Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا، رای الیوم افزود :رسانه های گروهی عبری از وجود تنش میان ترکیه و رژیم اشغالگر اسراییل علیرغم تلاش های به کار رفته اخیر میان دو طرف و علیرغم سفر چهارشنبه وزیر خارجه ترکیه به اسراییل و دیدار با همتای اسراییلی اش یائیر لاپید پرده برداشتند. 
گیلی کوهن خبرنگار امور سیاسی رادیو تلویزیون رسمی اسراییل (کان) اعلام کرد که در روزهای اخیر تنش بین اسرائیل و ترکیه بر سر تمرین نظامی که ارتش اشغالگر اسرائیل در نظر دارد در روزهای آینده در قبرس برگزار کند، به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لشکر 98 ارتش اسراییل در چارچوب تمرین موسوم به " ارابه های آتشین " به زودی تمرین گسترده ای را در سرزمین قبرس آغاز خواهد کرد که در آن تعداد بسیار زیادی هواپیماها را بکار خواهد گرفت و نیروهای کوماندو نیز در آن حضور خواهند داشت . 
خبرنگار سیاسی به نقل از محافل بلندپایه رژیم اشغالگر خاطرنشان کرد که در چارچوب کسب آمادگی برای انجام تمرین های نظامی از رژیم اشغالگر خواسته شد تا به مقامات نگران ترکیه در خصوص اهمیت انجام این تمرین ها در قبرس توضیحاتی ارائه داده شود. 
کان به نقل از منابع بلندپایه اسراییل در تل آویو خاطرنشان کرد : این اولین بار نیست که نیروهای ارتش اسراییل در قبرس تمرین های نظامی انجام می دهند اما با توجه به نزدیکی مجدد آنکارا به تل آویو و حساسیت پیش آمده در این خصوص میان مقامات ترک ، مقامات اسراییل پیام هایی برای مقامات بلندپایه ترکیه ارسال کردند مبنی بر اینکه این موضوع صرفا یک تمرین نظامی است و هیچ معنا و مفهوم دیگری ندارد. 
یائیر لاپید وزیر خارجه اسراییل چهارشنبه در دفتر کار خود در بخش اشغالی بیت المقدس با همتای ترک خود مولود چاووش اوغلو دیدار و گفت وگو کرد و دو طرف در خصوص لزوم تعمیق و گسترش همکاری های اقتصادی دو جانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند اما در خصوص بازگشایی سفارت خانه های خود سخنی به میان نیاوردند. 
لاپید خاطرنشان کرد : تل آویو سعی دارد صفحه ای را ببندد و صفحه جدیدی را بگشاید و تظاهر نمی کند که روابط دچار تغییر و تحولاتی نشده  است . پیش بینی ما این است که روابط در آینده با پیشرفت همراه شود که علاوه بر روابط سیاسی شامل مناسبات اقتصادی نیز خواهد شد. 
در میان انتقادهای فلسطینی به ویژه از سوی دو جنبش حماس و جهاد اسلامی ، اوغلو وزیر خارجه ترکیه از مسجد الاقصی بدون هیچ گونه همراهی از سوی نیروهای پلیس اشغالگر اسراییل دیدن کرد . این دیدار به میزبانی اداره اوقاف اسلامی در بخش اشغالی قدس انجام گرفت .

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در ماه‌های گذشته به ویژه در مورد درگیری نیروهای رژیم صهیونیستی با نمازگزاران مسجد الاقصی از این رژیم انتقاد کرده بود.

برچسب‌ها قبرس رژیم صهیونیستی ترکیه فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قبرس رژیم صهیونیستی ترکیه قبرس رژیم صهیونیستی ترکیه فلسطین تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۷۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه تجارت با اسرائیل را تعلیق کرد

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، یک رسانه آمریکایی عصر امروز (پنج‌شنبه) از تعلیق مبادلات تجاری میان ترکیه و رژیم صهیونیستی در نتیجه تداوم جنایات تل‌آویو در غزه خبر داد.

بیشتر بخوانید: واکنش بایدن به خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی

بلومبرگ در این باره گزارش داد: ترکیه تجارت با اسرائیل را به حال تعلیق درآورده است.

در همین راستا، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت: اردوغان با بستن بنادر به روی واردات و صادرات اسرائیل، توافقات را زیر پا می‌گذارد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی افزود: مذاکره فوری برای یافتن جایگزینی برای تجارت با ترکیه را با همه طرف‌ها در کابینه انجام دادم.

همزمان با اغاز تجاوزات به نوار غزه اختلافات میان ترکیه و رژیم صهیونیستی که پیشتر روابط خود را عادی‌سازی کرده بودند، بالا گرفت و جنگ لفظی میان مقامات ۲ طرف شکل گرفت.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه شمال غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229295 برچسب‌ها ترکیه

دیگر خبرها

  • ترکیه به توقف تجارت با اسرائیل تا زمان آتش بس دائمی غزه ادامه می‌دهد
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را تعلیق کرد
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • زد و خورد میان معترضان صهیونیست و عناصر پلیس در اراضی اشغالی
  • بیانیه پایانی پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس برای قدس در ترکیه
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است