Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@23:19:25 GMT

عوارض صادراتی ۵ محصول کشاورزی برداشته شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۳۰۲۷

عوارض صادراتی ۵ محصول کشاورزی برداشته شد

وزیر جهاد کشاورزی از حذف عوارض صادراتی پنج کالای کشاورزی از جمله گوشت مرغ، تخم‌مرغ، شیر خشک، خامه و چربی در جلسه ستاد تنظیم بازار خبرداد و گفت: با توجه به مازاد تولید این محصولات امکان صادراتشان مهیا شده است.

به گزارش ایران اکونومیست، «سید جواد ساداتی نژاد» در جریان سفر به شهرستان‌های ملارد و شهریار درباره تسهیلات مناسبی که برای صنعت طیور در نظر گرفته شده بیان کرد: نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه بارگذاری شده تا تولیدکنندگان بتوانند به‌راحتی آن را تأمین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۰ درصد نهاده در سامانه بازارگاه توسط بانک کشاورزی با تسهیلات مناسب تأمین مالی می‌شود و ۵۰ درصد هم با مذاکراتی که با واردکنندگان نهاده‌های دامی داشتیم به صورت اعتباری به صنعت طیور داده می‌شود و می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

ذخیره‌سازی مناسب مرغ و تخم‌مرغ

ساداتی نژاد در بحث تولید مازاد احتمالی گوشت مرغ و تخم‌مرغ گفت: شرکت پشتیبانی امور دام کشور خرید را از این هفته شروع کرده و این روزها تا حدود ۱۰۰۰ تن خرید مازاد مرغ داریم که برای ذخایر منجمد می‌شود. برای تخم‌مرغ نیز خرید و ذخیره‌سازی شروع‌شده و هیچ مشکلی نداریم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تمام تلاش ما در طرح مردمی سازی یارانه‌ها این است که بتوانیم حمایت تولیدکنندگان را داشته باشیم و با تمام توان در کنار تولید هستیم تا پایداری و استمرار تولید ادامه پیدا کند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: گوشت مرغ ، تخم مرغ ، سید جواد ساداتی نژاد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گوشت مرغ تخم مرغ سید جواد ساداتی نژاد تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به ضرورت شناسنامه‌دار کردن باغات مازندران گفت: تاکنون ۱۵ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن رزاقی در همایش باغداران شهرستان قائم شهر، با اشاره به لزوم اطلاع رسانی به باغداران درباره اهمیت شناسنامه کردن باغ و دریافت پروانه کسب و کار گفت: شناسنامه دار شدن باغات در 22 شهرستان مازندران اجرا می‌شود و هم اکنون با همکاری مسئولان و کارشناسان اتاق اصناف کشاورزی مازندران در حال انجام است.

وی افزود: در طرح شناسنامه دار کردن باغات که در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی و با هدف واگذاری فعالیت کشاورزی و باغی به مردم انجام می‌شود، ساماندهی فعالیت باغداران مازندران و تولید محصول سالم که قابلیت صادراتی داشته باشد، اجرا می‌شود.

رزاقی گفت: تاکنون 15 هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شدند.

وی تاکید کرد:  پیش بینی می‌شود قبل از برداشت مرکبات امسال در شهریور، باغات مرکبات شناسنامه دار بشوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 230 هزار بهره بردار مرکبات در مازندران داریم و در 160هزار هکتار باغات استان سالانه بیش از سه میلیون تن محصول مرکبات برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان تولید در باغات مازندران قابل توجه است و ارتقای کیفیت محصول برای صادرات ضرورتی است که باید به آن توجه شود.

رزاقی گفت: باغداران مازندران با شناسنامه دار کردن باغات می‌توانند در تولید مرکبات نقش ایفا کنند.

وی یادآور شد: عضویت باغداران و کشاورزان در اتاق اصناف کشاورزی هم یک فرصت برای باغداران بوده که می‌توانند در تعیین قیمت عادلانه محصولات مطالبه گری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • برداشت جو قصیل در قم
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند