Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان روانسر با بیان اینکه در سال زارعی جاری بیش از ۲۷ هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: پیش‌بینی می‌شود ۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تحویل مراکز خرید شود. «سیاوش کهزادی» روز پنجشنبه در جلسه کمیته برداشت محصول شهرستان روانسر افزود: امسال ۲۱ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به صورت دیم و ۶ هزار هکتار نیز به صورت آبی زیرکشت محصول استراتژیک گندم رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان مشکل خاصی وجود ندارد، اظهار داشت: سه مرکز خرید گندم در نهرابی، کانی شریف و شهرک صنعتی در مجموع با ظرفیت ۸۰ هزار تن آماده شده تا گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را به صورت تضمینی خریداری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی روانسر با اعلام اینکه ۱۴۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر کار برداشت گندم از اراضی را انجام می‌دهند، اضافه کرد: خرید تضمینی گندم توسط دولت موجب جلوگیری از سودجویی برخی واسطه‌ها می‌شود.

کهزادی اظهار داشت: ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار جو دیم و ۹۵۰ هکتار نیز جو آبی در این شهرستان کشت شده که پیش بینی می‌شود ۱۱ هزار تن محصول جو برداشت شود.

وی اضافه کرد: ۱۵۰ هکتار کلزا نیز کشت شده که پیش بینی تولید ما ۴۵۰ تن است.

فرماندار شهرستان روانسر نیز گفت: کشاورزی در روانسر یکی از محور‌های توسعه اقتصادی است و برداشت گندم یک مساله اساسی و حیاتی است که نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

«سعدی مصطفی‌زاده» بر برنامه ریزی، همکاری، هماهنگی و نظارت دستگاه‌های متولی در برداشت و خرید محصولات کشاورزان بویژه گندم تاکید کرد و افزود: آتش زدن پس چرای مزارع ممنوع است و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

فرماندار روانسر با اشاره به اینکه تیغه زنی حریم جاده‌های ارتباطی این شهرستان به منظور جلوگیری از سرایت آتش آغاز شده، تاکید کرد: باید به خواسته کشاورزان به عنوان فعالان عرصه تولید توجه جدی داشته و برای رفع دغدغه‌های آن‌ها تلاش کنیم.

روانسر با دارا بودن دشت‌های حاصلخیز حسن آباد، زالوآب، بدر و دولت آباد دارای بیش از ۶۲ هزار هکتار اراضی زراعی است.

این شهرستان با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: جلسه کمیته برداشت شهرستان روانسر گندم خرید گندم هزار هکتار پیش بینی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۲۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم

 

 

 

علی محمد ملا تقی، رئیس اداره باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:همزمان با برداشت گل محمدی در سراسر کشور برداشت این محصول در قم نیز در آغاز شده است.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت گل محمدی در کشور ۲.۲ تن در هکتار است، گفت: در سال گذشته کشاورزان ما به میانگین عملکرد حدود ۲.۵ تن در هکتار دست یافتند که با توجه به شرایط خوب اقلیمی در سال جاری و اقدامات اصلاحی از جمله تغذیه و هرس به موقع بوته‌های گل محمدی در قم، پیش بینی می‌کنیم میانگین عملکرد استان ۳ تن در هکتار باشد. 

ملاتقی با اشاره به  پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم افزود:در حال حاضر ۲۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گل محمدی است که به دلیل محدود بودن صنایع مکمل در زمینه گلاب گیری و سایر فرآورده‌های گل محمدی گل‌های برداشت شده از سطح استان به صورت خام فروشی به دیگر استان‌ها به ویژه شهر کاشان ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت