Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان بیمه سلامت ایران کلیه مادران باردار فاقد پوشش بیمه را تا پایان دوران شیردهی و فرزندان آنها را تا پنج سالگی بدون آزمون وسع تحت پوشش بیمه سلامت قرار می دهد. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، در 6 ماه گذشته 90 هزار نفر از افراد فاقد بیمه درمان استان، تحت پوشش بیمه همگانی رایگان سلامت قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس تبصره 17 ماده واحده قانون بودجه سال 1400، زوجین نابارور تا سن ۴۹ سال می‌توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال شامل IVF ، ICSI، IUI و FET با پوشش بیمه ای 90% تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و 90% تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در بخش های عمومی غیر دولتی، خیریه، موقوفه و خصوصی بهره مند شوند؛

همچنین افرادی که دچار سقط مکرر شده و دارای فرزند نشده نیز در شمول استفاده از این دستورالعمل قرار گرفته و می توانند از خدمات کمک باروری استفاده کنند.

با اجرای برنامه «پوشش همگانی بیمه سلامت» در سراسر کشور، در شش ماه گذشته اداره کل بیمه سلامت استان مازندران توانسته است بیش از 90 هزار نفر از افراد فاقد پوشش بیمه درمان این استان را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه همگانی سلامت در آورد .

این افراد تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار گرفته و طبق قانون می‌توانند از خدمات دولتی کامل برخوردار شوند و با اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع از خدمات بخش خصوصی نیز استفاده کنند. در بخش بستری ۹۰ درصد و در بخش سر پایی ۷۰ درصد از هزینه ها ی درمانی این عزیزان توسط سازمان بیمه سلامت ایران پرداخت می‌شود.

طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ ، مقرر شد سه دهک پایین جامعه همچنان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند. پوشش بیمه سلامت مختص دهک پایین جامعه نیست و سازمان بیمه سلامت به ۷ دهک بالای درآمدی هم فراخوان داده است که این افراد می‌توانند مراجعه کرده و بر اساس آزمون وسع و با پرداخت درصدی از مشارکت در پرداخت حق بیمه تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

بر اساس قانون این افراد می‌توانند بسته به دهک درآمدی با مشارکت در پرداخت سهمی از حق بیمه از پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند.

متقاضیان می توانند جهت پوشش بیمه ای خود و افراد تحت تکفل، به بیش از 62 دفتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با این اداره کل در سطح استان و یا ادارات بیمه سلامت شهرستانها مراجعه یا از طریق سامانه خدمات غیرحضوری حقوق شهروندی بیمه سلامت به آدرس: https://bimehsalamatiranian.ir از پوشش همگانی بیمه سلامت برخوردار شوند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیمه بیمه سلامت مادران باردار پوشش بیمه سلامت تحت پوشش بیمه سلامت قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۲۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وحید زمان زاده افزود: در صورت خلا مراکز درمانی از نیروهای پرستاری، این مساله لطمه بزرگی بر پیکره سلامت کشور وارد خواهد آورد، مصداق این‌موضوع، افزایش استعفای پرستاران از مراکز درمانی است که به طور مستقیم سلامت مردم را نشانه گرفته است.

بیشتر بخوانید: لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران به کجا رسید؟

وی گفت: امروز ضروت توجه به خواسته های پرستاران، از مرز درخواست های شخصی یا پیگیری های صنفی در سازمان نظام پرستاری و سایر نهادهای پرستاری عبور کرده و در صورت ادامه این شرایط بحرانی، سلامت مردم به خطر خواهد افتاد.

زمان زاده افزود: تنها راه بازگشت و ترغیب پرستاران جهت ماندگاری در مراکز درمانی، فارغ از بوروکراسی های اداری، توجه اورژانسی به مشکلات معیشتی و قانونی پرستاران به صورت ویژه و آن طور که مورد نظر قانون و خود پرستاران در زمینه های مختلف مانند تعرفه گذاری خدمات پرستاری، فوق العاده خاص با بالاترین ضریب، تبدیل وضعیت و…، است.

وی خاطر نشان کرد: باید مسئولین در قوای سه گانه برای حفاظت از سلامت و رفاه مردم که بنیادی ترین هدف حاکمیتی است، پرستاری را به صورت اختصاصی در نظر بگیرند چرا که در صورت عدم تغییر نگرش ها نسبت به مقوله پرستاری و مراقبت، دچار بحران بزرگی در حوزه سلامت خواهیم شد و تاخیر در این موضوع عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت که مسئولان خدوم در دولت باید جوابگوی آن باشند.

زمان زاده افزود: امیدوارم دلسوزان نظام‌سلامت چشمان خود را شسته و با یک نگاه منطقی تر و معقولانه تر به مساله مسائل رفاهی و معیشتی پرستاران که از عوامل اصلی مهاجرت پرستاران می باشد، ورود نمایند زیرا آیندگان اعمال ما را به بهترین شکل، تحلیل خواهند کرد و این آینده خیلی دور نیست.

کد خبر: 1228954 برچسب‌ها پرستار

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟