Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محسن نقاشی، دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی در نشستی خبری گفت: اگرچه طی سال‌های اخیر مسئولان شعار حمایت از تولید را می‌دهند، اما مجلس باید حمایت از تولید را قانونی کند.

وی تصریح کرد: با اصلاح نظام یارانه و افزایش ۵۰ درصدی حقوق و دستمزد، بیمه و مالیات، تولیدکننده چاره‌ای جز اصلاح قیمت ندارد، هرچند به واسطه رقابت بین تولیدکنندگان، قیمت‌ها نوسان چشمگیری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی افزود: وقتی تسهیلات با نرخ بهره ۱۸ درصد توسط بانک در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد، با احتساب ترهین سند، بلوکه پول و … ۲۲ درصد تمام می‌شود که این امر هزینه تمام شده را به شدت افزایش می‌دهد.

وی اظهار کرد: درج قیمت تولیدکننده و عدم درج قیمت مصرف کننده بر روی کالا با انتقاد شدید تولیدکنندگان رو به رو شد که با پیگیری‌هایی مکرر، قیمت مصرف کننده الزامی‌شد، چرا که با لحاظ درصد سودهای مختلف، مصرف کنندگان نسبت به تولیدکنندگان بدبین می‌شدند.

وی با اشاره به بی توجهی دولت به بخش خصوصی در تصمیم گیری ها، افزود: تصمیمات پشت درهای بسته گرفته و سپس به بخش خصوصی ابلاغ می شود بدون اینکه نظر آنها پرسیده شود.

امیررضا ثابت پی، رئیس فدراسیون صنایع غذایی نیز در این نشست گفت: اصلاح نظام یارانه و تأثیر گذاری بر قیمت روغن، مرغ و تخم مرغ موجب شده فروش صنعت غذای آماده به واسطه قدرت خرید ۵۰ درصد کاهش یابد.

رئیس فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی تصریح کرد: با نوسان قیمت مرغ، تخم مرغ و روغن در پی حذف ارز ترجیحی، سرمایه در گردش ۲ برابر افزایش داشته است.

ثابت پی افزود: با اصلاح نظام یارانه، دورریز کاهش و بهره وری افزایش می‌یابد و در مجموع بحث یارانه‌ها بیشترین تأثیر گذاری را بر صنعت غذا داشته است.

وی گفت: با توجه به جراحی اخیر در اقتصاد، بازار خود را پیدا می‌کند و این طور نیست که تولیدکنندگان حاشیه سود خود را بالا برند، چرا که شرکت‌های رقابتی جایگزین می‌شوند؛ بنابراین در بازار رقابتی آزاد، جنگ به سبب رقابت بین تولیدکنندگان بر سر ارزان‌تر کردن قیمت کالاهاست که دیگر قیمت دستوری معنا ندارد. بر اساس آمار اعلامی فدراسیون صنایع غذایی و کشاورزی، روزانه یک دهم مردم غذای آماده مصرف می‌کنند، همچنین نیروی انسانی ارزان یک مزیت رقابتی برای حضور در بازارهای خارجی است

حسن گرجی عضو فدراسیون تشکل صنایع غذایی و کشاورزی نیز در این نشست گفت: پس از درگیری روسیه و اوکراین، امنیت غذایی جهان به مخاطره افتاد، چرا که این دو کشور تأمین کننده ۲۷ تا ۲۸ درصد گندم و ۴۰ درصد غلات و دانه‌های روغنی بودند.

وی ادامه داد: امنیت غذایی اولویت تمامی کشورهاست که در این راستا برخی دولت‌ها صادرات گندم را ممنوع اعلام کردند و در کشور ما هم برای حفظ امنیت غذایی حاکمیت باید به کمک تولیدکنندگان بیاید.

عضو فدراسیون تشکل صنایع غذایی و کشاورزی تصریح کرد: قانون تسهیل فضای کسب و کار به درستی اجرا نمی‌شود، درحالیکه دولت در تصمیم گیری ها باید با بخش خصوصی مشورت کند و از توان بخش خصوصی بهره بیشتری بگیرد.

وی گفت: برای حفظ امنیت غذایی دولت باید به کمک تولیدکننده بیاید و با تسهیلات ارزان قیمت و دریافت مالیات کمتر آنها را حمایت کند. هر چند مالیات از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته اما برای حفظ واحدهای تولیدی باید به سرعت به ۵ درصد برسد.

کد خبر 5500395 مهربانو مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: صنایع غذایی حذف ارز ترجیحی اصلاح نظام یارانه محسن نقاشی فدراسیون صنایع غذایی روسیه بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی عمان رستم قاسمی دیپلماسی انرژی نهاده های دامی توسعه تجارت با همسایگان وزارت صنعت معدن و تجارت مواد شوینده جواد اوجی بانک کشاورزی صادرات غیرنفتی تسهیلات بانکی صنایع غذایی و کشاورزی فدراسیون تشکل امنیت غذایی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۸۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟

زمان فروش باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس توسط مالکان خصوصی آنها مشخص شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در روز 5 اردیبهشت ماه سال جاری  مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس رسماً به بخش خصوصی واگذار شد. بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (پنج درصد)، رفاه (پنج درصد) و اقتصاد نوین (پنج درصد) انتقال پیدا کرد. 10 درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ 5 درصد

در این میان سؤالی مطرح است که آیا مالک خصوصی چه زمانی قادر به واگذاری باشگاه مورد تملکش است؟ پاسخ این سؤال نیازمند رعایت یک پیش‌نیاز است.

از آنجایی که دو باشگاه به‌صورت اقساطی خریداری شدند، طبق توافق صورت گرفته، سرخابی‌ها تا شش سال زیر نظر سازمان خصوصی‌سازی خواهند بود و مالکان بخش خصوصی آنها باید تا تاریخ معین شده، اقساط خود را  به دولت بپردازند. حتی اگر بخش خصوصی سریع‌تر از زمان موعود (پیش از شش سال)، اقساط خود را تسویه کند، می‌تواند فردای همان روز سهام باشگاه موردنظر را در فرابورس عرضه کند. در غیر این‌صورت بعد از پایان شش سال و تسویه مطالبات دولت از محل سرخابی‌ها، بخش خصوصی قادر به فروش سرخابی‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت