Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صابر پرنیان ظهر امروز با حضور در جمع شرکت های دانش بنیان تولیدی صنعت ساختمان تبریز اظهار کرد: آذربایجان شرقی رتبه اول علاقمندی به سرمایه‌گذاری صنعتی را دارد که این موضوع ظرفیت خوبی برای صنعت استان است.

وی با بیان این که در حوزه صنعت کارهای بسیار موفقت آمیزی در استان انجام شده است، گفت: در بسیاری از شاخص‌ها ویژگی‌های برجسته‌ای داریم بنا بر این باید با همکاری یکدیگر آذربایجان شرقی را به پایتخت اقتصادی کشور تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: عمده تحرک اقتصادی بعد از انقلاب اسلامی مربوط به بخش خصوصی بوده است.

پرنیان با اشاره به ظرفیت های بیشمار این استان در حوزه های مختلف صنعتی افزود: از لحاظ تولید و صادرات فولاد و تکمیل زنجیره فولاد از سوی بخش خصوصی در رتبه نخست کشور قرار داریم.

وی تاکید کرد: ۵۷۰ واحد صنعتی در حوزه صنایع غذایی در استان فعالیت می‌کنند و ۵۰ درصد شیرینی و شکلات در این استان تولید می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: متراکم‌ترین مرکز تولید لوازم خانگی در منطقه کجوار تبریز قرار دارد که انواع بر تنوع تولیدات از لحاظ تکمیل زنجیره و قیمت محصولات مزیت بزرگی برای استان است. پرنیان با بیان این که ۶۰ درصد کفش چرمی کشور در تبریز تولید می شود، گفت: از لحاظ تعداد واحدهای چرم سازی در کشور در رتبه اول قرار داریم.

وی اظهار کرد: در تولید و صادرات شیشه فعالیت‌های بسیار خوبی در استان انجام می‌شود به طوری که سرمایه‌گذاری عظیمی برای تکمیل زنجیره تولید شیشه اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در صنعت قطعه‌سازی به عنوان یک استان پیشتاز هستیم و واحدهای قطعه‌سازی استان در حال تبدیل به واحدهای دانش بنیان هستند.

پرنیان گفت: اگر زنجیره تولید مس تکمیل شود به قطب اقتصادی کشور تبدیل خواهیم شد.

وی افزود: در حوزه برق و الکترونیک اتفاقات بسیار خوبی در استان در حال وقوع است به طوری که با هدایت واحدهای این حوزه به سمت اقتصاد دانش بینان به یکی از محورهای اصلی برق و الکترنیک کشور تبدیل می‌شویم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: ۶۰ درصد کارخانه های قیرسازی در استان قرار دارد که ظرفیت بزرگی است.

پرنیان افزود: منطقه اوراسیا بهترین بازار برای محصولات تولیدی استان است بنا بر این باید به سمت بازارهای جهانی و بهره گیری از روش های نوین حرکت کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی مس گفت: ۵۲ درصد مس کشف شده کشور در آذربایجان شرقی است و این یعنی یک درصد مس دنیا در این استان قرار دارد.

پرنیان به اهمیت معرفی نشان های تجاری با استفاده از ظرفیت تمام مسئولان بومی اشاره کرد و گفت: باید با ایجاد فضای مناسب و تامین زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاران را جذب کنیم چرا که با ایجاد ثروت تمام کسب و کارها رونق می‌گیرد و این باید تبدیل به یک فرهنگ و یک ادبیات مشترک شود تا تبریز به جایگاه واقعی خود برسد.

وی توسعه و شکوفایی صنعت استان را مستلزم یک عزم همگانی دانست و اضافه کرد: علاوه بر این که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی پایدارتر و بهره‌ورتر است، واحدهای صنعتی بخش خصوصی هر روز در مسیر توسعه قرار دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به این که در جذب منابع مالی برای صنایع، کم کاری شده است، افزود: رشته صنعت آسانسور در جایگاه خوبی قرار دارد و اکنون نزدیک به ۱۰۰ درصد محصولات آسانسور داخل سازی شده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی معدن مس سونگون اوراسیا لوازم خانگی شیرینی و شکلات کجوار کفش چرمی تولید شیشه شرکت های دانش بنیان آسانسور برق و الکترونیک تجارت آذربایجان شرقی رئیس سازمان صنعت بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۳۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: استان آذربایجان شرقی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در سومین روز از ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، ایران اکسپو ۲۰۲۴، رویدادهای مهم و متنوعی را پشت سر گذاشتند.

 با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز و مقامات اقتصادی از کشور سوریه، تفاهم‌نامه‌های همکاری فی‌مابین استانداری آذربایجان شرقی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و فدراسیون اتاق‌های بازرگانی سوریه و ستاد اقتصادی ایران در کشور سوریه برگزار شد. در پی امضای این تفاهم‌نامه اتاق بازرگانی تبریز ‌همکاری‌های خود با این کشور را گسترش می‌دهد و توانایی مشارکت در ظرفیت‌های تازه‌ و استفاده نشده کشور سوریه را به دست خواهد آورد.

همچنین در رویدادی دیگر با حضور استاندار آذربایجان شرقی آیین افتتاح واحد تولید انواع کفش و کفی ورزشی با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت تکین فراوران راه ابریشم و برند نینوس ژاپن در منطقه ویژه اقتصادی سهلان برگزار شد.

همچنین با حضور مقام عالی استان تفاهم‌نامه همکاری برای تولید اکسل خودرو بین کارخانه محورسازان نورمک از استان آذربایجان شرقی با یک شرکت از کشور ترکیه در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

از سوی دیگر تفاهم‌نامه ایجاد شهرک صنعتی ویژه شیشه استان آذربایجان‌شرقی هم در روز دوشنبه در ایران اکسپو ۲۰۲۴ امضا شد.

لازم به ذکر است ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، ایران اکسپو ۲۰۲۴، از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

 

دیگر خبرها

  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه
  • کشور نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ممنوع است
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • دانشگاهیان، پیشرفت‌های کشور را روایت کنند