Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه آمریکایی‌ها خیلی خوب می‌دانند اگر بخواهند به برجام برگردند باید چه کار کنند، گفت: عامل اصلی مکث در مذاکرات، نفع ایران برای برخورداری از مزایای کامل اقتصادی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «حسین امیر عبداللهیان»، وزیر امورخارجه کشورمان در مجمع جهانی اقتصاد که در زوریخ سوییس در حال برگزاری است، طی سخنانی گفت: با عربستان توافق کردیم در سطح مقامات وزارت خارجه یا وزرای خارجه دیدار داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امیرعبداللهیان افزود: ما همیشه درها را باز گذاشتیم که هر زمان ریاض مایل بود روابط طبیعی خود را برگرداند، از آن استفاده کند.  

وزیر امور خارجه گفت: در مذاکرات اخیر پیشرفت‌های خوبی داشتیم و حتی توافق کردیم در آینده نزدیک در سطح مقاماتی از وزارت خارجه یا وزرای خارجه دیداری در کشور ثالث یا مکان مورد توافق داشته باشیم لذا پیشرفت‌ها کم ولی خوب بوده است.

وی تاکید کرد: صهیونیست‌ها درباره موضوع هسته‌ای ایران دروغ پردازی های زیادی می‌کنند اما آمریکایی‌ها خیلی خوب می‌دانند اگر بخواهند به برجام برگردند باید چه کاری انجام دهند.  

امیرعبداللهیان در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد سوییس ادامه داد: بارها اعلام کردیم که در دکترین سیاست خارجی و اعتقادات ما بمب اتم  وجود ندارد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه آژانس بارها اعلام کرده ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و ما الان به نقطه‌ای رسیدیم که اگر طرف آمریکایی واقع بینانه تصمیم بگیرد توافق در دسترس است، تصریح کرد: صهیونیست‌ها توافق در مذاکرات وین را نمی‌خواهند.

وی که در اجلاس داووس با فرید زکریا گفت‌وگو می‌کند، گفت: چرا مساله قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا که قاعدتا مساله‌ای فرابرجامی است برای ایران در به نتیجه رسیدن مذاکرات حیاتی است؛ اگر بخواهم صادقانه بگویم چه چیزی باعث مکث در مذاکرات شده درخواست‌های و مطالبات اقتصادی ما در مسیر تجارت جهانی است و نباید مسئله را به یک موضوع تقلیل داد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: در واقع موضوع قراردادن سپاه در لیست تروریستی آمریکا یک مسئله فرعی است که از طرف لابی اسرائیلی بزرگ‌نمایی شده و اولویت برای ما منافع ملت ایران است.

وی در مورد یمن هم گفت: همه طرف‌های یمنی باید در آینده یمن نقش داشته باشند نه یک گروه و جریان خاص. انصارالله و متحدان در یمن توانستند در مقابل جنگ بایستند. آتش‌بس باید استمرار یابد و محاصره یمن پایان یافته و همه طرف‌های یمنی دور یک میز بنشینند و درباره کشورشان تصمیم بگیرند.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه اطلاعات زیادی داریم که صهیونیست‌ها سیاست خارجی آمریکا را به گروگان گرفته‌اند، ادامه داد: ایران حتما گزینه‌های مختلفی روی میز دارد اما مهمترین مساله این است که عوامل فشارهای حداکثری دوره ترامپ از میان برداشته شود.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: اگر آقای بایدن اقدامی در راستای رسیدن به یک توافق خوب و پایدار نکند، ایران حتما گزینه های مختلفی روی میز دارد.

وی با بیان اینکه 20 سال پیش نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی ادعا کرد ایران در کمتر از یک سال به بمب اتمی دست می‌یابد اما 20 سال گذشت و ما بارها گفته‌ایم در سیاست خارجی ما بمب اتم جای ندارد، افزود: بارها آژانس از مراکز ما بازدید و اعلام کرد که ایرانی‌ها به دنبال سلاح نیستند ولی رژیم صهیونیستی حرف تکراری خود را تکرار می‌کند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه ما در برجام به نقطه‌ای رسیدیم که اگر طرف آمریکایی واقع بینانه تصمیم بگیرد توافق در دسترس است، گفت: رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد و از این رو چنین داستان‌سرایی‌ها را می‌کند.

وی افزود: ما در جنگ تروریستی سوریه به دولت و مردم این کشور کمک کردیم و اجازه ندادیم تروریست‌ها در آن سرزمین حاکم شوند چراکه اگر داعش امروز در عراق و سوریه حاکم بود جهان شکل دیگری داشت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۳۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!

گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین) امروز شنبه فایل ویدئوی جدیدی از وضعیت اسرای اسرائیلی منتشر کرد.

عنوان این ویدئو «فشار نظامی» است که سران صهیونیست بار‌ها بر طبل آن کوبیدند تا به زعم خود اسرای اسرائیلی را آزاد کنند، ولی در واقع باعث شد که ده‌ها نفر از آنان کشته شوند.

در ابتدای ویدئو، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل در حال تکرار این گزاره هستند که فشار نظامی باعث آزادی اسرای صهیونیست خواهد شد.

در این ویدئو، دو نفر از اسرای اسرائیلی که میانسال هستند، صحبت می‌کنند. یکی از آنان که ۶۴ ساله است می‌گوید که حالش خوب است و به خانواده خود پیام می‌دهد که دلش برایشان تنگ شده است. نفر دوم هم ۴۷ ساله است و خطاب به اعضای خانواده خود می‌گوید: «امسال به خاطر این جنگ لعنتی، نتوانستیم هیچ عیدی را جشن بگیریم.

 

یکی از آنان، در هنگام ذکر خاطرات سال گذشته خود، از نظر روحی به هم می‌ریزد و به شدت گریه می‌کند. وی می‌گوید: «ما اینجا به خاطر بمباران با خطر مواجهیم. سؤال من این است که تا کی؟. من از نخست وزیر و همه وزرای کابینه می‌خواهم که در خصوص توافق، از خود نرمش نشان دهند تا همه اسرا آزاد شوند.».

اسیر دومی هم خطاب به نتانیاهو می‌گوید: زمان آن رسیده است که به توافقی دست یابید که ما را از اینجا خارج کند. از همه می‌خواهم که به کابینه فشار وارد کنند و به تظاهرات‌ها ادامه دهند تا مذاکرات به نتیجه برسد».

 

این در حالی است که خلیل الحیه از رهبران حماس روز گذشته خبر داد که این جنبش پاسخ رسمی رژیم اشغالگر به موضع این جنبش را که چند روز پیش به میانجیگران ارائه شده، دریافت کرد». 

پیشنهاد حماس برای مذاکرات، پیشتر در ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجی‌گران مصری و قطری تحویل داده شده بود.

پیشتر یکی از رهبران فلسطینی از فشار‌های شدید آمریکا و اسرائیل علیه قطر برای اعمال فشار بر حماس در خصوص مذاکرات آتش بس خبر داده بود. این منبع آگاه سه‌شنبه پیش گفته بود که این پیش‌زمینه واقعی اظهارات اخیر نخست‌وزیر قطر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی بود که گفت دوحه در حال «ارزیابی میانجی‌گری‌هایی است که انجام می‌دهد».

جنبش حماس فلسطین همواره در مذاکرات آتش‌بس بر برقراری آتش‌بس دائم و خروج کامل رژیم صهیونیستی از نوار غزه تاکید کرده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!