Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@15:27:22 GMT

حل بحران ریزگردها اولویت‌ فوری وزارت خارجه

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۰۵۰۰

حل بحران ریزگردها اولویت‌ فوری وزارت خارجه

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان در نشست با دیپلمات‌های کشورمان در نمایندگی ایران نزد مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو درخصوص برخی از مهمترین پرونده‌های در دست پیگیری، با سفیر و دیپلمات‌های مأمور در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ژنو تبادل نظر کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان با تاکید بر ضرورت توجه ویژه دستگاه دیپلماسی به مبحث محیط زیست، بحران توفان‌های گرد و غبار را به عنوان یکی از اولویت‌های فوری وزارت خارجه ذکر و تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی به ویژه نمایندگی‌های چندجانبه وظیفه خطیری برای شناسایی و تقویت ظرفیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای جهت همکاری همه جانبه با دیگر کشورها و سازمان‌های بین‌المللی برای مقابله مؤثر با پدیده گرد و عبار بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعبداللهیان، برای مثال اهمیت بهره گیری از ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی تخصصی از جمله سازمان جهانی هواشناسی، برنامه محیط زیست ملل متحد (یونپ)، سازمان جهانی بهداشت، سازمان خواروبار و کشاورزی (فائو) را خاطرنشان کرد و گفت: وزارت امور خارجه با محوریت معاونت حقوقی و بین‌المللی و با بهره گیری از توانمندی‌های تخصصی سازمان حفاطت محیط زیست و سازمان هواشناسی کشور، باید از همه امکانات و شبکه‌های موجود بین‌المللی، خصوصاً "ائتلاف بین المللی مقابله با توفان‌های گرد و غبار" برای آگاهی افزایی در مورد علل و آثار و تبعات توفان‌های گرد و شکل دهی به همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی برای شناسایی کانون‌های گرد و غبار و اجرای راه حل‌های علمی و پایدار جهت کنترل این معضل استفاده کند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: مقابله با پدیده گرد و غبار در راستای دستورالعمل‌های ملی آمادگی و مبارزه با آثار زیانبار گرد و غبار از مهمترین اولویت‌های دستگاه دیپلماسی است که در همکاری نزدیک با سازمان‌های ذیربط داخلی می‌بایست با تمام توان در سطح بین‌الملل پیگیری شود.

کد خبر 5500646

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان ریزگرد آلودگی هوا مجلس شورای اسلامی شهید صیاد خدایی ایران جمهوری اسلامی ایران مجلس یازدهم مقام معظم رهبری محمد باقر قالیباف تهران آزادسازی خرمشهر وزارت امور خارجه عمان محمدباقر قالیباف سیدابراهیم رئیسی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بین المللی گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۰۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان

وزیر دفاع روسیه در سفر به آستانه برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای با همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه، امروز(جمعه) اعلام کرد که "سرگئی شویگو" وزیر دفاع این کشور و "باکتیبک بکبولوتوف" همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه شد و دیداری کاری با بکبولوتوف داشت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این دو توافقنامه بین وزارت‌خانه‌های دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات و تعامل و همکاری در حوزه کاوش و ارزیابی تشعشع و محیط شیمیایی و بیولوژیکی انجام شد.

وزرای دفاع دو کشور همچنین درباره مسائل مرتبط با همکاری نظامی و چشم‌انداز ترسیم‌شده همکاری‌های بیشتر گفت‌وگو کردند.

شویگو در این دیدار  گفت: در شرایط نظامی-سیاسی فعلی، همکاری بین کشورهای ما عامل مهمی در حفظ ثبات و امنیت در آسیای مرکزی و منطقه به طور کلی است. ما در چارچوب دوجانبه و در سازمان همکاری شانگهایی و کشورهای مستقل متحدالمنافع و سازمان پیمان امنیت جمعی تعامل نزدیکی داریم. برنامه توسعه شراکت راهبردی بین روسیه و قرقیزستان در حوزه دفاعی را، ثابت قدم اجرا می‌کنیم.

به گفته وزیر دفاع روسیه، قرقیزستان همواره  یکی از شرکای راهبردی و متحدی قابل اطمینان برای روسیه بوده است و این دو کشور در حال بروزرسانی و اصلاح قوانین خود در زمینه همکاری‌های نظامی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • بسیاری از بحران‌ها نتیجه رویکرد سلطه‌طلبانه غرب است
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند