Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتقدان روزنامه‌های خارجی و مجلات معتبر سینمایی فیلم جدید سعید روستایی را که به عنوان نماینده ایران در بخش رقابتی هفتادوپنجمین دوره از جشنواره کن حضور دارد، تحسین کردند.

به گزارش ایران اکونومیست، فیلم سینمایی برادران لیلا دیروز (4 خرداد 1401) در سالن گرند لومیر کاخ جشنواره کن، برای اولین بار به نمایش درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجله آمریکایی هالیوود ریپورتر این فیلم را یک درام اجتماعی گسترده و همه جانبه با بازی هایی سراسر احساس نامید و آن را به رمان های قرن نوزدهمی امیل زولا یا چارلز دیکنز تشبیه کرد که در یک داستان سه ساعته گنجانده شده باشند.

پیتر بردشاو، منتقد ارشد روزنامه گاردین، نیز به این فیلم امتیاز قابل قبول چهار ستاره را داد و نوشت: سعید روستایی، فیلمساز ایرانی، در فیلم برادران لیلا یک درام خانوادگی بزرگ، جذاب و شخصیت محور را به سبک ایتالیایی-آمریکایی با بازی های قوی، یک صحنه عروسی بزرگ و صحنه‌هایی یادآور فیلم‌هایی چون روکو و برادرانش از ویسکونتی و پدرخوانده ساخته کاپولا ارائه می دهد. حتی رگه هایی از فضای آثار آرتور میلر را نیز می توان در میان سرکوفت زدن های دردناک از سرخشم فیلم دید.

برادران لیلا از لحاظ بصری و موضوعی دنباله جاه طلبانه ای بر فیلم حیرت انگیز متری شش و نیم از سعید روستایی است

صحنه‌ای از فیلم «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی

نشریه ورایتی ضمن تحسین سبک کاری متفاوت و منحصربه فرد روستایی، درباره فیلم برادران لیلا نوشت: سعید روستایی با این درام بلند و پیچیده درباره پنج خواهر و برادری که سعی می کنند با چنگ و دندان خود را از فقر بیرون بکشند، برای اولین بار در کن حاضر می شود.

اسکرین دیلی نیز درباره فیلم جدید روستایی نوشت: بار سنت و روابط خانوادگی در فیلم برادران لیلا به طرزی قانع کننده مجسم می شود. این فیلم یک بررسی تفصیلی و جامع درباره دینامیک های یک خانواده فقیر در تهران است که برای بقا دست و پا می زند. برادران لیلا از لحاظ بصری و موضوعی دنباله جاه طلبانه ای بر فیلم حیرت انگیز متری شش و نیم از سعید روستایی است که همزمان به مقولاتی چون حقیقت، دروغ، انگیزه های متضاد و عواقب تحریم های بین المللی می پردازد. بازی های فوق العاده و مشاجرات دلخراش، این فیلم حاضر در بخش رقابتی جشنواره کن را به یک اثر سرگرم کننده جذاب تبدیل می کند.

فیلم برادران لیلا درباره زنی به نام لیلا (ترانه علیدوستی) است که در سن چهل سالگی، تمام زندگی خود را صرف مراقبت از والدین و ۴ برادرش کرده است و خانواده‌ای پرتنش دارد که زیر فشار قرض‌های متعدد است. در حالی که برادران او به سختی تلاش می‌کنند خرج زندگی خود را دربیاورند، لیلا نقشه‌ای می‌چیند… برادران لیلا به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی و بازی ترانه علیدوستی، پیمان معادی، نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی و سعید پورصمیمی ساخته شده و پخش بین الملل آن برعهده کمپانی وایلد بانچ است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سعید پورصمیمی ، ترانه علیدوستی ، سعید روستایی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سعید پورصمیمی ترانه علیدوستی سعید روستایی فیلم برادران لیلا سعید روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۲۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست

 حسن دهمرده  در جلسه شورای اداری زهک با اشاره به اقدامات مطلوب دولت در سالی که گذشت؛ اظهار کرد: نمره سال گذشته ادارات این شهرستان در تحقق سیاست‌های کلی نظام و اهداف دولت سیزدهم نمره مطلوبی است و باید تلاش کنیم در سال جاری با برنامه‌ریزی درست شاخص‌های توسعه این شهرستان در بخش‌های مختلف ارتقا یابد.

وی افزود: ما چاره‌ای جز جبران عقب ماندگی‌ها و سرعت بخشیدن به فرایند پیشرفت زهک نداریم، بنابراین مدیرانی که در سال گذشته عملکرد ضعیف‌تری داشتند باید تلاش بیشتری داشته باشند.
فرماندار زهک با اشاره به شعار سال و اولویت‌های دولت سیزدهم، بیان کرد: از عملکرد برخی از دستگاه‌های اجرایی نارضایتی‌های نسبی وجود دارد که باید مدیران نسبت به رفع آن اقدام کرده و از ایجاد ناامیدی در جامعه پیشگیری کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ماهر در ساکت کردن منتقدان؛ کای هاورتس به رکورد الکسیس سانچز رسید
  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • سامانه بارشی بهاری چهارشنبه فعال می‌شود
  • آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد
  • پاسخ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی به منتقدان/ اتوبوس‌های برقی قادرند چه مسافتی را طی کنند+ فیلم
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد