Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صابر پرنیان عصر امروز در حاشیه بازدید از کارخانه آذر فولاد امین در شهر تیکمه‌داش از توابع شهرستان بستان‌آباد اظهار کرد: در حوزه فولاد بعد از دو استان اصفهان و خوزستان که بیشترین سرمایه‌گذاری دولتی در این استان‌ها انجام شده است آذربایجان‌شرقی در رتبه سوم کشوری و از لحاظ میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در رتبه نخست قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که فولاد یکی از اساسی‌ترین ماده اولیه کسب و کارها و صنعت است، ادامه داد: بخش خصوصی استان در حوزه تولید فولاد مانند سایر بخش ها پیشتاز بوده است.

پرنیان ادامه داد: سرمایه‌گذاری صنعتی در استان ادامه دارد و در بازدیدهای که در این مدت انجام می شود استان در رشته صنعت های مختلف در حال توسعه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه صنعت گفت: در حوزه های متعدد صنعتی مانند صنایع لوازم خانگی، شیرینی و شکلات، پارکت، نپان، کاغذ دیواری و قطعه سازی در رتبه های اول و دوم کشور قرار داریم.

پرنیان ادامه داد: ایجاد ارتباط بین آذربایجان شرقی و یک استان ۱۵۰ میلیون نفری کشور چین بدون تردید تاثیر خوبی بر حوزه فولاد استان خواهد داشت.

وی افزود: اخیرا تصمیماتی برای اخذ عوارض از زنجیره نهایی فولاد اتخاذ شده بود که بلافاصله با همراهی استاندار و نمایندگان مجلس این مصوبه را به نفع تولید فولاد استان اصلاح کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با بیان این که متاسفانه حوزه برق در ۱۰ سال گذشته مورد غفلت واقع شده است، گفت: حوزه سرمایه گذاری و پست های برق به ویژه در آذربایجان شرقی به شدت مورد بی مهری قرار گرفته به طوری که در شهرک های صنعتی استانهای همتراز تا ۱۰۴ درصد برق مورد نیاز واحدهای صنعتی تامین شده ولی این میزان در استان ما ۴۶ درصد است.

وی اظهار کرد: امیدواریم با سفر ریاست جمهوری به استان مصوبات خوبی در این حوزه تصویب شود تا در حوزه برق عقب ماندگی جبران شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استان طرح های خوبی برای تامین و تولید انرژی برق در نظر دارند.

پرنیان با اشاره به اجرای طرح ملی مسکن در سراسر کشور تاکید کرد: با توجه به این که مواد اصلی ساختمان فولاد و سیمان است پیگیر هستیم تا مشکلات موجود این صنعت کاهش یابد.

وی مهم‌ترین چالش بخش فولاد را تامین مواد اولیه عنوان کرد و گفت: برای بقای فولاد آذربایجان‌شرقی که سرمایه‌گذاری بسیار زیادی انجام شده است باید با تمام توان از این صنعت حمایت کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین افزود: فولاد جزو ظرفیت های بسیار بالای استان است بنا بر این باید انجمن فولاد فعال‌تر شود تا به موقع مسائل و مشکلات موجود را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی طرح ملی مسکن فولاد سیمان سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی شکلات کاغذ تیکمه داش بستان آباد رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی انجمن فولاد معدن و تجارت آذربایجان شرقی رئیس سازمان صنعت سرمایه گذاری بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۴۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: دو خوشه‌ پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت، در استان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان علی مهدی‌پور _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی اهمیت زیادی دارد و با ایجاد این خوشه‌های صنعتی چندین واحد صنعتی راکد نیز به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: دو خوشه پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری (تأمین و ساخت و تعمیر) به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت در استان ایجاد شد، با ایجاد این دو خوشه صنعتی دو قرارداد به مبالغ یک میلیون یورو و ۴۶۰ میلیارد ریال با صنایع بزرگ استان در راستای تولید و تأمین تجهیزات مورد نیاز آن‌ها منعقد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: افزایش گردش مالی، توسعه قراردادهای قبلی، سفارش‌گیری از صنایع بزرگ و جلوگیری از خروج سفارش‌ها در استان از مزیت‌های راه‌اندازی این خوشه‌ها است، همچنین راه‌اندازی این خوشه‌ها و شناسایی ظرفیت‌های فنی موجود در استان باید جلب رضایت شرکت‌های بزرگ صنعتی را به همراه داشته است.

مهدی‌پور با اشاره به نقش و جایگاه صنایع کوچک و متوسط، اضافه کرد: این صنایع عامل اصلی رشد و توسعه کارآفرینی و نوآوری است که در رفع بیکاری و محرومیت بسیار اثرگذار است و فرصت‌های جدیدی را برای جذب سرمایه گذار ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه استفاده از خوشه‌های صنعتی در توسعه صنایع کوچک و متوسط یکی از روش‌های مؤثر و کارآمد است، ادامه داد: یک خوشه موفق می‌تواند نیرویی جهت‌دهنده تلقی شود که توسعه یک حوزه صنعتی خاص یا یک اقتصاد منطقه‌ای را در بهترین شکل ممکن به وجود آورد.

کد خبر 748739

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در بستان آباد
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی
  • سهمیه‌ آذربایجان شرقی در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۸ هزار واحد است
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی