Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد هادی ایمانیه روز پنجشنبه در «شورای عالی زیارت» استان فارس ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این شورا در راستای تحقق شعار سومین حرم اهل بیت(ع) در صحنه عمل اقداماتی وسیعتر و کاملترانجام  و در کمیسیون ماده ۵ مطرح شود.

دکتر ایمانیه دستور داد تا ارتقاء حریم حرم های مطهر آستان مقدس احمد ابن موسی(ع) و سید علاءالدین الحسین (ع) شهر شیراز  به ۳۶۰ هکتار  برسد و طرح جدید تسهیلاتی دولت برای دهک های اول و دوم طرح معیشتی خبر داد و گفت: ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن با بازپرداخت ۱۰ ساله و بهره ۴ درصد به دهک های اول، دوم و سوم ساکن در بافت حرم های مطهر  اختصاص خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه محوطه شهر زیارتی اهل بیت(ع) در شهر شیراز راه اندازی شود، گفت: همه دستگاه های اجرایی تا یک ماه آینده مکلف هستند برنامه خودشان را برای محوطه حریم حرم تدوین و ارائه کنند.

دکتر ایمانیه در ادامه با تاکید بر جمع آوری معتادین در حریم حرم های مطهر، از شهرداری شیراز خواست تا فضاسازی فاخر و در شأن نوادگان امام موسی کاظم(ع) انجام شود. 

استاندار فارس با اشاره به عزم جدی دولت در طرح «رفع فقر مطلق از جامعه ایرانی» تشریح کرد:  اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خانواده های دچار فقر مطلق را تا یک ماه آینده در حریم حرم های مطهر  احصاء کند تا با بسته های حمایتی ویژه، مساعدت لازم برای رفع چهره فقر انجام شود.

نماینده عالی دولت در فارس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان را مکلف کرد تا به امور عمرانی، زیر بنایی و... مساجد حریم حرم های مطهر  رسیدگی ویژه کند.

وی طرح جهش تولید مسکن را مورد اشاره قرار داد و از آمادگی برای مساعدت و واگذاری تسهیلات به دانشجویان علوم دینی و دانشجویان دانشگاه ها برای ساخت مسکن در حریم حرم های مطهر شهر شیراز خبر داد.

دکتر ایمانیه بر ضرورت رعایت موازین شرعی در بوم گردی و گردشگری های اطراف حرم های مطهر تاکید کرد و بیان داشت: از دادن مجوز راه اندازی بوم گردی در حریم حرم ها به این مهم توجه ویژه شود.

استاندار فارس افزود: آیین نامه تسهیلات ویژه سازمان های خدمات رسانی همانند آب، گاز و برق برای حریم ۳۶۰ هکتاری حرم های مطهر شاهچراغ(ع) و سید علاءالدین الحسین(ع)  تدوین شود.

دکتر ایمانیه در ادامه با اشاره به اینکه شیراز مدفن امام زادگان جلیل القدر است، دستور داد تا حریم حرم علی ابن حمزه(ع) به مساحت ۵ هکتار تعریف شود و به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد.

در پایان موضوع امنیت و پاکیزگی فضای سبز در این فضای ۳۶۰ هکتاری نیز مورد تاکید ویژه قرار گرفت.

برچسب‌ها شیراز محمدهادی ایمانیه آستان مقدس شاهچراغ شاه‌چراغ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز محمدهادی ایمانیه آستان مقدس شاهچراغ شیراز محمدهادی ایمانیه آستان مقدس شاهچراغ شاه چراغ حریم حرم های مطهر دکتر ایمانیه حریم حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) به تشریح برنامه‌های حرم مطهر رضوی به این مناسبت پرداخت و اظهار کرد: ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) با محوریت رواق بزرگ امام خمینی (ره) از شامگاه جمعه و همزمان با شب شهادت این امام همام با قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه‌سرایی توسط مداح و ذاکر نام‌آشنای اهل بیت (ع)، آقای احمد واعظی، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی بیان کرد: سخنرانی پیرامون شخصیت ششمین امام شیعیان توسط حجت‌الاسلام والمسلمین علی اوسطی، مرثیه‌سرایی و عزاداری با نوای ذاکران اهل بیت (ع)، آقایان سید محمود علوی و مرتضی اسلامی‌نژاد، از دیگر برنامه‌های شب شهادت این امام همام خواهد بود.

وی افزود: در شامگاه شهادت امام جعفر صادق (ع) همچنین زائران و مجاوران حریم ملکوتی رضوی میهمان محفل شعرخوانی با حضور جمعی از شاعران آئینی از جمله حجج‌الاسلام سید ابوالفضل مبارز، سید رضا یعقوبی آل، علیرضا خاکساری و علی مقدم خواهند شد.

شریعتی‌نژاد در ادامه به تشریح ویژه برنامه صبح شهادت امام صادق (ع) پرداخت و اظهار کرد: این مراسم روز شنبه پانزده اردیبهشت، ساعتی قبل از اذان ظهر با قرائت زیارت امین‌الله و عرض سلام و ارادت به محضر امام مهربانی‌ها با صدای کبیر قلندر زاده آغاز می‌شود و با بیان احکام دینی توسط حجت‌الاسلام مصطفی رنجبر ادامه می‌یابد.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی عنوان کرد: اجرای برنامه سرود و همخوانی توسط گروه گلدسته‌های حرم، شعرخوانی آئینی با نوای شاعر و مدیحه‌سرای اهل بیت (ع)، آقای مصطفی جلیلیان مصلحی، و مرثیه‌سرایی و عزاداری در سوگ شهادت صادق آل محمد (ع) از دیگر برنامه‌های روز شهادت امام صادق (ع) خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این مراسم، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و سپس زائران حریم ملکوتی رضوی با قرائت زیارت‌نامه امام صادق (ع) که توسط آقای قاسم پناهی قرائت می‌شود، به محضر این امام همام عرض ارادت خواهند کرد.

شریعتی نژاد اظهار کرد: ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در شامگاه شهادت این امام بزرگوار نیز ادامه دارد و این مراسم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله با نوای احمد واعظی، شعرخوانی شاعر آئینی، آقای علی زمانیان، سخنرانی آیت‌الله سید علیرضا صدر حسینی و عزاداری و مرثیه‌سرایی آقایان جعفر ملائکه و امیر عارف همراه خواهد بود.

کد خبر 6095185

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • رسانه، سلاح اصلی در جنگ فرهنگ‌ها، ایدئولوژی‌ها و جهان‌بینی‌هاست
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • این پهپاد به کنترل ترافیک در شیراز کمک می کند ؛ روش شناسایی خودروهای متخلف | ویدئو
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است