Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- گروه هنر و رسانه: پس از پایان ماه رمضان، قرار بود شبکه سه ادامـه پخش «برف بی‌صدا می‌بارد» ساخته پوریا آذربایجانی را از سر بگیرد، اما سریال پلیسی «حکم رشد» کاری از حسن لفافیان جای آن را گرفت. «حکم رشد» به دلیل اختلاف مهدی آذرپندار مدیر گروه سابق فیلم و سریال شبکه سه با سعید نعمت‌الله کارگردان اولیه آن، بر سر کیفیت این مجموعه با حاشیه‌هایی مواجه شد و در نهایت گروه سازنده آن تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند که سعید نعمت‌ا... از «حکم رشد» جدا شد و نام او به عنوان فیلم نامه‌نویس در تیتراژ نیامده اما شیوه‌ی ساخت سعید نعمت الله به قدری تکراریست که اگر فقط تیزر سریال را ببینید از طرز حرف زدن و فضای داستان متوجه می‌شوید سریال، نوشته  سعید نعمت الله است.

این سریال تکمیل کننده سه‌گانه اختلاف‌های خانوادگی میان برادرهاست که از سریال «جراحت» آغاز شده و در «برادر جان» ادامه پیدا کرده است.

در «حکم رشد» ذبیح و هاشم که برادر نانتی هستند در مقابل بکدیگر قرار دارند و مامان توران با بازی ثریا قاسمی همچون سریال«جراحت» میان این دوبرادر برای برقراری صلح خود را به آب و آتش می‌زند و اینگونه مخاطب شاهد نبردی اعصاب خردکن و پراسترس بین خیر و شر در جدال دوبرادر؛ یکی پلیس و دیگری مجرم است.

«حکم رشد»مانند تمامی آثار نعمت الله سرشار از تنش،دعوا و پرخاش میان شخصیت‌های اصلی است. تنش و حاضرجوابی همه کاراکترهای داستان آنقدر زیاد،تکرار شونده و سریع است که مخاطب را پس می‌زند و اینگونه مخاطبی که خسته از کار روزانه می‌خواهد ساعتی استراحت کند و در کنار اعضای َ خانواده شامی میل کند، قید تماشای چنین سریال استرس زایی را می‌زند.اصلاً این حجم تلخی، خشونت و فریاد آدم‌ها بر سر هم چه دلیلی دارد؟! آیا این همه تشنج از شأن، جایگاه انسانی و شخصیتی آدم‌ها نمی‌کاهد و در ابعادی وسیع‌تر، بر خانواده و جامعه اثرگذار نیست؟

در "حکم رشد" همانند" مادرانه"،" زیر هشت" و.... فرم ثابتی از طرز دیالوگ نویسی را میبینیم؛ از کودک دو ساله گرفته تا یک مرد ۷۰ – ۸۰ ساله، از دزد گرفته تا دکتر، از بی‌سواد تا تحصیلکرده، همه و همه یک لحن خاص دارند، که به اصطلاح آهنگین است اما نامفهوم و پرطمطراق که طوطی وار از زبان شخصیت‌ها بیان می‌شود!!! از ذبیح گرفته تا غلام، از زهره و محبوبه و مامان توران تا افشین کافر همه با لحنی خاصی و الفاظی قلمبه سلمبه و با ادبیاتی شبیه به ۵۰ سال پیش صحبت می‌کنند که اصلا برای مخاطب قابل درک نیست و نمی‌تواند با شخصیت‌های داستان ارتباط برقرار کند، شخصیت‌هایی که همچون دیگر آثار این نویسنده که سابقه کارگردانی سریال کشدار و خسته کننده"زمین گرم"را در کارنامه خود دارد؛ همه از زمین و زمان طلبکارند و به دنبال انتقام و خونخواهی هستند. یادمان بیاید چگونه محبوبه بعد از مرگ هاشم ناگهان از یک زن شاد و ساده به یک عفریته پرکینه تبدیل می‌شود.

 

 

حرکات  و رفتار لات‌های داستان نیز چون غلام، هاشم،افشین کافر و... امروزی و باور پذیر نیستند و مخاطب با دیدن آنها یاد لات‌های فیلمفارسی بخصوص شخصیت‌های فیلم‌های مسعود کیمیایی می‌افتد که همچنان در جغرافیای خاص خود در ۵۰ سال پیش گیر کرده‌اند. در زندگی روزمره کمتر پیش می آید دو نفر شبیه به هم حرف بزنند، هر آدمی واژگان و ادبیات خود را دارد، راننده تاکسی به گونه‌ای حرف می‌زند، مغازه دار به گونه‌ای دیگر، پزشک واژگان خاص خود را دارد و استاد دانشگاه هم همینطور، ادبیات استاد دانشگاه با ادبیات دانشجو و ادبیات پلیس متفاوت است. در واقع ادبیات هر کس جهان آن شخص است، به قول فیلسوفی که گفته بود «مرزهای زبان من مرزهای جهان من هستند». به زبانی دیگر وقتی همه کاراکترها به یک شکل حرف بزنند ما با شخصیت‌هایی بدون جهان، گذشته و خاطره روبرو هستیم. یک فیلم‌ساز خوب کسی است که بتواند لحن، زبان و گفتار هر شخصیت را به درستی بازنمایی کند تا بتواند به اثرش و شخصیت هایش وسعت ببخشد. در تحلیل نهایی وقتی همه ما یک جور حرف می‌زنیم یعنی هیچکدام حرف نمی‌زنیم.

در پایان باید گفت وقتی سریال هایی چون«زیرپای مادر»،"برادر جان"  "عقیق" و "زمین گرم" در زمان پخش با انتقادات جدی مواجه شده‌اند، انتظار می‌رود تلویزیون همکاری با سازندگان این سریال‌ها را تا عوض شدن شیوه کاری و تفکر آنها  به حالت تعلیق درآورد نه اینکه در این برهوت سریال سازی و کم شدن بینندگان تلویزیون بدلیل کیفیت پایین برنامه‌های آن، باز هم در دایره‌ای بسته به سراغ چنین افرادی برود و سریال‌هایی پخش کند که در این شرایط نابه سامان اقتصادی و فرهنگی بجای تزریق روحیه امید و نشاط بخشی به جامعه، با اعصاب و روان مخاطبان خود بازی کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سریال حکم رشد شبکه سه سعید نعمت الله سعید نعمت نعمت الله شخصیت ها حکم رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۵۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هالند به جای پادشاه بربرها در بازی کلش آف کلنز!

به گزارش "ورزش سه"، ارلینگ هالند، فوق ستاره منچستر سیتی در حال تبدیل شدن به یک شخصیت بازی ویدیویی در کلش آف کلنز است. این اولین بار است که یک شخص واقعی به بازی اضافه می شود و هالند در طی یک رویداد فصلی با موضوع فوتبال و به مدت یک ماه، به شخصیت پادشاه بربر تبدیل می شود. حالا مشخص می شود که منظور هالند از انتشار استوری شب گذشته و با سیبل زرد رنگ بربرها چه بوده است.

ماشین گل نروژی، 23 ساله، با این بازی موبایل نمادین شریک شده است، جایی که قرار است به اولین شخصیت قابل بازی آن تبدیل شود. هالند به «پادشاه بربر» معروف تبدیل می‌شود که در یک رویداد بازی فصلی با مضمون فوتبال جاودانه می‌شود.

گیمرهای بازی محبوب کلش آف کلنز می‌توانند مهاجم نروژی را جذب کنند یا به دهکده‌اش حمله کنند و آن را خراب کنند. اگر شما هم طرفدار منچستر یونایتد یا آرسنال باشید، این بهترین فرصت برای انتقام گرفتن از هالند است!

هالند بیش از 10 سال است که کلش آف کلنز بازی می کند و با شرکت سوپرسل، سازنده بازی فنلاندی که پشت این بازی محبوب موبایل قرار دارد، تماس گرفته است تا با هم همکاری کنند. سوپرسل نیز از فرصت استفاده کرد.

هالند در فصل گذشته رکورد گلزنی یک بازیکن در یک فصل از رقابت های لیگ برتر را در اولین فصل حضور خود در انگلیس شکست و در ادامه نیز با سیتی یک سه گانه تاریخی را ثبت کرد. حالا او با تبدیل شدن به اولین شخص واقعی که در کلش اف کلنز ظاهر می شود، دوباره تاریخ ساز شده است.

مهاجمی که در این دوره 32 گل به ثمر رسانده است، از طرفداران قدیمی این بازی است که بیش از دو میلیارد بار دانلود شده است. او حتی یک دهکده قابل توجه درون بازی ساخته است که منجر به این همکاری شد.

استوارت مک گیو، مدیر کل کلش آف کلنز می گوید: وقتی شنیدیم ارلینگ هالند از طرفداران بازی ما است و می خواهد با ما شریک شود، واقعاً یک سناریوی رویایی بود. هالند حدود 10 ساله بود که برای اولین بار کلش آف کلنز را کشف کرد و دهکده ای درون بازی در دنیای فانتزی ساخته است.

هالند می‌گوید: من مدت‌هاست که از طرفداران بزرگ این بازی هستم و همه چیز را در مورد آن می‌دانم، بنابراین ظاهر شدن به عنوان یک شخصیت درون بازی واقعاً جالب است.

فصل ویژه هالند از فردا آغاز می‌شود و تا 31 می ادامه خواهد داشت، و اگر هالند را در میدان نبرد شکست دهید، جوایز اضافی و جایگاهی در جدول امتیازات دریافت خواهید کرد.

در ویدیویی که شرکت سوپرسل منتشر کرده است، یک ارتش از سپاه بربرها پس از شکست در حمله به یک دهکده، ناگهان تکه روزنامه ای با تصویر هالند را پیدا می کنند که با تیتر بزرگ به او لقب بزرگترین مهاجم دنیا داده شده است.

تعدادی از شخصیت های بازی کلش آف کلنز از جمله بربر، آرچر، گابلین، والبریکر و ویزارد یا جادوگر به سراغ هالند رفته و با استفاده از قدرت جادویی ویزارد، او را از دنیای واقعی وارد دنیای فانتزی کلش آف کلنز می کنند.

در ادامه نیز هالند با روپایی زدن و شوت کردن بمبی که در دست شخصیت والبریکر است، به همراه ارتشش به سمت دهکده دشمن هجوم می برد.

دیگر خبرها

  • بهترین فیلم های سامورایی قرن بیست و یکم؛ از The Last Ronin تا ۱۳ Assassins (+عکس)
  • نگاهی بر خبر‌های ورزشی یازدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • هالند به جای پادشاه بربرها در بازی کلش آف کلنز!
  • نقد فیلم مست عشق / شکستی مفتضحانه برای حسن فتحی
  • زرنگ‌بازی سعید آقاخانی در «نون خ ۵»
  • واکنش وحید شمسایی به شوخی سریال «نون خ ۵» +فیلم
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • افعی تهران، راسکولنیکُف و احساس منحصر به فرد بودن در جهان
  • نگاهی به ۳ سریال جدید تلویزیون
  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان