Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@14:58:41 GMT

دیدار سفرای تاجیکستان و ایران در «مسکو»

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۷۲۵۴

دیدار سفرای تاجیکستان و ایران در «مسکو»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «دولت‌شاه گل‌محمدزاده» و «کاظم جلالی» سفرای تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران در مسکو با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

بر اساس گزارش دفتر مطبوعاتی سفارت تاجیکستان در روسیه، طرفین در جریان این ملاقات ضمن ابراز رضایت از وضعیت کنونی روابط بین دوشنبه و تهران، یکدیگر را به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور تبریک گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار دورنمای تعامل دو کشور در زمینه‌‌های مختلف، از جمله تقویت روابط در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی، بشردوستانه، گردشگری و بهداشتی بررسی شد.

همچنین طرفین در مورد موضوعات منطقه‌ای و بین المللی مورد علاقه دو طرف بحث و تبادل نظر کردند.

دو طرف با تاکید به ارزش‌های تاریخی و فرهنگی که ملت‌های دو کشور را پیوند می‌دهد، آمادگی خود را برای پیشبرد توسعه همکاری‌های دوجانبه سودمند و تحکیم روابط دوستانه بین تاجیکستان و ایران اعلام کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران تاجیکستان کاظم جلالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۷۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه امروز در نشست روسای حوزه‌های علمیه، نخبگان، دانشجویان، اساتید و هیأت رئیسه دانشگاه‌های گلستان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر براساس نیاز‌های عصر جدید در موضوعاتی مانند تهیه سند امنیت غذایی، سند هوش مصنوعی و سند فناوری کوانتونومی متمرکز شده است.

وی افزود: علت تحریم این شورا از طرف دولت‌های غربی، تمرکز فعالیت‌های جدی ما در زمینه علوم جدید بوده است.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه راهکار‌های مقابله با مهاجرت نخبگان و تحقق الگوی حکمرانی نخبگانی نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی افزود: با تلاش‌های چند دهه اخیر در زمینه توسعه علوم انسانی و اسلامی، امروز ایران به یکی از کشور‌های شاخص در رشد کیفی این علوم تبدیل شده و هیچ کشوری به اندازه ما در این عرصه پیشرفت نداشته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: سند دانشگاه اسلامی در سال‌های گذشته در این شورا مصوب شده است و با اجرای این سند غالب مشکلات فرهنگی در دانشگاه‌ها رفع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • ازبکستان به عنوان سومی جام ملت‌های فوتسال آسیا رسید
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • ملی‌پوشان دختر فوتبال ایران، تاجیکستان را گلباران‌کردند
  • دختران ایران، تاجیکستان را گلباران کردند
  • پیروزی پرگل دختران ایران برابر تاجیکستان