Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@10:50:04 GMT

آغاز حمله زمینی ارتش ترکیه به سوریه

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۵۰۹۴

آغاز حمله زمینی ارتش ترکیه به سوریه

آفتاب‌‌نیوز :

ارتش ترکیه با ورود یک ستون بزرگ نظامیان خود از گذرگاه باب السلامه به سمت مناطق شمالی سوریه تجاوز گسترده نظامی را علیه این کشور آغاز کرد.

ادعا شده که ترکیه درصدد حمله به کردها و نیروهای قسد که تحت حمایت و پشتیبانی ارتش اشغالگر ایالات متحده آمریکا در سوریه فعالیت دارند، می‌باشد.

به گزارش سانا (خبرگزاری رسمی سوریه)، ارتش ترکیه بامداد پنجشنبه هم به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامی، مناطقی در شمال عراق و سوریه را بمباران کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که پیشتر هم ارتش ترکیه بارها به مناطق شمالی سوریه به همین بهانه حملاتی را ترتیب داده و برخی شهرهای مرزی این کشور را با خمپاره و راکت هدف قرار داده بود اما پس از مدتی از برخی مناطق عقب نشینی کردند اما حالا با ورود کاروان نظامی ارتش این کشور به سوریه صحنه نظامی شکل دیگری به خود گرفته است.

گفتنی است که هنوز اطلاعات تکمیلی درباره حجم تسلیحات وارده شده و تلفات مردم سوریه درپی بمباران‌های ساعات گذشته توسط ارتش ترکیه منتشر نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سوریه ترکیه جنگ حمله نظامی ارتش ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه

نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در استان حمص در مرکز سوریه را منهدم کرد.

به گزارش ایسنا، وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد: در حملات نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده و در مناطق کوهستانی جبال العمور در استان حمص مخفی شده بودند که دسترسی به آن دشوار است، منهدم کردند.

کولت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: طی روز گذشته هفت حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه توسط گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «حزب اسلامی ترکستان» در منطقه کاهش تنش در ادلب، یک حمله در استان حلب، چهار حمله در استان ادلب و ۲ حمله در استان لاذقیه انجام شده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، ۲۱ آوریل روسیه اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی آمریکا در سوریه ۲ بار پروتکل عدم درگیری را نقض کرد و پروازهایی را بدون هماهنگی روسیه انجام داد.

گروه‌های تروریستی در سوریه گاهی حملاتی را به غیرنظامیان و مقرهای ارتش سوریه انجام می‌دهند و ارتش سوریه و روسیه با این حملات مقابله می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح
  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش