Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از توافق جهت راه اندازی بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی بنیاد شهید و ایجاد زائرسرای مرقد شهید سلیمانی در کرمان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست مشترک با معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در کرمان اظهار داشت: موضوعات مختلفی در این نشست در ارتباط با ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مورد توافق در این نشست خانه ایثار است گفت: بخشی از این مجموعه آماده است که با تجهیز 110 تخت آماده ارائه خدمات می‌شود که توافق شد هر چه سریع‌تر کار دنبال و طی یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: برآورد می‌شود برای راه اندازی خانه ایثار 250 میلیارد تومان هزینه نیاز باشد تا این مجموعه در مرکز استان کرمان تجهیز شود.

وی با بیان اینکه ایجاد زائرسرا برای زائران مرقد مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در این نشست مورد بحث قرار گرفت افزود: مقرر شد تا کار مطالعاتی برای حضور جمعیت بزرگی که در طول سال از سراسر کشور به کرمان می‌آیند انجام شود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه تاکید ما بر این بود که دولت در این راستا زمین مورد نیاز را در اختیار قرار دهد تا این اتفاق مهم بیفتد گفت: مقرر شد گزارش مطالعاتی این طرح طی دو ماه آینده انجام شود.

وی با اشاره به دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بیان کرد: راه‌اندازی بیمارستان 700 تختخوابی بنیاد شهید ویژه جانبازان و ایثارگران در نشست با رئیس بنیاد شهید کشور نیز مورد توافق قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه با استاندار کرمان برای تامین زمین توافق شده است گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه بزرگ بیمارستانی در کرمان نیاز باشد تا بتواند خدمات خوبی به خانواده بزرگ ایثارگران ارائه بدهد.

رئیس بنیاد شهید: مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بررسی می‌شودحضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گلزار شهدای کرمان به روایت تصویررئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به سیدالشهدای جبهه مقاومت ادای احترام کرد

وی با اشاره به اینکه تکمیل 300 گلزار در استان کرمان باقی مانده، افزود: در موارد مربوط به ساماندهی گلزارهای شهدا مقرر شد هماهنگی لازم برای اختصاص اعتبار در این زمینه در سفر رئیس جمهور در دستور کار قرار بگیرد.

پورابراهیمی با بیان اینکه تکمیل پروژه توانبخشی کرمان نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت گفت: طرح ملی مسکن نیز از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه بود و مقرر شد 5 درصد از واحدهای مربوط به این طرح به خانواده ایثارگران، جانبازان و شهدایی که فاقد مسکن هستند، اختصاص داده شود.

وی تصریح کرد: در بحث اشتغال قرار است که سهم 10 درصدی استان تامین و به زودی اعتبارات مربوط به ایثارگران در قالب تفاهمنامه عملیاتی و استفاده از تسهیلات یارانه و نرخ ترجیحی در اختیار این خانواده‌ها قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در ارتباط با خانواده شهدای سیل گلباف که ماه رمضان سال گذشته اتفاق افتاد، مکاتبات بنده با دفتر مقام معظم رهبری ارجاع شده و رئیس بنیاد شهید اعلام کرد در صورتی که به ما ارجاع شود شهید خدمت به حساب می‌شوند.

به گزارش سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با همراهی محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان از مجموعه اقامتی جانبازان قطع نخاع استان کرمان بازدید کرد.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان شهید سپهبد قاسم سلیمانی شهید کمیسیون اقتصادی استان کرمان بیمارستان شهید سپهبد قاسم سلیمانی شهید کمیسیون اقتصادی استان کرمان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس رئیس بنیاد شهید راه اندازی مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: باید در برنامه‌ریزی‌هایی که در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان صورت می‌گیرد استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود.

آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ضمن آرزوی توفیق برای ایشان در مسئولیت جدید عنوان کرد: باید برنامه مشخص کاری خود را به صورت خلاصه و مکتوب ارائه نمایید تا بتوان پس از گفت‌وگو و تبادل نظر آن را مبنای کار قرار داد که در این صورت عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قابلیت ارزیابی هم خواهد داشت.

امام جمعه زاهدان افزود: باید در برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود چرا که در برخی سیستم‌ها مشاهده می‌کنیم که وقتی فردی مسئولیت دستگاه را بر عهده می‌گیرد در ابتدای کار عنوان می‌کند که یک خرابه را تحویل گرفته و تلاش‌های گذشتگان را نادیده می‌گیرد که چنین چیزی از لحاظ اخلاقی، عُرفی و سیاست کاری صحیح نیست و البته کار را هم بی ریشه نشان می‌دهد در صورتی که اگر کار خود را در استمرار تلاش‌های مسئولان گذشته بداند هم رعایت اخلاق داشته و هم کار خود را ریشه دار نشان داده‌ است.

آیت‌الله محامی با تاکید بر جنبه کیفی و تاثیرگذاری فعالیت‌ها بیان کرد: اثربخشی فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای اهمیت است و باید ارزیابی صورت گیرد که چه مقدار در رسیدن به اهداف خود موفق بوده است.

وی ادامه داد: برخی امورات روزمره باید به طور مستمر انجام پذیرد اما باید توجه داشته باشید که این‌ تنها کارهای اولیه است و باید به مراتب فراتر از این تلاش صورت گیرد و در همین راستا امام علی(ع) در نامه به مالک اشتر عنوان می‌کنند:« انجام کارهای کوچک نباید شما را از کارهای بزرگ بازدارد و انجام کارهای بزرگ نباید مانعی برای انجام کارهای کوچک باشد».

همچنین در ابتدای این دیدار مجتبی میرحسینی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز به ارائه بخشی از اهداف و برنامه‌های طراحی شده در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان پرداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد