Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن محمدیاری شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت اظهار داشت: ساماندهی استخدام کارکنان دولت جزو اولویت‌های کمیسیون اجتماعی است و از دولت خواسته شده بود تا آن را در قالب لایحه ارائه کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در زمان مقرر لایحه ساماندهی استخدام کارکنان دولت را ارائه نکرد افزود: کمیسیون اجتماعی در قالب طرح این موضوع را دنبال کرد حتی برای ثبت پیشنهاد ۱۰ روز به دولت زمان دادند که آن هم منقضی شد لذا پس از تعطیلات مجلس این طرح به صحن می‌رود تا نهایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدیاری با اشاره به اینکه بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به دو بخش تقسیم شد گفت: یک بخش تعیین تکلیف انعقاد قرارداد مستقیم کار معین برای نیروهای شرکتی و حجمی و طرح‌های عمرانی بود که مصوب شد و بخش دیگر ساماندهی سایر کارکنان نیروهای قرارداد کار معین است که دولت باید برای آن لایحه‌ای بدهد.

بیشتر بخوانید :

جمله عجیب رئیسی خطاب به مسئول بهشت زهرا حسین عبدالباقی مالک «متروپل» از بستگان خانوادگی شمخانی است؟

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی از بررسی بخش نخست طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت پس از تعطیلات مجلس خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از تعطیلات مجلس بخش نخست در حوزه نیروهای پیمانکاری و حجمی توسط نمایندگان تعیین تکلیف می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره عدم تمکین دولت از افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در برخی از بخش‌ها عنوان کرد: کارگران شاغل در دستگاه‌های دولتی باید بر مبنای مصوبه شورای عالی کار حقوق دریافت کنند و در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز مقرر شد حقوق کارگران ۵۷ درصد افزایش باید.

وی با بیان اینکه در صورت عدم تمکین دولت از این قانون مجلس از بعد نظارتی ورود می‌کند ابراز داشت: اخبار منفی در مورد اجرای این قانون توسط دولت منعکس شده و اخیراً کمیسیون اجتماعی مکاتبه‌ای با رئیس جمهور داشت تا دولت این افزایش ۵۷ درصدی را اعمال کند.

محمدیاری در مورد طرح تشکیل وزارت بازرگانی با بیان اینکه این طرح در مجلس دهم مطرح شد تصریح کرد: در این رابطه اخیراً مکاتباتی با دولت انجام و با توجه به موافقت دولت این موضوع از کمیسیون اجتماعی به کمیته تخصصی ارجاع داده شد تا سازوکاری برای آن پیش‌بینی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از موافقت اکثر نمایندگان مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی خبر داد و اذعان داشت: این طرح پس از بررسی کمیته تخصصی در کمیسیون اجتماعی مطرح و به صحن می‌رود و اغلب نمایندگان مجلس و دولت با تشکیل وزارت مستقل بازرگانی موافق هستند.

۲۱۲۳۱

کد خبر 1635304

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت بازرگانی وزارت صمت وزارت صمت مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم ساماندهی استخدام کارکنان دولت مجلس شورای اسلامی کمیسیون اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۶۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن

به گزاش پارس نیوز ،‌ علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند.

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای‌عالی کار نیاز به تأیید هیئت وزیران هم دارد اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دوبرابری حق مسکن را مطرح کرده است.

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به‌محض اینکه این پیشنهاد در شورای‌عالی کار تصویب شود و پس از آن مورد تأیید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟