Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@06:39:05 GMT

خواص میخک برای درمان سریع دندان درد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۰۰۴۲

خواص میخک برای درمان سریع دندان درد

یکی از ساده ترین و موثر ترین راه ها برای از بین بردن درد دندان استفاده از میخک است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ میخک یک نوع ادویه مورد استفاده در غذاهای مختلف است و همچنین در طب گیاهی کاربرد دارد. میخک را به عنوان چاشنی به نوشابه و چای اضافه می کنند، همچنین به عنوان یک عنصر مهم در شیرینی زنجفیلی و ترشی نیز بکار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استفاده از میخک برای مهار درد دندان
گاهی اوقات درد دندان به قدری طاقت فرساست که نمی توان تا رسیدن به دندانپزشک، آن را تحمل کرد. یکی از ساده ترین و موثر ترین راه ها برای از بین بردن درد دندان استفاده از میخک می باشد.


برای غلبه موضعی بر درد دندان، تا دست یابی به دندانپزشک در اسرع وقت، گیاه میخک مشکل اساسی درد دندان را درمان می کند.

میخک حاوی ترکیب شیمیایی به نام اوژنول است که در پزشکی و به ویژه دندانپزشکی سنتی، کاربرد گسترده ای به عنوان مسکن موضعی دارد. روغن میخک بهترین راه برای درمان دندان درد است اما می توانید از میخک کامل هم استفاده کنید.

 
میخک ها در اشکال متفاوت در دسترس هستند و معمولا به سه شکل اصلی دارویی کاربرد دارند:
• پودر
• مایع
• عصاره

پودر میخک
درآشپزخانه اغلب مردم این نوع از میخک موجود است. برای استفاده از میخک، آنرا پودر کرده و در محل درد قرار دهید.پس از چند لحظه میخک با بزاق دهان مخلوط شده ومنطقه درد را بی حسی می کند.

همچنین جوانه کامل خشک شده میخک برای تسکین درد می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

برای استفاده از گل میخک جهت مهار درد دندان ،دو یا سه گل را در دهان خود یا بخش دردناک دهان قرار داده و نگه دارید. پس از چند لحظه گل های میخک شروع به نرم شدن در دهان میکند و لذا باید آنرا کمتر فشار دهید.این فرایند اجازه می دهد تا روغن میخک منتشر شده و با بزاق دهان مخلوط می شود و سبب بی حسی گردد.

میخک را برای سی تا چهل دقیقه در محل درد استفاده و سپس از میخک جایگزین برای رفع درد استفاده کنید. 

روغن میخک
روغن میخک را می توان در اکثر داروخانه ها یافت.روغن میخک یک بی حس کننده قوی می باشد و توسط پزشکان و دندانپزشکان برای سالهای متمادی به منظور تسکین درد دندان استفاده می شود.

روغن میخک باید با احتیاط مصرف شود.برای استفاده از روغن میخک مستقیما از شیشه حاوی روغن می توان یک سواب پنبه را درب شیشه گذاشت و آنرا آغشته نمود.سپس با دقت اطراف ناحیه دردناک را مالش داد.

اگر درد دندان از عصب باشد این فرایند فوق العاده موثر می باشد. در این مورد، سعی کنید پنبه آغشته به روغن میخک را با قرار دادن در داخل حفره دندانی، در محل عصب قرار دهید.

 

عصاره میخک

راه دیگر استفاده از میخک مصرف عصاره آن است. برای استفاده از عصاره میخک جهت مهار دندان درد :


1. دهان خود را با محلول آب نمک شستشو دهید.


2. چند قطره از روغن میخک(تقریبآ نصف قاشق چای خوری) با یک قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط نمایید.

3. یک توپ پنبه در این مخلوط قرار دهید تا خیس خورده و آن را در محل درد نگه دارید.

 

درمان ساده دندان درد با میخک کامل

آسان ترین راه این است که چند عدد میخک را در دهان خود بگذارید و با بزاق خود خیس کنید تا نرم شوند و سپس، آن ها را با استفاده از دندان هایی که درد ندارند، له کنید تا روغن آن ها خارج شود.

میخک های له شده را ۳۰ ثانیه روی دندان دردناک خود نگه دارید و سپس، آن ها را دور بریزید و این کار را تکرار کنید. تا زمانی که وقت مراجعه به دندانپزشک را پیدا کنید، این کار را روزی چند بار انجام دهید تا دردتان تسکین یابد. 

 هشدار!
اوژنول در صورت بلعیده شدن، می تواند سمی باشد. این درمان ها نباید برای کودکان استفاده شود زیرا ممکن است کودک روغن را قورت دهد.
این درمان ها برای تسکین موضعی درد هستند و مشکل اصلی شما را حل نمی کنند. بنابراین، هر چه زودتر به دندانپزشک مراجعه کنید تا مشکل اصلی شما را به طور دقیق تشخیص دهد. اگر دچار ورم شدید و یا دندانتان آب کشید، به سرعت به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است دندانتان عفونت کرده باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دندان درد میخک استفاده از میخک برای استفاده روغن میخک دندان درد درد دندان ترین راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۰۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاوت میلگرد A2 و A3 + نحوه تشخیص آن‌ها

اگرچه میلگرد A2 و A3 در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که در این مطلب قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

میلگرد A2 چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

همانطور که اشاره کردیم میلگرد A2 بسیار پرمصرف است و بیشتر در صنعت ساختمان‌سازی (عمدتا برای آرماتوربندی) مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گرید در دسته‌ میلگردهای آجدار قرار می‌گیرد که به آن آجدار نیمه سخت و آرماتور نیز گفته می‌شود. از نمونه‌های این گرید می‌توان به میلگرد آناهیتا گیلان اشاره کرد. آج‌های روی سطح این میلگرد کمک می‌کند تا میلگرد چسبندگی خوبی به بتن داشته باشد و استحکام سازه افزایش یابد. 

میلگردهای A2 از انعطاف‌پذیری قابل قبولی بهره می‌برند و در برابر ضربه نیز مقاومت بسیار بالایی دارند. البته امکان استفاده از این میلگرد در صنایع و آهنگری وجود ندارد؛ چرا که نمی‌توان عمل جوشکاری روی آن انجام داد. با این حال، این میلگرد را به راحتی می‌توان برش زد. این نوع میلگرد از حداقل استحکام کششی 500 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع و استحکام تسلیم 340 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع بهره می‌برد.

میلگرد A3 چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

میلگرد A3 بیشترین مصرف را در بین انواع میلگردها دارد و به عنوان یکی از متریال‌های اصلی در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از نمونه‌های این گرید می‌توان میلگرد نیشابور خراسان را نام برد. این میلگرد از مقاومت کششی بسیار خوبی بهره می‌برد و برای پروژه‌هایی که به مقاومت کششی بالایی نیاز است، از آن استفاده می‌شود. سختی و قابلیت جوش‌پذیری بالا از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های میلگرد A3 به حساب می‌آیند. از نظر خواص مکانیکی، میلگرد A3 دارای حداقل استحکام کششی 600 و استحکام تسلیم 400 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است. ناگفته نماند که روی سطح این محصول، آج‌‌هایی به صورت ضربدری (حالت هفتی و هشتی) قرار می‌گیرد.

 مهم‌ترین تفاوت‌های میلگرد A2 و A3

 اکنون که با این دو گرید از میلگرد آشنا شدید، در ادامه مهم‌ترین تفاوت آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

شکل ظاهری

این دو گرید از نظر شکل ظاهری با هم تفاوت دارند و روی هر کدام از آن‌ها آج‌های متفاوتی حک می‌شود. روی سطح میلگرد A2، آج‌ها به صورت موازی و منفرد حک می‌شود؛ این در حالی است که آج‌ها در میلگردهای A3 به صورت ضربدری (حالت هفتی و هشتی) است.

افراد با استفاده از شکل ظاهری و آج‌های تشکیل‌شده روی سطح میلگرد می‌توانند تشخیص دهند که میلگردها از چه نوع گریدی هستند. راه دیگر تشخیص گرید میلگردها این است که چه حروفی روی آن‌ها حک شده باشد؛ اگر حرف C باشد، استاندارد میلگرد از نوع A3 و اگر حرف J نوشته شده باشد، میلگرد از نوع A2 است.

قیمت

یکی دیگر از تفاوت‌های این دو نوع میلگرد، در قیمت است و افراد برای خرید هر کدام از آن‌ها باید هزینه‌های متفاوتی را پرداخت کنند. اگر از تاثیرگذاری برند تولید کننده و میزان عرضه تقاضا در قیمت روز میلگرد صرف نظر کنیم، قیمت هر کیلوگرم میلگرد A3 گران‌تر از A2 است. با این حال این امکان وجود دارد که قیمت میلگرد A2 یک کارخانه کمی گران‌تر از میلگرد A3 کارخانه‌ای دیگر باشد.

 خواص مکانیکی

مهم‌‎ترین تفاوت میلگردهای A2 و A3 در خواص مکانیکی است. خواص مکانیکی هر کدام از این دو میلگرد باعث شده تا برای کاربردهای مختلفی از آن‌ها استفاده کرد. خواص مکانیکی میلگردها شامل استحکام کششی، استحکام تسلیم، میزبان خمش، خستگی و جوش پذیری می‌شود.  

کاربرد

همانور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، امکان انجام عملیات جوشکاری روی میلگردهای A2 وجود ندارد و به همین دلیل از این گرید نمی‌توان در آهنگری و صنعت استفاده کرد. معمولا در ساختمان‌سازی سبک، ساخت انواع خاموت، تیرچه، ستون و تیر از این نوع میلگرد استفاده می‌شود. برای مثال میلگرد 16 نیشابور ساختاری ترد دارد و بیشترین کاربردش در ساخت و ساز و ساختمان سازی است. در آرماتوربندی و برای اتصال طولی میلگردها نیز از A3 استفاده می‌کنند. البته باز توصیه می‌شود که عملیات جوشکاری نیز روی این محصول انجام نشود.

جمع‌بندی

میلگردها از جمله مهم‌ترین مواد برای ساختمان‌سازی و ساخت و ساز است که در گریدهای مختلفی تولید و عرضه می‌شود. فعالان حوزه ساختمان با در نظر گرفتن نیاز  و کاربرد خود، معمولا از میلگرد A2 یا A3 را خریداری می‌کنند. البته هر یک از این گریدها در پارامترهای شکل ظاهری قیمت، خواص مکانیکی و کاربرد با یکدیگر متفاوت هستند. در همین راستا، قبل از خرید بهتر است که مشخصات هر کدام از این میلگردها را بشناسید تا با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. 

منبع: توسعه سازه فولاد ایرانیان | تسفا

دیگر خبرها

  • مشارکت دانش آموز آباده‌ای در طرح وارنیش فلوراید تراپی
  • تفاوت میلگرد A2 و A3 + نحوه تشخیص آن‌ها
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • (ویدئو) لحظه عجیب گرفتار شدن میمون در دهان کروکودیل
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد