Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید گشول دره سیبی در خطبه‌های امروز نماز جمعه کوار ضمن تسلیت شهادت بنیان گذار مذهب تشییع امام صادق علیه السلام توسعه تشییع و حفظ جامعه شیعه از آسیب‌ها را مهندسی فرهنگی امام صادق (ع) برای رشد فرهنگی جامعه اسلامی و جامعه شیعه عنوان کرد و گفت: امام صادق علیه‌السلام رفتار اجتماعی شیعیان را مهندسی کرد تا آسیب‌های اجتماعی از شیعیان دفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کاهش حساسیت عمومی جامعه در معاشرت بین شیعیان و مسلمانان اهل سنت از دیگر اقدامات مهندسی فرهنگی امام صادق (ع) بود که باعث شده تا عموم شیعیان با تحمل بالا و بدون کمترین چالش در میان اهل‌تسنن زندگی کنند.

نظام‌مند شدن عقاید شیعی، پاسخ‌گویی به شبهات، مبارزه با عقاید انحرافی، شکل‌گیری تشکیلات سیاسی عقیدتی، شکل‌گیری و پویایی فقه شیعی، شکل‌گیری نظام آموزشی، ایجاد یک دانشگاه بزرگ فراملی و فرامذهبی و جهان‌شمول که همه افراد از هر نوع جریان فکری و از هر منطقه جغرافیایی فارغ از هر نژاد و زبانی نتیجه مهندسی فرهنگی امام صادق علیه السلام بود که امام جمعه کوار به ان اشاره داشت.

حجت الاسلام گشول در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل اقتصادی کشورها و همچنین به گندم و چالش‌های جهانی آن نیز گریزی زد و عنوان کرد: هند دومین تولید کننده و صادر کننده گندم جهان به‌دلیل آنچه «امنیت غذایی کشور» نامیده شد از هرگونه صادرات گندم جلوگیری به‌عمل آورد تا ضمن کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از تورم موادغذایی در داخل به حفظ ذخایر استراتژیک گندم و پاسخ به نیازهای مصرف‌کنندگان هندی بپردازد.

او ادامه داد: ادامه همین روند باید به قطع صادرات گندم توسط نیوزلند، ایرلند و قزاقستان به‌عنوان هشتمین تولیدکننده گندم جهان با توسل به همان دلایل هند نیز اشاره کرد.

خطیب جمعه کوار با ذکر این نکته که این قطع صادرات توسط کشورهای فوق خصوصاً هند قیمت گندم را به بالاترین حد خود در تاریخ رسانده است، یادآور شد: کاهش تولید گندم در ایران به‌دلیل خشکسالی و کم‌بارشی با توجه به نیاز سالانه ۱۰ تا ۱۱ میلیون تنی کشور که میزان پنچ میلیون تن آن در داخل تولید می‌شود، ایران را به واردات شش میلیون تن گندم از کشورهای دیگر وابسته کرده است.

به گفته گشول، روسیه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین منابع واردات گندم کشور بخاطر بحران جنگ اوکراین و اوکراین نیز تأمین‌کننده دیگر گندم ایران با از بین رفتن نیمی از سطوح زیر کشت و بنادر تجاری خود توان تأمین نیاز گندم ایران را ندارد.

امام جمعه کوار اذعان‌کرد: در چنین شرایطی تأمین اصلی‌ترین ماده غذایی کشور از دیگر منابع که توان صادرات گندم با کیفیت را داشته باشند، بسیار کار مشکلی به‌نظر می‌رسد.

او ادامه داد: باتوجه به شاخصه‌های ذکر شده و به منظور مدیریت منابع غلات و تأمین امنیت غذایی کشور به‌نظر می‌رسد تصمیمات گرفته شده در راستای اصلاح نظام اقتصادی در حوزه تولید، توزیع و مصرف گندم بتواند از بروز هرگونه کمبود در کوتاه مدت و رسیدن مجدد به مرزهای خودکفایی کاشت گندم در کشور موثمرثمر واقع شود.

گشول در ادامه به روز جهانی مبارزه با دخانیات نیز اشاره کرد و گفت: وسعت و عمق آسیب‌های مصرف دخانیات فقط در حوزه سلامت و درمان و هزینه‌های تحمیلی آن نیست.


امام جمعه کوار یادآور شد: طبق آخرین آمار سال ۱۴۰۰، مصرف سیگار به‌صورت روزانه در گروه سنی بالای ۱۸ سال، به ۹.۳۳ درصد رسیده است که متأسفانه آمارها از افزایش مصرف قلیان نیز خبر می‌دهند.

کد خبر 5500323

منبع: مهر

کلیدواژه: خرید گندم شهر کوار آلودگی هوا ساختمان متروپل بوشهر کرمانشاه سوم خرداد فتح خرمشهر گرد و خاک گرد و غبار ابادان آمار کرونا ریزش آوار آزادسازی خرمشهر خراسان رضوی شهید جمعه کوار امام صادق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس علی آبادی در حاشیه همایش ایران و چین همزمان با ششمین همایش توانمندی‌های ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظرفیت‌هایی در ایران وجود دارد که در سایر کشور‌ها وجود ندارد.

وزیر صمت افزود: آن چیزی که از شواهد مشخص است توسعه روابط چینی‌ها و ایرانی‌ها است، این مسیر از گذشته وجود داشته و آن را نه تنها با چین بلکه با بقیه کشور‌ها ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بازار چین بسیار بزرگ است، گفت: ایران نیز کشور بزرگی است توانمندی صادراتی ایران در همه حوزه‌ها در این نمایشگاه نشان داده شده دلیل ندارد که همه نیاز‌ها را خود تامین کنیم و گاهی مقرون به صرفه نیست.

علی آبادی افزود: باید از ظرفیت یکدیگر استفاده کنیم و ظرفیت‌هایی در ایران هست که در چین نیست.ایران به روی هیچ کشوری بسته نیست و توسعه تجاری را با بقیه کشور‌های دنیا دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران در گذشته تک محصولی بوده است، گفت: به این سمت حرکت می‌کنیم که علاوه بر حوزه انرژی که اقتدار کشور است در سایر حوزه‌ها نیز فعال باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان داریم و هماهنگی برای تولید محصولات انجام می‌دهیم. اکنون ظرفیت‌ها شناخته شده است باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم. حوزه‌های اقتصادی کشور تنها محدود به حوزه انرژی نیست بلکه در حوزه معدن و سایر حوزه‌ها دارای ظرفیت‌های خوبی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران