Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس پاپی زاده با حضور در جمع عشایر کوچ رو تیره فارسیمدان قشقایی فارس گفت: با توجه به حذف ارز ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی و مردمی شدن یارانه‌ها و افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی دولت امسال حدود هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای کمک به عشایر کوچ رو کشور برای تهیه علوفه و نهاده‌های دامی مورد نیاز اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان امور عشایر ایران می‌گوید: شرط استفاده از این تسهیلات ثبت نام دریافت دامدار کارت است.

او گفت: بیمه دام‌های سبک و سنگین یکی از شرایط استفاده از تسهیلات است بنابراین عشایری که دام خود را بیمه نکرده آمد می‌توانند برای دامدار کارت ثبت نام کنند، ولی پرداخت تسهیلات تا زمانی که دام‌ها بیمه نشود نزد بانک غیر قابل برداشت خواهد بود.

به گفته پاپی زاده، با توافقاتی که با منابع طبیعی کشور صورت گرفته محل اطراق موقت گوسفندان عشایر که در مراتع همیشگی آن‌ها ساخته شده تخریب نمی‌شود تا راهکار قانونی حل این مشکل ابلاغ شود.

رییس سازمان امور عشایر کشور از دستگاه‌های نظارتی استان هم خواست به کسانی که به عناوین متعددی مشکلاتی را در مسیر راه‌های عشایر ایجاد کرده اند برخورد قانونی کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی هم گفت: عشایر کوچ رو کشور ۳ درصد از جمعیت کشور را در بر می‌گیرند و لازم است بودجه اختصاصی در بودجه کشور هم متناسب با جمعیت عشایر اختصاص یابد.

ابراهیمی عزیزی گفت: در سال گذشته و امسال مصوباتی برای افزایش بودجه عشایر لحاظ شده است، ولی این مصوبات کافی نیست ولازم است بودجه‌ها افزایش یابد.

او، کمبود آب شرب عشایر و دامهایشان، مراتع و خرید با قیمت مناسب دام‌های عشایر را از جمله مشکلات بیان کرد.

در این برنامه مدیران کل جهاد کشاورزی، برق منطقه‌ای فارس، منابع طبیعی و آبخیز داری و دستگاه‌های مرتبط با مشکلات عشایر هم پاسخگوی سوالات نمایندگان جامعه عشایری استان بودند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران همچنین در بازدید از شرکت تعاونی فسا با بررسی فعالیت‌های شرکت تعاونی‌ها در استان فارس گفت: از تمام ظرفیت‌های موجود به خصوص اتحادیه عشایری در راستای اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها استفاده شود.

او گفت: عشایر جهت ثبت نام دامدار کارت اقدام کنند تا بتوانند از تسهیلات موجود استفاده کنند و تسهیلات کم بهره جهت خرید علوفه برای عشایر استان اختصاص داده تا مشکل تامین نقدینگی عشایر عزیز جهت خرید علوفه کمتر شود.

رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: با توجه به تعاملات خوب دولت ومجلس با سازمان امور عشایر و افزایش بودجه عشایر در سال جاری اظهار امیدواری کرد در سال ۱۴۰۱ تحولات اساسی در زندگی عشایری داشته باشیم.

عباس پاپی زاده گفت: یکی از اولویت‌های مهم این سازمان معیشت جامعه عشایری است که بهبود بازار فروش محصولات تولیدی عشایراز سوی سازمان در حال پیگیری است.

او گفت: برای حمایت از عشایر در برابر افت قیمت دام، با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی صادرات دام و خرید داخلی به صورت جدی در حال پیگیری است که با حذف واسطه‌ها قیمت گوشت برای مصرف کننده افزایش پیدا نکرده و سود ناشی از این افزایش به تولید کننده عشایری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تخصیص تسهیلات کارت دامدار سازمان امور عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده

آفتاب‌‌نیوز :

جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجود عدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳% رسید و ۵% افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • ببینید | وعده علیرضا زاکانی به تهرانی‌ها؛ خانه ارزان قیمت در راه است؟