Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:43:46 GMT

واکسن های ایرانی کرونا سریع تر در WHO تایید شود

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۶۴۰۲

واکسن های ایرانی کرونا سریع تر در WHO تایید شود

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر بهداشت کشورمان سخنرانی اش را در سالن اصلی مجمع با انتقاد از تبعیض‌های بهداشتی موجود در جهان شروع کرد و اینکه سازمان بهداشت جهانی (WHO) تاکنون نتوانسته این بی عدالتی‌ها را رفع کند.

عین اللهی در دیدار با المنظری مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی به جزئیات این بی عدالتی‌ها و تبعیض‌ها پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال سیستم کواکس در قبال پول دریافتی نتوانست در شرایط سخت کرونا به همه تعهدات خود به موقع عمل نماید.

وزیر بهداشت از مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی خواست هر چه سریع‌تر مراحل قانونی تأیید واکسن‌های ایرانی کرونا طی شود. عین اللهی همچنین در آخرین روز حضورش در ژنو با همتایان خود از جمهوری آذربایجان، پاکستان و لبنان دیدار کرد و از آمادگی ایران برای همکاری‌های مشترک بهداشتی و درمانی و در اختیار گذاشتن تجربیات مقابله با همه گیری کرونا خبر داد.

کد خبر 5500163 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان سازمان بهداشت جهانی بهداشت واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا آبله میمون واکسن کرونا آمار کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بهرام عین اللهی قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کووید 19 تجهیزات پزشکی سازمان جهانی بهداشت هفته بدون دخانیات شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۶۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال با مربی ایرانی
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور