Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@11:31:08 GMT

رهبر جنبش النهضه تونس ممنوع الخروج شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۰۶۵۰

رهبر جنبش النهضه تونس ممنوع الخروج شد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام قضایی تونس از ممنوع الخروج شدن «راشد الغنوشی» رهبر جنبش النهضه این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، یک مقام قضایی به رویترز گفت که یک قاضی تونسی روز جمعه دستور ممنوع الخروجی چندین شخص از جمله راشد الغنوشی رهبر جنبش النهضه را صادر کرد.

این مقام قضایی ممنوع الخروج شدن الغنوشی را با پرونده موسوم به «دستگاه سری النهضه» مرتبط دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال راشد الغنوشی در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت که از چنین تصمیماتی اطلاع ندارد.

این در حالی است که جنش النهضه تونس اخیراً ضمن هشدار در مورد پیامدهای فروپاشی اقتصادی و اجتماعی، خواستار تداوم مبارزه و تلاش برای بازگرداندن دمکراسی و حمایت از آزادی‌ها در این کشور شده بود.

جنبش النهضه در مورد دعوت قیس سعید رئیس جمهور تونس به گفتگو اظهار داشت که این گفتگو هیچیک از پیش زمینه‌های لازم برای موفقیت را ندارد و مبتنی بر حذف احزاب و سازمان‌های ملی است و نتایج آن از پیش معلوم و محکوم به شکست است.

گفتنی است، احزاب سیاسی تونس متعهد شدند که با تصمیم رئیس جمهور این کشور، مبنی بر رد اصلاحات سیاسی کلیدی از جمله تهیه پیش نویس قانون اساسی جدید مقابله کنند. احزاب سیاسی تونس، سعید را به تلاش برای تحکیم حکومت استبدادی متهم کردند.

سعید تابستان گذشته قدرت اجرایی را در تونس به دست گرفت و پارلمان را منحل کرد. رئیس جمهور تونس در آن زمان گفت که قانون اساسی این کشور را با قانونی جدید و از طریق همه پرسی در ۲۵ ژوئیه جایگزین خواهد کرد و انتخابات پارلمانی جدید نیز در ماه دسامبر برگزار خواهد کرد.

کد خبر 5500656

منبع: مهر

کلیدواژه: تونس راشد الغنوشی جنبش النهضه ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی اوکراین روسیه فلسطین عراق جنگ اوکراین جو بایدن حمله روسیه به اوکراین لبنان ایران مسکو ترکیه ناتو جنبش النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۰۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تذکر مهم رهبر انقلاب به مسئولان کشور

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901814

دیگر خبرها

  • اژ‌ه‌ای: چرا باید فعال اقتصادی را ممنوع الخروج کنیم؟
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • اژ‌ه‌ای: چرا باید فعال اقتصادی ‌را ممنوع‌الخروج کنیم؟!
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ممنوع است
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • ببینید | تذکر مهم رهبر انقلاب به مسئولان کشور
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس