Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان گفت: شش هزار پزشک و پرستار طی دو سال گذشته از کشور مهاجرت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، حسینعلی شهریاری، امروز پنج شنبه ۵ خرداد در دیدار نماینده، ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امروزه محرومیت بسیاری از مناطق حتی برخی از نقاط اطراف تهران را هم شامل می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و رئیس مجمع خیرین سلامت کشور بیان‌کرد: ولی در مناطق اطراف تهران فرد با اختصاص یک ربع یا نیم ساعت می‌تواند خود را به بهترین مراکز درمانی برساند، ولی در خراسان‌جنوبی و سیستان و بلوچستان گاه فرد باید ۳۰۰ کیلومتر طی کند تا به مرکز درمانی مجهز در مرکز استان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریاری گفت: در دو سال گذشته حدود شش هزار نفر از پزشکان و پرستاران از کشور خارج شدند و به آمریکا و اروپا رفتند و آنجا کار تخصصی و فوق تخصصی خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته چه در دولت و یا ما در مجلس مصوبات غیر کارشناسی داشته‌ایم، بیان‌کرد: قانون عدالت آموزشی یک قانون جامع و تأثیرگذار بر تأمین پزشک در نقاط محروم به ویژه در استان‌هایی، چون سیستان و بلوچستان بود، ولی همچنان مشکلاتی داریم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه‌ داد: بار‌ها گفته‌ام اگر بیمه‌های تکمیلی کلان را برای مسئولان و نمایندگان برداریم تا مانند مردم شویم تا در چنین شرایطی مشکلات و سختی‌های مردم در بیمارستان‌ها را درک کنیم.

شهریاری با بیان برخی از مشکلات درمانی جانبازان گفت: جانبازی که جان خود را در کف میدان گذاشته امروزه با گرانی و کمبود دارو رو به رو است که در این زمینه‌ها باید حتماً تدبیری بیاندیشیم.

وی افزود: من به عنوان یک کارشناس کوچک در حوزه بهداشت و درمان می‌گویم برخی از مشکلات بار‌ها و بار‌ها در جلسات تکرار شده است، ولی هنوز ادامه دارد.

سید علیرضا عبادی، نماینده، ولی فقیه در خراسان‌جنوبی هم در این دیدار گفت: در شرایطی هستیم که قوای سه گانه همسوی با نظام اسلامی هستند و نباید این فرصت‌های طلایی برای خدمت را از دست بدهیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مهاجرت نخبگان پزشکان بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دکتر رضا ملک‌زاده، وزیر بهداشت در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی، فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی در گفت‌وگویی با بغض و حسرت درباره عواملی که سبب می‌شود پزشکان ایران را ترک کنند، صحبت کرد.

منبع: خبرآنلاین

tags # مهاجرت سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • اظهارات تکان‌دهنده؛ بزرگان ما برای درمان سریع به اروپا می‌روند | چرا دنبال پزشک حزب‌الهی نیستید؟ | فیلم
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • (ویدیو) اظهار ندامت و پشیمانی اشکان خطیبی از مهاجرت
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • (ویدئو) واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند