Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شهرداری تهران به تشریح عملکرد کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه و نقش شهردار تهران در این کمیسیون پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران به تشریح علل حضور شهردار تهران در جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در دولت سیزدهم پرداخت و گفت: کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه که در دولت قبلی به محاق رفته بود، در دولت آیت الله رییسی احیا شده است و مسئول هر کدام از کمیسیون‌ها با توجه به مسئولیت‌های دستگاهی خود مشخص شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه مسئول هر کدام از کمیسیون‌ها یکی از اعضای هیات دولت هستند و این جلسه ارتباطی با مذاکرات نفتی نداشته است، ابراز داشت: این اشتباه بزرگ منتقدان است که این جلسه را به مذاکرات نفتی نسبت داده‌اند.

محمدخانی ادامه داد: این کمیسیون مشترک اقتصادی به دلیل سطح بالای مذاکراتش به هیات‌های عالی همکاری اقتصادی ایران و روسیه تغییر نام داده‌است.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در هیات‌های عالی همکاری اقتصادی ایران و روسیه، وزیر نفت، معاون وزیر اقتصاد، معاونان وزیر راه، معاون وزیر خارجه، معاون وزیر صنعت، شهردار تهران، رییس سازمان انرژی اتمی، رییس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و مشاور بین‌الملل وزارت نیرو حضور داشته مسئولیت‌هایی را بر عهده دارند، گفت: به عنوان مثال معاون وزیر خارجه مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه است تا موضوعات مرتبط را پیگیری کند.

وی یادآور شد: در این جلسه درباره موضوعات مشترک بسیاری بحث شده و تنها مساله نفت مطرح نبوده است.

محمدخانی با بیان اینکه مذاکرات بین شهردار تهران و طرف روس درباره موضوعات شهری از قبل انجام‌شده بود که بخشی از آن در این جلسه با "الکساندر نواک" بازگو شده است، ابراز داشت: دامنه این مذاکرات از تصمیم گیری درباره همکاری مشترک درباره توسعه حمل و نقل شهری تا حتی صادرات میوه خشک هم بود.

وی بیان داشت: در این جلسه کمیته‌های ذیل کمیسیون‌ها هم مشخص شدند که کمیته تعاملات شهری یکی از آنها بود و مسئولیت این کمیته نیز برعهده علیرضا زاکانی شهردار تهران و رییس مجمع شهرداران کلانشهرها گذاشته شد.

سخنگوی شهرداری تهران با یادآوری این نکته که شهردار تهران علاوه بر مسئولیت مدیریت پایتخت و عضویت در هیات دولت، ریاست مجمع شهرداران کلانشهرهای که شامل ۲۰ شهر بزرگ کشور می‌شود را بر عهده دارد، گفت: به دلیل توجه ویژه رییس جمهور به مسایل کلانشهرها و وجود مشکلات زیربنایی تهران، مسئولیت این کمیته به عهده زاکانی گذاشته شده است.

وی با تاکید بر این نکته که همه بخش‌های دولت و حتی بخش خصوصی در این کمیسیون‌ها حضور فعال خواهند داشت، گفت: بدین ترتیب تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زاکانی سرمایه گذاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه سخنگوی شهرداری تهران شهردار تهران کمیسیون ها معاون وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق برگزار شد.

در این اجلاس سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان به همراه اثیر داوود سلیمان الغریری وزیر تجارت عراق و هیئت همراه با اشاره به پیشرفت روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و عراق بر تدوام رفع موانع از جمله در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی، مبادلات مالی و ارزی و تسریع در ساخت پروژه‌های جاده‌ای و راه آهن تاکید کرد، گفت: روابط تجاری ایران و عراق موجب پیوند دو ملت ایران و عراق بوده است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: ایران همواره خواهان عراقی یکپارچه و پیشرفته است و در این راستا حمایت های لازم را انجام می دهد.

خاندوزی تاکید کرد: ما برای کشور عراق، خواستار کشوری موفق و مستقل هستیم؛ با این وجود برخی کشور‌های ثالث در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کنند، اما گسترش روابط تجاری میان و عراق برای ما از اهمیتی بالا برخوردار است.

وزیر اقتصاد عنوان کرد: با توجه به دستاورد‌های ایران در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی و فناوری فرصت‌های بالایی به ویژه در بخش انرژی و ساختمان برای توسعه روابط تجاری بین دو کشور وجود دارد.

وی به وجود مشکلاتی مانند معوقات پیمانکاران ایرانی در کشور عراق اشاره کرد و افزود: این مشکلات نیازمند پیش‌بینی راهکار‌هایی برای حل‌و فصل این مشکلات است.

وی افزود: کمیته‌های متعددی به دلیل اهمیت موضوعات مشترک برای دو کشور تشکیل شده است تا کار را در زمینه‌های متعددی شامل انرژی مناطق آزاد و بانکی و مالی به صورت تخصصی پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • ۲ دستور کار کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال دولت
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟