندانیان شامل واریز مبلغی به عنوان مستمری ماهانه، اهدای سبد کالا به صورت ماهانه، خدمات تحصیلی و فرهنگی و مشاوره ای، تأمین هزینه های درمانی و همچنین ایجاد اشتغال خانگی است و همچنین از ابتدای فروردین تاکنون حدود ۵۰ میلیون تومان به منظور مستمری و سبد کالای خانواده های تحت حمایت هزینه شده است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم وجود درآمد و شغل برای خانواده در زمان حضور سرپرست خانواده در زندان گفت: زمانی که سرپرست خانواده به زندان می رود؛ منبع درآمد خانواده از بین خواهد رفت و کم کم خانواده دچار مشکل اقتصادی خواهد شد و لذا تأکید ما برای ایجاد اشتغال برای خانواده های زندانیان از این جهت است.

عرب با تأکید بر اهمیت حضور مستمر مادر در خانه جهت تربیت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تحصیلی فرزندان بخصوص در شرایطی که پدر در زندان است ابراز کرد: اشتغال مادر بیرون از خانه علاوه بر ایجاد خستگی بیشتر، تمرکز مادر را بر تربیت و تحصیل را کاهش خواهد داد و به همین علت انجمن حمایت از خانواده زندانیان سمنان با رویکرد اشتغال خانگی درصدد توانمند سازی خانواده زندانیان است.

مدیر عامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان سمنان در ادامه بیان کرد: پس از شناسایی استعدادهای فردی خانواده زندانی و تهیه ابزار لازم برای آنان جهت شروع به کار، فرد را جهت آموزش های بیشتر و حرفه ای شدن در شغل مورد نظر به افراد با تجربه و ستاد در آن حوزه معرفی می کنیم تا به صورت آموزش های استاد و شاگردی در آن رشته کاری کاملاً توانمند شود.

وی با تأکید بر لزوم بازاریابی محصولات خانواده زندانیان در حوزه تولیدات خانگی، اذعان کرد: انجمن با کمک خیرین تمامی تولیدات خانواده های زندانیان را خریده و در نمایشگاهی که به همین منظور تعبیه شده؛ جهت فروش به نمایش عموم می گذارد و همچنین محصولاتی که زندانیان در زندان تولید می کنند نیز از آنان خریداری شده و در این نمایشگاه به فروش می رسد.

عرب با اشاره به اجرای طرحی مشترک با همکاری معاونت امور بانوان استانداری سمنان در حوزه ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده و زندانی پس از گذراندن دوره محکومیت بیان کرد: با کمک های مالی صورت گرفته از سوی معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم، در حال شناسایی و آموزش هماهنگ میان خانواده و زندانی در یک حوزه کاری هستیم تا زندانی پس از آزادی به کمک خانواده خود آمده و کسب و کار خانواده با این امر رونق پیدا کند.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان سمنان با بیان کمک های چشمگیر مردم و خیرین در امر آزادی زندانیان، خاطرنشان کرد: در دو ماه اول سال جاری مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جمع و صرف آزاد کردن ۲۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد شده است. این در حالی است که در سال گذشته مجموع کمک های مالی که در همه زمینه های حمایتی انجمن به دست ما رسید مجموعاً ۲ میلیارد تومان بود.

وی افزود: انجمن حمایت از خانواده زندانیان علاوه بر کمک های مستمری که از خیرین دریافت می کند، در سال های گذشته با استفاده از منابع انجمن و کمک های مالی صورت گرفته، جهت ایجاد منابع مالی پایدار برای انجمن، اقدام به خرید تعدادی ملک و مغازه کرده است و با استفاده از اجاره بهای این املاک، مستمری ماهانه و سبدکالای خانواده های تحت حمایت را تأمین می شود.

عرب با اشاره به روز ملی حمایت از خانواده زندانیان افزود: هر ساله با فرارسیدن این روز، مراسمی با حضور مسئولین، خیرین و خانواده های زندانیان برگزار می کنیم و از خانواده هایی که با حمایت انجمن توانمند شده اند تقدیر به عمل می آوریم. ضمناً در طی مراسم توسط خیرین و مسئولین انجمن گزارش کار سالانه انجمن به اعضای حقیقی و حقوقی مجمع عمومی انجمن داده خواهد شد.

مدیر عامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان سمنان با اشاره به سابقه بیش از ۳۰ ساله انجمن حمایت از خانواده زندانیان گفت: در هر شهر و یا شهرستانی که زندان باشد، انجمن حمایت از خانواده زندانیان در آن منطقه تشکیل و به فعالیت های حمایتی از خانواده زندانیان خواهد پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خانواده های زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۰۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی جو پایدار در استان سمنان

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی، در ۲۴ ساعت آینده در غالب نقاط استان جو نسبتا پایدار و در برخی نقاط همراه با وزش باد شدید است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • مشارکت پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • پیش بینی جو پایدار در استان سمنان
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند