Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبر لغو ناگهانی دیدار ایران برابر کانادا اتفاق عجیبی بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ از مدت ها قبل برگزاری بازی دوستانه بین تیم ملی ایران و کانادا بر سر زبان ها افتاد، دیداری که با توجه به مشخص شدن رقبای ایران در جام جهانی قطر و سبک فوتبال حریفان ما در این رقابت ها می توانست دیدار مهم و خوبی برای شاگردان اسکوچیچ در مسیر آماده سازی ایران برای حضور موفق در جام جهانی باشد اما این دیدار در عین ناباوری از سوی فدراسیون حریف لغو شد تا علامت سوال های زیادی در خصوص این مسئله برای فوتبالدوستان ایرانی ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقبال بی نظیر فراموش نشود!

تیم ملی ایران با ستاره های درخشان در عرصه بین المللی جزو تیم هایی است که برگزاری بازی های دوستانه اش هم می تواند برای حریفان تدراکاتی اش دیدار ویژه ای به شمار بیاید، گواه این مدعا این است که به محض اعلام برگزاری این دیدار از سوی تیم میزبان با استقبال بی نظیر تمامی بلیت های آن دیدار در کمترین زمان ممکن به فروش رفت تا بدین ترتیب مشخص شود استقبال عمومی چه از سوی ایرانی های مقیم کانادا و چه از سوی فوتبالدوستان کانادایی وجود داشته است.

ناگهان بازی لغو شد!

در شرایطی که طی روزهای قبل برنامه ریزی های ویژه ای از سوی مسوولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برای انجام کارهای نهایی سفر به کانادا و تدارک شرایط اقامت در این کشور صورت گرفت ناگهان با بدعهدی تیم میزبان این بازی لغو شد، آن هم بدون اعلام توضیحی قانع کننده در خصوص لغو عجیب این دیدار!

برگزاری این بازی در شرایطی از سوی کانادایی ها به صورت یک طرفه و غیرموجه لغو شد که فدراسیون فوتبال کانادا که بر اساس قرارداد دوجانبه متعهد به برگزارى و میزبانى از این دیدار محسوب می شد و  با وجود انجام کلیه اقدامات و مقدمات سفر همچنین تعهدات مورد اشاره از جانب فدراسیون فوتبال ایران، کانادایی ها در فاصله زمانی اندک تا سفر کاروان ایران به این کشور با ارسال نامه اى از لغو بازى خبر داده با این وجود جزییات و علت عدم انجام تعهدات خود در این خصوص را اعلام نکرده است!

مرد شعار یا مرد عمل؟!

در طول تاریخ بارها شاهد بدعهدی ها در قبال ایران بوده ایم و این موضوع شاید در ورزش هم برای ایران بارها در زمینه های مختلف تکرار شده اما حداقل حسن این ماجرا این است که این اتفاق بار دیگر حقانیت ایران را برابر صحبت های شعار گونه کشورهای خارجی علی الخصوص کشورهای غربی را به اثبات رساند، کشورهایی که همواره با شعار خوش رنگ و لعاب جدایی ورزش از سیاست، در برابر ایران مانورهای تبلیغاتی زیادی را به نمایش گذاشته اند اما در عمل هیچ گاه به این شعار پرطمطراق خود عمل نکرده اند!

اثبات حقانیت

شاید لغو این دیدار دوستانه از نظر برنامه ریزی فدراسیون فوتبال و کادر فنی تیم ملی زیان هایی را برای ایران در مسیر آماده سازی اش برای حضور پرقدرت در جام جهانی داشت ولی این اتفاق بار دیگر حقانیت ایران برابر شعارهای بدون عمل کشورهای غربی را به اثبات رساند.

وقتی ماهیت ورزش فراموش می شود!

ماهیت ورزش علاوه بر ایجاد سلامت جسمی و روحی می تواند در زمبنه اجتماعی و بعد ارتباطات در سطح بین المللی نیز مهم باشد و برای نزدیکی و ایجاد وفاق بین مردم کشورهای مختلف نیز به شمار می آید اما با این اتفاق مسائل تکراری در زمینه بدعهدی اخیر در قبال ایران نشان داد که رقبا و حریفان ما کمتر روی چنین مسائلی وفادار هستند.

درخواست مهم از مسوولان

در حال حاضر شاید حق ایران، ورزش ما و تیم ملی ما کمترین در واکنش ها به بدعهدی این باشد که مسوولان مصرانه در پی احقاق حقوق تیم ملی و فوتبال ما و دریافت غرامت 10 میلیون دلاری در برابر این بدقولی باشند تا مشخص شود حرف تا عمل در قبال ایران چقدر فاصله دارد!

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران تیم ملی جام جهانی کانادا ورزش سیاست شعار غرامت بدعهدی فدراسیون فوتبال تیم ملی لغو شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیومرث هاشمی مهمان ویژه فینال/ وزیر ورزش کنار ملی‌پوشان ایران

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار نهایی رقابت های فوتسال قهرمانی آسیا ساعت ۱۴:۳۰ فردا یکشنبه میان دو تیم تیم ملی ایران و تایلند برگزار می شود.

به همین منظور کیومرث هاشمی وزیر وزش امروز شنبه راهی تایلند می شود تا از نزدیک تماشاگر رقابت شاگردان وحید شمسایی در دیدار فینال باشد.

تیم ملی فوتسال با غلبه بر ازبکستان در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا مجوز حضور در فینال این مسابقات را به دست آورد. این تیم پیش از این و با صعود به مرحله نیمه نهایی صاحب سهمیه جهانی هم شده بود.

کد خبر 6089626

دیگر خبرها

  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران در کافا
  • تیم ملی فوتبال دختران ایران قهرمان تورنمنت کافا شد
  • وزیر ورزش و جوانان مهمان ویژه فینال فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • شمسایی در فینال آسیا میهمان ویژه دارد
  • سفر شبانه وزیر ورزش به تایلند
  • سفر وزیر ورزش به تایلند برای تماشای فینال فوتسال آسیا
  • اتفاق عجیب در فوتبال پایه ایران + تصاویر | عده‌ای به جان کمک داور افتادند
  • کیومرث هاشمی مهمان ویژه فینال/ وزیر ورزش کنار ملی‌پوشان ایران
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش