Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین ماه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در حالی آغاز شد که دانشجویان کار جهادی و پیگیری مطالبات مردمی را ادامه دادند و در کنار مردم در غم از دست دادن جوانان در حادثه متروپل آبادان سوگوار شدند.

گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، آخرین روز‌های سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ سپری می‌شوند و فضای دانشگاه‌ها در تب و تاب امتحانات و برگزاری آخرین جلسات کلاس‌های درسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برخی دانشگاه، کلاس‌هایی ادامه پیدا کرده و طولانی‌تر شده، چون دانشجویان به آموزش بیشتر نیاز داشتند.

 

گردوخاک؛ عامل جدید تعطیلی دانشگاه‌‌ها

براساس اعلام وزارت علوم و ستاد ملی کرونا، امتحانات در همه رشته‌های تحصیلی و هم مقاطع به صورت حضوری برگزار می‌شود، اما این روزها، دانشگاه‌ها با چالش گردوخاک و آلودگی هوا مواجه شده اند؛ مساله‌ای که ممکن است امتحانات پایان ترم را به تعویق بیندازد همانطور که باعث تعطیلی دانشگاه‌ها در هفته گذشته شده است.

عمده دانشگاه‌های غرب کشور در روز‌های پایانی هفته گذشته مجبور به تعطیلی دانشگاه‌ها و به تعویق انداختن کلاس‌ها شدند. دانشگاه‌ها در استان‌هایی مانند آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان، زنجان، کرمانشاه و ... تعطیلی دو یا سه روزه داشتند.

 

بیشتر بخوانید:

گردوخاک دانشگاه‌های زنجان را به تعطیلی کشاند کلاس‌های آموزشی دانشگاه تبریز به علت آلودگی شدید هوا تعطیل است تمامی فعالیت‌های دانشگاه ارومیه به دلیل گرد و غبار تعطیل شد

 

آزمون دکتری به غول آخر رسید

با اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، دانشگاه‌های مختلف کشور دراطلاعیه‌های جداگانه‌ای زمان مصاحبه آزمون دکتری را براساس رشته تحصیلی و دانشکده تعیین کردند. با انجام این مصاحبه ها، دانشجویان دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دانشگاه‌های کشور مشخص می‌شوند و پرونده این آزمون نیز بسته می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

فرصت ثبت‌نام مصاحبه داوطلبان دکتری دانشگاه ارومیه تمدید شد ارسال مدارک برای مصاحبه دکتری دانشگاه تبریز تا ۶ خرداد تمدید شد جزئیات مصاحبه داوطلبان آزمون دکتری تخصصی دانشگاه سمنان اعلام شد دانشگاه ارومیه از داوطلبان دوره دکتری صورت حضوری دعوت به مصاحبه می‌کند ثبت‌نام مصاحبه دکتری در دانشگاه فردوسی مشهد تا ۱۰ خرداد ادامه دارد

 

جهاد در کنار مردم و با مشارکت مردم

فعالیت جهادی دانشجویان در نقاط مختلف کشور کمی کمرنگ شده؛ دلیل آن هم رسیدن روز‌های پایانی سال تحصیلی و مشغول بودن دانشجویان به امتحانات پایان سال است. از طرفی جهادگران در حال آماده سازی شرایط برای ادامه اردو‌های جهادی در ایام تابستان هستند. در این شرایط استاندار کردستان در دیدار با فعالان دانشجویی و جهادگران این استان قول داده که تمام نهاد‌های دولتی استان را برای کمک به اردو‌های جهادی به میدان آورد.

 

دانشجویان جهادگر همدانی هم در ادامه فعالیت‌های جهادی خود در هفته گذشته عملیات سفت کاری چهار منزل مسکونی مددجویان کمیته امداد را در یکی از روستا‌های همدان به پایان رساندند و از هفته آینده مشغول نازک کاری آن می‌شوند.

امام جماعت یکی از روستا‌های منطقه قلعه گنج کرمان نیز گروهی از نوجوانان را گردخود جمع کرده تا برای حل مشکلات اهالی این روستا‌ها اردوی جهادی برگزار کنند. ساخت منزل و مسجد و حتی آب رسانی به روستا‌های کم آب و بدون آب، از جمله اقدامات این گروه جهادی است.

 

بیشتر بخوانید:

آبرسانی به دو روستا با تلاش امام روستا و بچه های جهادی سفت کاری ساخت ۴ منزل مسکونی مددجویان کمیته امداد در یکن آباد همدان صورت گرفت تمام دستگاه‌ها را برای بهتر برگزار شدن اردوهای جهادی به میدان می‌آوریم

 

آوار متروپل بر سر مردم آبادان

متروپل، ساختمانی که هنوز به طور کامل افتتاح نشده بود، در آبادان فروریخت. حادثه‌ای که تاکنون جان ۱۸ نفر از هموطنانمان را گرفته و با گذشت ۵ روز از وقوع آن، عملیات جستوی پیکر جانباختگان این حادثه ادامه دارد و هنوز نیرو‌های امدادگر با کمک مردم در حال آواربرداری هستند. همبستگی مردم آبادان در این زمینه، تیتر اخبار زیادی شده بود.

 

بیشتر بخوانید:

تجمع مردم آبادان برای اهدای خون به آسیب‌دیدگان حادثه ساختمان متروپل هر لحظه امکان ریزش سازه وجود دارد

 

مطالبه‌گری برای سوال از مسئولان

هفته گذشته رئیس جمهور سفر استانی به آذربایجان غربی داشت. دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی این استان در دیدار مردمی رئیس جمهور به احیای دریاچه ارومیه، خام فروشی معادن و ضرورت توجه دولت به این دو مساله در آذربایجان غربی تأکید کرد. البته یکی از مصوبات دولت در این سفر استانی، پرداختن به مساله دریاچه ارومیه بود و مقرر شد مدیران استانی برنامه‌های خود را برای احیای این دریاچه اعلام کنند.

 

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان گرمی نامه‌ای به اعضای شورای شهر نوشت و از آنان خواست توضیح دهند چرا پارک علوی این شهرستان که البته قرار است با مشارکت بنیاد علوی ساخته شود، پس از گذشت چند سال هنوز احداث نشده است.

 

مساله دانشجویان مشترک لبنان در دانشگاه اصفهان هنوز حل نشده است؛ مساله‌ای که به نظر می‌رسد آنقدر‌ها هم چالشی نباشد، اما در گیرودار رسم و رسومات اداری گیر کرده و البته گویا مسئولان حال پاسخ دادن ندارند. البته در نهایت داداش‌پور در حاشیه یکی از جلسات خود با خبرنگاران گفت که هفته آینده جلسه کمیسیون موارد خاص تشکیل می‌شود و تصمیم جدیدی درباره این دانشجویان اتخاذ خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

دولت برای احیای دریاچه ارومیه یا خام‌فروشی معادن کارویژه داشته باشد / استقبال رئیس جمهور از پیشنهاد نماینده بسیج دانشجویی عزم جدی دولت برای احیای دریاچه ارومیه / حق آبه‌ای که به این «شور دریا» تخصیص نیافت مدیران شهری گرمی و اعضای شورای شهر درباره تأخیر در افتتاح پارک علوی توضیح دهند آسمان ریسمان بافتن‌های وزارت علوم برای حل مشکل دانشجویان مشترک لبنان / سازمان امور دانشجویان هم از پاسخ سرباز می‌زند مشکل دانشجویان مشترک لبنان دانشگاه اصفهان در جلسه کمیسیون موارد خاص هفته آینده بررسی می‌شود

 

از سرکاری مسئولان مشهدی در بازگشایی پادگان تا ادامه بحران در میانکاله

نیمه‌های اردیبهشت ماه، خبر توافق آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد، ارتش و وزارت راه و شهرسازی درباره اراضی پادگان لشکر ۷۷ مشهد به مردم رسید. خبری خوش که مردم ۱۷ سال منتظرش بودند. اما با گذشت ۱۵ روز از وعده مسئولان برای بازگشایی اراضی این محدوده و آغاز عملیات‌های لازم برای تردد مردم، در اول خرداد، بخشی از سیم خاردار پارکینگ این پادگان برداشته شد هرچند مسئولان از همین اقدام اندک به اجرایی شدن وعده‌های خود تعبیر کردند.

بخشنامه‌ای از سوی دفتر ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت صادر شده که سازوکار دقیق تری را نسبت به گذشته درخصوص واردات ماشین آلات ارائه داد. با این حال باز هم واردکنندگان به همین مقدار هم راضی نبوده و با آن مخالفت کردند.

 

وضعیت میانکاله تغییری نکرده؛ فقط فعلا از ادامه فعالیت آن جلوگیری شده است. یک کارشناس آب و توسعه پایدار معتقد است که احداث پتروشیمی در میانکاله تهاجم به طبیعت است و واقعا روشن نیست که چطور مجوز‌های احداث آن اعطا شده است.

 

قطار سریع السیر از تهران به اصفهان که از ۱۱ سال پیش قرار است احداث شود، همچنان بلاتکلیف است و حتی شنیده شده برخی قصد لغو کامل آن را دارند. این پروژه نقش مهمی از انتقال محصولات دانش بنیان و تولیدات سایر استان‌ها به تهران و بالعکس ایفا می‌کند و مشخص نیست دلیل مخالفت‌ها برای احداث این پروژه دقیقا چیست؟

 

گفته می‌شود سد مارون ۲ بخشی از آب موردنیاز در تالاب شادگان را تأمین خواهد کرد، اما رسیدن به این هدف موانع زیادی دارد؛ از جمله زمین‌های کشاورزی گسترده‌ای که در بالادست سد اول مارون ایجاد شده آب را می‌خورند و اجازه نمی‌دهند آب به تالاب برسد.

 

بیشتر بخوانید:

بخشنامه جدید وزارت صمت: ممنوعیت واردات ماشین آلات معدنی ساخت داخل / واردکنندگان: بخشنامه برای تأمین منافع هپکو است! سیم‌های خاردار پادگان ارتش مشهد در خیابان ارشادالرضا برداشته شد / احتمال ایجاد یک معبر تا ۲ هفته آینده احداث پتروشیمی میانکاله در مازندران تهاجم به طبیعت است / تاثیر منفی آسیب‌های محیط زیست به زندگی مردم خط سریع السیر تهران اصفهان گرفتار موانع داخلی / مالیات و بیمه طرح قطار سریع السیر به دلار دریافت می‌شود!

 

سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ رو به پایان است و با اینکه بیشتر این سال هنوز کرونا میهمان ناخوانده خانه‌های ایرانی بود، اما فعالیت تشکل‌های دانشجویی روبه جلو و بدون وقفه ادامه داشت. مشکلات و مسائل مردمی همچنان دغدغه دانشجویان است و دانشجو خود را موظف به پیگیری این مسائل می‌داند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تعطیلی دانشگاه ها مطالبه گری دانشجویی اردوی جهادی کمک مومنانه دریاچه ارومیه بیشتر بخوانید آزمون دکتری هفته گذشته دانشگاه ها هفته آینده سال تحصیلی روستا ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامع دیدن مسائل از سوی فعالان رسانه و تعامل مسئولان لازمه حل مسائل کشور

مدیر مسئول خبرگزاری ایمنا گفت: لازمه پیگیری و حل مسائل مردم شناخت دقیق موضوعات استانی و شهری و مدیریت صحیح در نوع و روش پیگیری است، جامع دیدن مسائل و تعامل مسئولان با فعالان رسانه‌ای نیز قطعاً نتایج مثبتی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محسن آنالویی امروز_ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در آئین افتتاح رسمی دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک اظهار کرد: عزم و اراده ملت ایران در نفی سلطه، استبداد و زورگویی مستکبران و استقلال و اقتدارطلبی دشمنان را برای طراحی و عملیاتی کردن شدیدترین تهاجم رسانه‌ای مصمم کرده است.

وی در بیان دلایل این اقدام اظهار کرد: پیش از انقلاب امور مردم و کشور در دست دیگران بود و آن‌ها برای غارت و چپاول سرمایه‌های ملی به دروغ خود را نجات دهنده مردم معرفی می‌کردند اما مردم با کنار زدن آنها خود زمام امور کشور را در دست گرفتند و مستقل از ابرقدرت‌ها توانستند پیشرفت کنند و امروز معادلات منطقه و جهان به نفع جبهه حق در حال تغییر است و این یعنی آنکه مردم علاوه بر اینکه خودش را از زیر بار ظلم نجات داد به یک ملت الگو تبدیل شده است.

مدیر مسئول ایمنا با اشاره به نشانه‌های اقتدار ملی گفت: وقتی رهبر انقلاب برای جوانان اروپایی نامه نوشتند کمتر کسی امروز را می‌دید که جوانان دانشجو در قلب اروپا و آمریکا که اسلام را درک نکرده‌اند اینگونه فریاد عدالت خواهی و ظلم ستیزی سر دهند و نفرت و انزجار خود را از رژیم فاسد صهیونیستی فریاد بزنند.

وی ادامه داد: اما می‌بینیم سلطه گران به بدترین شکل آنها را سرکوب می‌کنند و تنها جرمشان هم حمایت از مظلوم است اما با وجود تلاش رسانه‌های نظام سلطه برای حذف و سانسور اخبار اعتراضات، آنها نتوانستند مانع از بازتاب جهانی این اقدام عدالت‌طلبانه شوند و این همان آرمان ملت ما است.

وی ادامه داد: در عملیات موشکی ایران علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی با اقتدار اعلام کردیم خواهیم زد و آن را رسانه‌ای کردیم و دیدید با وجود حمایت و پشتیبانی هم پیمانان این رژیم کودک کش چگونه حیثیت آنها جلوی چشم ملت‌های جهان از بین رفت و این جز با اتکا به قدرت ملی و پشتیبانی مردم میسر نمی‌شد.

وی افزود: دشمن وقتی می‌بیند در جنگ نظامی جواب نمی‌گیرد دست به تهاجم و ترور رسانه‌ای می‌زند و با ابزار عملیات روانی برای بر هم زدن امنیت روانی مردم، انسجام و همدلی اجتماعی وارد میدان می‌شود و گاهی برخی به عمد یا ناآگاهانه در راستای هدف دشمن به جای امیدآفرینی با برجسته کردن مسائل حاشیه و فرعی به این هدف کمک می‌کنند.

مدیر مسئول ایمنا با اشاره به ضرورت اتحاد و همدلی رسانه‌ها در این شرایط گفت: با وجود تهاجم رسانه‌ای و نبردی که تلاش می‌کند با سیاه نشان دادن شرایط، حرکت مردم به سمت قله پیشرفت را کند یا متوقف کند هر حرکتی که این هدف دشمن را تقویت کند قطعاً مردود است.

وی تصریح کرد: با این شرایط، باید عرصه فعالیت رسانه را فراتر از بازی‌های سیاسی و دوقطبی‌ها تعریف کرد و لذا لازم است با هر عقیده و سلیقه از اختلاف پرهیز کنیم و خود را در یک جبهه رسانه‌ای بدانیم تا ان شاءالله قوت و قدرت جمعی‌مان توفیقات ما را در نبرد با جبهه باطل بیشتر کند.

مدیر مسئول خبرگزاری ایمنا در همین راستا با بیان اینکه ایجاد دفتر سرپرستی ایمنا در استان مرکزی با هدف تقویت و اضافه کردن ظرفیت جدید رسانه‌ای با گفتمان تخصصی شهر و شهروندی به جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی است و امید داریم با عنایات خداوند در کنار سایر دوستان رسانه‌ای این استان در پیگیری مسائل شهروندان و افزایش امید و سرزندگی مردم تلاش کنیم، گفت: لازمه پیگیری و حل مسائل مردم شناخت دقیق موضوعات استانی و شهری و مدیریت صحیح در نوع و روش پیگیری است، جامع دیدن مسائل و تعامل مسئولان استانی با فعالان رسانه‌ای نیز قطعاً نتایج مثبتی خواهد داشت.

عملیات «وعده صادق» هیمنه پوشالی اسرائیل را شکست

رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک هم گفت: عملیات «وعده صادق» نیروی هوافضای سپاه، هیمنه پوشالی اسرائیل و استکبار جهانی را شکست.

داوود قربانی اظهار کرد: عملیات «وعده صادق» در راستای مکاتبه مقام معظم رهبری با جوانان اروپا و اقدام ارزشمند نیروهای مسلح در یک راستا قرار گرفت و هم اینک موجب بروز تظلم خواهی عموم مردم جهان شد.

وی افزود: امید می‌رود به زودی شاهد پیروزی مردم غزه و همه آزادی‌خواهان جهان باشیم.

رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک با اشاره به افتتاح رسمی دفتر سرپرستی ایمنا در استان مرکزی گفت: امید می‌رود با فعالیت این خبرگزاری به صورت تخصصی در حوزه شهر و شهروندی شاهد رشد و تعالی شهر اراک باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با حضور مدیران شهری، اعضای شورای شهر، مدیران خبرگزاری ایمنا و اصحاب رسانه دفتر ایمنا در اراک افتتاح شد.

کد خبر 749819

دیگر خبرها

  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود
  • استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب و صهیونیسم در حال شکسته‌شدن است
  • تا رسیدن مترو به حرم شاهچراغ از مسئولان مطالبه خواهم کرد
  • «تهران ۲۰» به مطالبات مردم نزدیک‌تر می‌شود
  • حضور دانشجو معلمان در اردوی جهادی زکات دانش اندوزی آنهاست
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • تعیین فرصت ۶ ماهه برای پرداخت حق سهم شهرداری از اراضی الحاقی
  • جامع دیدن مسائل از سوی فعالان رسانه و تعامل مسئولان لازمه حل مسائل کشور
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم