Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا محمودی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با تسلیت شهادت امام صادق (ع) گفت: نقش امام صادق در اعتلای معنویت و فضائل اخلاقی در جامعه بسیار قابل توجه است چراکه این امام بزرگوار در برهه خاصی از زمان به امامت برگزیده شدند.

او گفت: نخستین شرایط دوران امام صادق (ع) انتقال قدرت از امویان به عباسیان بود که در این شرایط امام صادق (ع) برای ترویج فرهنگ غنی اسلام در جهت امور مسلمین گام‌های مبنایی و اثرگذار برداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت شیرازگفت: نکته دیگر از شرایط این امام بزرگوار ترجمه متون ایرانی و یونانی به عربی بود که به نهضت ترجمه نام گرفته است و کرسی‌های نظریه‌پردازی و تدریس در جهان اسلام برپا شد در این میان برخی از گروه‌ها اقدام به اختلاط در مباحث علمی بین نظریات ترجمه شده و مبانی اسلام کردند، اما امام صادق (ع) با برپایی کرسی‌های تدریس و آزاداندیشی با علم لدنی الهی خود به مقابله با این نحله‌ها و گروه‌های فکری پرداخت.

محمودی گفت: جهاد علمی امام صادق (ع) سبب انقراض این گروه‌ها شد و ریشه برخی از آن گروه‌ها در جامعه امروز دیده می‌شود؛ آنان که معتقد به عمل صالح نیستند بلکه در رعایت دین تنها به پاکی قلب اشاره می‌کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود به میلاد حضرت معصومه (س) و گرامیداشت روز دختر و آغاز دهه کرامت گفت: براساس روایات معتبر هرکس حضرت معصومه (س) را آنگونه که شایسته است، زیارت کند بهشت برای او واجب است، روایاتی از این قبیل علاوه بر اینکه نشان دهنده جایگاه عظیم این بانوی بزرگوار است، نشان می‌دهد باید با تاسی به سیره حضرت معصومه (س) در زندگی نسبت به آنچه می‌دانیم عمل کنیم تا موجبات رشد خود و جامعه را فراهم کنیم.

محمودی با بیان نقش بانوان در جامعه و الگوگیری بانوان از سیره حضرت معصومه (س) گفت: تاثیر بانوان و تحکیم خانواده یک تاثیر مستقیم در رشد جامعه است و تایید حرف من حافظه تاریخی کشور ایران است، بانوان در طول تاریخ ایثارگری زیادی داشتند که دفاع مقدس مهمترین تبلور این ایثار و فداکاری است.

امام جمعه موقت شیراز به طرح اصلاح یارانه‌ها اشاره و گفت: این کار یک امر ضروری بود و شهروندان فهیم با گفتار و رفتار خود پاسخ مثبتی به اجرای این طرح از سوی دولت دادند، اما باید به چند نکته توجه کرد، نخست اینکه باید این پول نقد صرفا برای خرید همین اقلام هزینه شود تا موجب افزایش قیمت سایر کالا‌ها و افت پول ملی نشود.

او با بیان دیگر نکات لازم در این طرح گفت: توجه و اهتمام بیشتر به تولید دانش‌بنیان در کالا‌های با اولویت، ارائه راهکار‌ها برای جلوگیری‌کاهش ارزش پول ملی و نظارت جدی و مستمر در اجرا و عملی کردن این طرح لازم است تا زالوصفتان از این موقعیت سوءاستفاده نکنند.

محمودی با بیان ضرورت تحول ساختار اداری کشور و تاکید رئیس جمهور با عنوان انقلاب در ساختار اداری گفت: نظام اداری امروز یک نظام کمیت‌محور است و حرف اول را آمار می‌زند، این امر سبب می‌شود ارباب رجوع در ادارات سرگردان شوند.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه گویا برخی از مدیران فراموش کردند برای باز کردن گره مردم سرکار هستند، گفت: این صندلی و جایگاه برای باز کردن گره کار مردم است، اما تا زمانی که معیار بازدهی نظام اداری تاثیرگذاری و رفع مشکلات مردم نباشد، آمار و کمیت ملاک ارزیابی می‌شود.

محمودی به نظارت جدی و مستمر امام علی (ع) بر کارگزارانش اشاره و گفت: باید نظام اداری در راستای حل مشکلات و باز کردن گره‌های زندگی مردم باشد.

او، به ابراز رضایت رهبری از مردم و انتخاب نمایندگان انقلابی اشاره و گفت: امید است که نمایندگان استان فارس با این ابراز رضایت رهبری بیشتر در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه شیراز تحول در نظام اداری باز کردن گره حضرت معصومه نظام اداری گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در یادواره شهدای مربی، گفت: شهید مطهری یکی از محور‌های تلاشش این بود که سبک زندگی ما را سبک زندگی مومنانه کند.

او با بیان اینکه این جلسه مناسبت‌های بسیاری از جمله بودن در محضر خانواده شهدا و بحث شهید مطهری، هفته عقیدتی سیاسی و هم بحث وضعیت روز و عملیات وعده صادق دارد، ضمن نکوداشت مقام والای شهدا خاطرنشان کرد: شهید نه تنها زنده است که زنده کننده نیز است لذا شهید کار خدایی می‌کند.

حاجی‌صادقی با تصریح بر اینکه در جلسه شهید می‌آییم تا کسب حیات کنیم. آیا اسلام جز با شهادت امام حسین زنده ماند؟ در ادامه به چهار روز مهم دراسلام اشاره کرد و افزود: بعثت تاریخ تولد اسلام است، غدیر روز کمال اسلام است، عاشورا روز تضمین کننده حیات ابدی اسلام (نجات اسلام از مرگ) است و چهارم روز ظهور که هنوز فرا نرسیده است.

او گفت: شهادت مزد پاداش است، همانطور که حاج قاسم عزیز فرمودند که شهید زندگی کنید تا خداوند شهید تو را از دنیا میبرد.

حاجی‌صادقی با اشاره به اینکه اسرائیل و آمریکا به این جمع‌بندی رسیده بودند که انقلاب اسلامی با حزب‌الله و انصار‌الله و نیرو‌های کل منطقه روز به روز پیش روی می‌کند و توقف ندارد، گفت: اینها نشستند و طراحی کردند و گفتند ابتدا باید دست‌های انقلاب اسلامی را قطع کنیم. ساده‌ترین آن حماس است. دوم حزب الله، سوم یمن انصارالله، چهارم حشدالشعبی و آخر هم ایران؛ اما نقطه شروع متوقف شدند و طوفان الاقصی را خدا آغاز کرد.

او همچنین بیان کرد: رهبری گفتند اولین مسئله جهان اسلام فلسطین است و می‌بینیم فلسطین اکنون ادبیات جهان انسانیت شده است؛ و ما فروریختن قدرت مدرنیسم غرب را دیدیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اراده قوی مردم غزه گفت: اینکه زن و بچه‌ها اراده خود را حفظ کردند برترین پیروزی است.

او در مورد عملیات وعده صادق گفت: نام این عملیات را خدا داد. شبی که بنا بود، آیه وَاذْکُرْ فِی الْکِتَابِ إِسْمَاعِیلَ ۚ إِنَّهُ کَانَ صَادِقَ الْوَعْدِ وَکَانَ رَسُولًا نَبِیًّا برای انتخاب نام عملیات انتخاب شد وچه نام پر محتوایی؛ و رهبری فرمودند جواب محکمی می‌دهیم این کار را انجام دادیم. با جسارت عملیات را آغاز کردیم و دنیا در مقابل این حرکت کم آورد.

حاجی صادقی با اشاره به ضعف اراده و جرأت آمریکا ادامه داد: آمریکا هم قدرت دارد، اما جرأت لازم را ندارد.

او در ادامه و ضمن گرامیداشت شهادت شهید مطهری گفت: اولاً اینکه شهادت این بزرگوار برای شما روز مربی و روز عقیدتی است این افتخار است. اما باید به اینکه اشاره کنم، شهید مطهری یکی از محور‌های تلاشش این بود که سبک زندگی ما را سبک زندگی مومنانه کند و می‌گوید من بر اساس علم کتاب نمینویسم بلکه به نیاز مخاطب نگاه می‌کنم. 

حاجی‌صادقی افزود: مطهری شاکله هر انسان وامتی را دو چیز میدانداول معرفت‌ها، آگاهی‌ها، علم‌ها (مغز) و دوم گرایش ها، تعلق‌ها ودلبستگی‌ها وانسان به طور کلی یعنی آگاهی‌ها و تعلقات بعضی از انسان‌ها جز دنیا را نمی‌بینند و نمی‌خواهند و علت از نظر قرآن معرفت هاست، چون علم آن را ندارند.

او خاطر نشان کرد: پیام شهید مطهری به مربی‌ها این است که مربی باید دو کار انجام دهد، مغز انسان‌ها را با معارف الهی اشباع کند و قلب انسان را با گرایش‌ها و ارزش‌های والای معنوی پر کند تا دشمن نتواند مغز و قلب جوان‌ها را تصرف کند و ما امروز نیازمند این هستیم جهادتربیتی راه بیندازیم وآگاهی‌های مردم را زیاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: باید با روش طبیب گونه جلو برویم و به سراغ جوان‌ها برویم، باید ارزش‌های زیبای خدا را به جوان‌ها نشان دهیم؛ باید نشان دهیم با خدا بودن چقدر لذت دارد تا لذت‌های زودگذر را فراموش کنند و درک کنند لذت واقعی این نیست.

در پایان مراسم از خانواده شهدا و ایثارگران و مربیان نمونه عقیدتی سیاسی در سپاه فجر تجلیل بعمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • آن ها که در ایران می مانند و می خواهند آن را بسازند این مقاله را بخوانند / ۱۰۰۰ سال حکومت ایلیاتی و ۸۰۰ سال تعطیلی عقل و اندیشه و علم
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • تاکید رئیس قوه قضائیه در راستای عدم تأثیرپذیری از فضاسازی‌ها
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور