Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه خطاب به رئیس اتحادیه بین المجالس جهانیIPU ، دبیران کل اتحادیه بین المجالس اسلامیPUIC و مجمع مجالس آسیایی APA خواستار محکومیت بین المللی ترور ناجوانمردانه شهید خدایی شد.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (پنجشنبه ۵ خرداد ١۴٠١ ) طی پیام‌های جداگانه‌ای خطاب به رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی ( IPU) و دبیران کل اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) و مجمع مجالس آسیایی (APA), اقدام تروریستی و جبونانه عوامل تروریستی استکبار جهانی در به شهادت رساندن شهید صیاد خدایی را شدیداً محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در  پیام خود با اشاره به مفاد منشور ملل متحد، اصول حقوق بین‌الملل و حقوق بشر بنیادین جهانی ، این اقدام تروریستی را استمرار ترورهای سیستماتیک و هدفمند علیه شهروندان ، دانشمندان و نیروهای مسلح ایران برشمرد و گفت: استمرار روند شوم تروریسم دولتی علیه شهروندان کشورها ، نقض فاحش حاکمیت قانون بوده و موجب نگرانی فزاینده جامعه بین‌المللی است و سکوت در قبال آن موجب تجری آمران و عاملان این اقدامات تحریک آمیز و هنجار شکنانه خواهد شد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت : جامعه جهانی باید نسبت به عواقب خطرناک اینگونه اقدامات تروریستی برای صلح و امنیت بین‌المللی بطور جدی نگران بوده و اینگونه ترورهای وحشیانه از سوی برخی رژیم های شناخته‌شده را محکوم نماید.

محمدباقر قالیباف در ادامه این پیام با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان تروریسم همواره در خط مقدم مبارزه با این پدیده شوم قرار داشته است؛ افزود: این ترورها در اراده قاطع جمهوری اسلامی ایران در مقابله جدی با تروریسم خللی ایجاد نخواهد کرد و عزم ما را در تداوم این مسیر راسخ تر خواهد ساخت.

وی همچنین با تاکید بر پیگیری تحقیقات حقوقی و قضایی در زمینه این ترور ناجوانمردانه خواستار محکومیت این اقدام از سوی مجامع بین‌المللی به عنوان بخشی از وظایف آنها در مبارزه واقعی و بدون تبعیض با تروریسم شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف ترور صیاد خدایی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۶۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه

«بورگه برنده» رئیس مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و چندین مقام بین‌المللی این هفته برای گفتگو‌هایی پیرامون آتش‌بس غزه که در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد برگزار می‌شود، در ریاض حضور خواهند یافت.

به گزارش رویترز، این مقام نروژی در یک کنفرانس خبری گفت: «ما بازیگران کلیدی را در حال حاضر در ریاض داریم و امیدواریم که گفتگو‌ها بتواند به آشتی و صلح منجر شود». 

رئیس مجمع جهانی اقتصاد همچنین از حضور وزیر امور خارجه آمریکا، نخست وزیر قطر، وزیر خارجه عربستان، ولیعهد عمان و مقامات بحرینی در این نشست خبر داد. به گفته او، وزیر خارجه مصر نیز در ریاض حضور خواهد داشت تا مقامات را در مورد رخداد‌های مذاکرات آتش‌بس مطلع کند.

پس از ۶ ماه جنگ علیه غزه که طی آن بیش از ۳۴ هزار نفر به شهادت رسیده و اکثر زیرساخت‌های این منطقه تخریب شده است، مذاکرات آتش‌بس همچنان در بن‌بست باقی مانده است. گفته شده یک هیئت مصری روز گذشته برای گفتگو با سران صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و به دنبال راهی برای از سرگیری مذاکرات است. 

مقامات حماس همچنان بر خواسته‌های خود پایبند هستند و می‌گویند هرگونه آتش‌بس باید دائمی باشد و طی آن نیرو‌های اشغالگر به طور کلی از نوار غزه خارج شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • قالیباف قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا را تبریک گفت
  • پیام تبریک قالیباف برای قهرمانی ایران در فوتسال آسیا
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد