Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته سرهنگ علی‌رضا یعقوبی در پی مراجعه یکی از شهروندان مشخص شد شخصی با درج آگهی فروش طلا در فضای مجازی از چندین نفر کلاهبرداری کرده است.

او گفت: پس از بررسی موضوع مشخص شد مالباختگان با مشاهده تبلیغات فروش طلا در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به برقراری ارتباط با صاحب آگهی نموده و پس از واریز وجه به حساب فروشنده، وی پاسخگوی تماس‌های آن‌ها نبوده و با این روش در واقع کلاهبرداری صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست پلیس فتا استان ایلام گفت: کارشناسان پلیس فتا استان با تلاش شبانه روزی واقدامات فنی، ضمن شناسایی متهم و مسدودی حساب وی، موفق به عودت وجه به حساب مالباخته شدند.

سرهنگ یعقوبی توصیه کرد: هنگام خرید اینترنتی، از فروشگاه‌های معتبر اقدام به خرید نموده و قبل از رویت کالا از پرداخت هرگونه وجه خودداری کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا کلاهبرداری اینترنتی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۷۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال

فرمانده انتظامی شهرستان سمنان گفت: کلاهبرداری که ۱۳ سال قبل از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال، کلاهبرداری کرده و متواری شده بود با اقدام به موقع پلیس دستگیر شد.

سرهنگ عباس عرب 8 اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: فردی به دلیل کلاهبرداری از سال ۱۳۹۰ تحت تعقیب محاکم قضایی بود که دستگیری وی در برنامه کاری ماموران انتظامی شهرستان سمنان قرار گرفت.

وی با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی پلیس سمنان افزود: در پی انجام اقدامات خاص پلیسی متهم به سرعت شناسایی و با عملکرد سریع و به موقع پلیس در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ عرب با بیان اینکه متهم از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال قرض گرفته بود و بعد متواری شده بود، اضافه کرد: این کلاهبردار حرفه‌ای و فراری برای ادامه رسیدگی به جرائم خود تحویل مراجع قانونی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سمنان تاکید کرد: پلیس در برخورد با تخلفات جدی است و همه تلاش خود را برای احقاق حقوق مردم به کار می گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: همدان/ شهادت یک پلیس در حین دستگیری قاتل متواری ۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی دستگیری قاتل متواری در کمتر از ۲۴ ساعت در ساوه

دیگر خبرها

  • جزییات تصادف زنجیره‌ای ۶ خودرو در بزرگراه ستاری تهران
  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • ۲ نفر حین فروش دینار تقلبی در مراغه دستگیر شدند
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد