Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران از همشهری‌آنلاین، کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی گفت: امروزه بحث ایمنی‌زایی توسط واکسیناسیون یک امر مهم در تمام جوامع و کشورها است.

او افزود: یکی از راه‌های ارتقای سلامت جامعه مخصوصا کودکان بحث پوشش دهی واکسیناسیون است ما باید بتوانیم ایمنی جامعه را به بالای ۹۰ تا ۹۵ درصد برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر بهداشت بیان کرد: استمرار واکسیناسیون کودکان حتما باید در مراکز درمانی کشور انجام شود.

حیدری گفت: وزارت بهداشت آن طور که انتظار داشت مردم از نوبت سوم استقبال نکردند و در حال حاضر نزدیک به ۲۶ میلیون نفر برای دریافت نوبت سوم مراجعه نکرده اند.

او ادامه داد: یکی از دلایلی که در حال حاضر کرونا در ایران کاهش یافته بحث واکسیناسیون است اما اگر این موضوع تداوم نداشته باشد، ممکن است این ایمنی به مرور زمان افت پیدا کند، زیرا کشورهای توسعه‌یافته به تازگی با یک موج جدید روبه‌رو شده‌اند.

 

لزوم تزریق واکسن به گروه‌های پرخطر بالای ۷۰ سال و بیماران خاص


معاون بهداشت وزیر بهداشت یادآور شد: گروه‌های پرخطر بالای ۷۰ سال و بیماران خاص حتما برای نوبت چهارم واکسن کرونا اقدام کنند.

حیدری گفت: براساس بررسی‌های کمیته علمی علاوه بر دریافت دز ۴ واکسن کرونا برای گروه‌های اعلام شده سایر افراد جامعه نیز احتمالا باید یک نوبت واکسیناسیون در آینده نزدیک را دریافت کنند تا بتوانیم شرایط کشور را حفظ کنیم.

به گزارش صدای ایران حیدری افزود: همچنان وزارت بهداشت توصیه می‌کنند افراد جامعه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک مخصوصا در محیط‌های سر بسته را جدی بگیرند و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند خودمراقبتی کرده و از تجمع‌ها دوری کنند.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کمال حیدری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۸۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است